ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: درخواست ۲۲۵ سال زندان برای رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها

دادستانی ترکیه برای دمیرتاش و یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دموکراتیک خلق‌ها، به‌شکل کم‌سابقه‌ای زندان‌های طولانی‌مدت‌ درخواست کرده است. آن‌ها متهم به همکاری با پ‌ک‌ک شده‌اند.

صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع حقوق کردها در ترکیه، از سوی دادستانی این کشور به زندان‌های بسیار طولانی‌ محکوم شده‌اند. آن‌ها متهم‌اند که با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همکاری کرده‌اند.

صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دموکراتیک خلق‌ها از ماه نوامبر ۲۰۱۶ در زندان به‌سر می‌برند

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، دادستانی شهر دیاربکر ترکیه، روز سه‌شنبه ۱۷ ژانویه / ۲۸ دی صلاح‌الدین دمیرتاش را به ۱۴۲ سال زندان و فیگن یوکسک‌داغ را به ۸۳ سال حبس محکوم کرد.

اتهامات دمیرتاش از جمله همکاری با پ‌ک‌ک و تبلیغات تروریستی، و اتهامات یوکسک‌داغ از جمله تحریک مردم و تبلیغات تروریستی عنوان شده‌ است. دادگاه هنوز باید این کیفرخواست را بپذیرد.

مقامات ترکیه ادعا می‌کنند که حزب دموکراتیک خلق‌ها با پ‌ک‌ک در تماس است اما این حزب بارها این اتهام را رد کرده است.

برمالی دمیردوگن، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق‌ها گفت به‌دلیل آن‌که وکلای دو رهبر حزب هنوز اسناد مربوطه را دریافت نکرده‌اند نمی‌تواند این مجازات‌ها را تأیید کند.

صلاح‌الدین دمیرتاش، فیگن یوکسک‌داغ و ۱۰ نماینده دیگر این حزب در ماه نوامبر ۲۰۱۶ (آبان ۱۳۹۵) به اتهام همکاری‌های تروریستی بازداشت شدند. از آن زمان یکی از بازداشت‌شدگان آزاد و یکی دیگر نیز به زندان طولانی‌مدت محکوم شده است.

پارلمان ترکیه در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۱۶ / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ به لغو مصونیت قضائی نمایندگان رأی مثبت داد. این طرح از طرف حزب حاکم «عدالت و توسعه» ارائه شده بود. در آن زمان حزب دموکراتیک خلق‌ها گفته بود هدف از لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان تلاش برای حذف نمایندگان این حزب از پارلمان و تعقیب قضائی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.