ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری ۳۲ مدیر تلگرام در استان هرمزگان

کنترل شبکه‌های مجازی وارد مرحله تازه‌ای شده.۷۸مسئول صفحه یا اکانت در شبکه‌های مجازی هم احضار یا بازداشت شده‌اند. دادگستری هرمزگان این کانال‌ها را غیر اخلاقی می‌داند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرده که ۳۲ نفر ازمدیران و اعضای کانال تلگرامی در استان هرمزگان دستگیر شده‌اند. این دستگیری‌ها مرحله تازه‌ای در کنترل این شبکه پیام رسان است که هنوز در ایران فیلتر نشده است.

عکس: آرشیو

او این ۳۲ نفر را متهم به «تحریک افراد به انحرافات جنسی ،گرایش به مضامین غیر اخلاقی و ایجاد پروفایل غیر واقعی» کرده که  بیش از سه هزار نفر را در کانال‌های خود جذب کرده بودند.

به گفته اکبری، این افراد در کانال‌های خود «محتویات مستهجن» از قبیل ویدئو و عکس منتشر می‌کردند که بر اساس بندهای الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌‌اند و به دستور مقام قضایی و با عملیات مرکز اطلاعات فضای مجازی نیروی انتظامی استان هرمزگان دستگیر شده‌اند.

علاوه بر اینها، مدیران ۷۸ صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند. رییس دادگستری استان هرمزگان گفته که گزارش های مردمی نقش موثری در شناسایی این افراد داشته است.

او فعالیت این ۷۸ کانال، گروه و اکانت را «نشر اکاذیب، بر هم زدن نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامین ضد فرهنگی و تشویش اذهان عمومی» معرفی کرده است که «موارد غیر اخلاقی، تبلیغات نامتعارف و غیر مجاز در حوزه اماکن عمومی» منتشر می‌کردند.

پرونده این افراد در حال رسیدگی است و به دستور مسئولان قضایی استان هرمزگان تعدادی از کانال های یاد شده مسدود شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، این دستگیری‌ها را به دلیل «افزایش سطح مطالبات عمومی مردم برای برخورد با مجرمان مجازی» و با هدف «حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه» اعلام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میثاق جوادی

    اصلا وحشت این شورا از چیست ؟ بنظرم پیام رسان تلگرام در راستای سیاست‌های کلی دولت و مسئولین حرکت میکنه و چند میلیون جوان و پیر بی کار تحصیلکرده را سرکار گذاشته توصیه ام به مسئولین آینه که جاهایی مه شبکه نت ندارند را هم زیر پوشش بیاره به دولت دوست و برادر چین هم سفارش ساخت چند میلیون گوشی درپیتی هوشمند بده و سیم کارت و گوشی را بصورت دم قسط بمردم واگذار و وجه آن را همه درقبوض ماهیانه لحاظ کنه اونوقت با همین گوشی ها و ماهی ۴۵تومن یارانه اگه صدا از سنگ دربیاد از این ملت بیکار در نمیاد.