ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شهرداری تهران رغبتی به خرید زندان اوین نشان نداد»

پس از ماه‌ها مذاکره و برگزاری جلسه بین شهرداری تهران و قوه قضائیه برای تبدیل زندان اوین به پارک، رئیس سازمان زندان‌ها اعلام کرد که شهرداری تهران تمایلی به خرید زندان اوین ندارد.

پس از ماه‌ها مذاکره و برگزاری جلسه بین شهرداری تهران و قوه قضائیه برای تبدیل زندان اوین به پارک و انتقال این زندان به خارج از تهران، علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های ایران اعلام کرد که شهرداری تهران تمایلی به خرید زندان اوین ندارد.

Evin Prison
زندان اوین

به‌گزارش خبرگزاری میزان، علی‌اصغر جهانگیر، چهارشنبه ۲۹ دی گفت در ابتدا از سوی سازمان زندان‌ها و شهرداری تهران کارشناس‌هایی در زمینه فروش و تبدیل زندان اوین به پارک و انتقال آن به خارج از شهر تعیین شدند اما بعد کارشناس شهرداری تهران سمت‌اش تغییر کرد.

به‌گفته رئیس سازمان زندان‌های ایران، کارشناس‌های این سازمان بارها از شهرداری تهران این موضوع را پیگیری کردند اما «شهرداری رغبتی نشان نداد» و سازمان زندان‌ها عدم تمایل شهرداری تهران برای خرید زندان اوین را به ریاست قوه قضائیه اطلاع داد.

علی‌اصغر جهانگیر گفت: «در حال حاضر هم ممکن است با جاهای دیگر از جمله مجموعه‌های دولتی که آن‌ها هم متقاضی بوده‌اند، مذاکره کنیم که در صورت نهایی شدن این مسئله نام آن‌ها را اعلام می‌کنیم.»

شهردار تهران اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲ از توافق اولیه با قوه قضائیه برای انتقال زندان اوین به خارج از تهران خبر داده بود.

او ۱۴ آبان‌ماه همان سال گفته بود: «شهرداری تهران آماده است که مجموعه زندان اوین را خریداری کند و اگر بناست، جایی را به جای این مکان بسازد تا زندان اوین را به یک مرکز تفریحی تبدیل کند.»

قالیباف بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ نیز با صادق ‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه جلسه داشت و لاریجانی به او گفته بود قوه قضائیه پیشنهاد شهرداری را بررسی کرده‌ و آماده‌ است تا با شهرداری برای تبدیل مجموعه زندان اوین به فضای سبز مذاکره کند.

شهردار تهران بهمن ۱۳۹۴ نیز از مذاکره‌ با رئیس قوه قضائیه در این زمینه خبر داده بود اما هر بار این نشست‌ها بدون نتیجه ماند.

خبر تبدیل زندان اوین به پارک برای کسانی که در پیش از انقلاب یا پس از آن در این زندان در بند بوده‌اند، یا بستگانشان در اوین اعدام شده‌اند بازتاب گسترده‌ای یافت.

«زمانه» به‌همین مناسبت «کمپین یک خاطره از اوین» را راه‌اندازی کرد تا آن‌ها که در این زندان به‌سر برده‌اند و یا به‌شکلی از آن خاطره‌ای دارند این خاطرات را منتشر کنند.

زندان اوین در منطقهٔ سعادت‌آباد تهران قرار دارد. ساخت این زندان از دهه ۱۳۴۰ آغاز و در سال ۱۳۵۰ افتتاح شد. بسیاری از زندانیان سیاسی زمان حکومت پهلوی دوران حبس خود را در این زندان گذارنده‌اند.

در تابستان ۱۳۶۷ نیز با حکم روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، صدها زندانی در این زندان به‌شکل دسته‌جمعی اعدام شدند.

پس از اعتراض‌های گسترده در سال ۱۳۸۸ نیز بسیاری از مخالفان به این زندان منتقل شدند و همچنان بسیاری از مخالفان در این زندان به‌سر می‌برند. تناسب شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    من توش بودم،،افتضاحه