ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرق موصل از داعش پس گرفته شد

تحرکات ارتش عراق در بخش غرب موصل که در دست داعش است نیز آغاز شده است و انبار مهمات این گروه در این بخش هدف حملات هوایی قرار گرفته‌‌ است.

یک ژنرال نیروهای ضد تروریستی عراق اعلام کرد که نیروهای ویژه عراقی تمام مناطق بخش شرقی موصل را که در دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) بودند تصرف کردند.

نبرد برای آزادسازی موصل از ۱۷ اکتبر آغاز شد.

به‌گزارش رویترز، ژنرال طالب شقاطی روز چهارشنبه ۱۸ ژانویه / ۲۹ دی ضمن اعلام این خبر گفت نیروهای ضد تروریستی عراق به‌ویژه ساحل شرقی رود دجله که این شهر را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم می‌کنند تصرف کرده‌اند و بدین ترتیب فتح بخش غرب موصل با دشواری کمتری روبه‌رو خواهد بود.

ژنرال شقاطی گفت: «امروز ما آزادسازی کرانه شرقی رود را جشن خواهیم گرفت.»

ارتش عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نبردها در بخش شرقی موصل هنوز به‌طور کامل پایان نیافته‌اند و ارتش در حال وارد کردن فشار بر نیروهای داعش برای فتح آخرین سنگرهای آن‌ها در شمال شرق موصل است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که ارتش عراق روز چهارشنبه در دو محله قدیه و العربی پیشروی کرده‌اند.

داعش هنوز بر کل بخش غربی رود دجله تسلط دارد اما به‌گفته ساکنان محل، فشار نیروهای عراقی و ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا در این بخش بیشتر شده است.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه گفت داعش از مدت آغاز حمله به موصل به‌شدت تضعیف شده است. او افزود نیروهای دولتی تحرک در منطقه غرب شهر را آغاز کرده‌اند.

ساکنان محلی که با تلفن تماس گرفته بودند گفته‌اند حملات هوایی علیه مواضع داعش در روزهای اخیر تشدید شده است.

به‌گفته یکی از ساکنان، ده‌ها موشک نیز در محله یرموک انبارهای سلاح و کارگاه‌های سازنده خودروهای بمب‌گذاری‌شده داعش را هدف قرار داده‌اند.

ساکنان محل از کشته شدن غیرنظامیان، به‌ویژه در محله جدید موصل و در منطقه صنعتی شهر خبر داده‌اند.

نبرد برای آزادسازی موصل از دست داعش که در آن ۱۰۰ هزار نفر از سربازان عراقی، نیروهای کرد و شبه‌نظامیان شیعه شرکت دارند از ۱۷ اکتبر آغاز شد. این شهر از ژوئن ۲۰۱۴ در کنترل داعش است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.