ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک زن بدنساز در ایران به دلیل انتشار عکس‌هایش

یک زن بدنساز که به دلیل انتشار عکس‌هایش به دادسرا فراخوانده شده بود، پس از تفهيم اتهام و صدور قرار تامين وثيقه به مبلغ ۲۰۰ ميليون تومان، به دلیل ناتوانی در پرداخت وثيقه روانه زندان شده است.

يک زن بدنساز روز سه شنبه ۲۸ دی‌ماه در ایران دستگیر شده است. خبرگزاری میزان نوشته که او پیش از این عكس برهنه خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود.


این زن بدنساز پس از تفهيم اتهام و صدور قرار تامين وثيقه به مبلغ ۲۰۰ ميليون تومان، به دلیل ناتوانی در پرداخت وثيقه روانه زندان شده است.

مهرماه گذشته، خبرگزاری میزان خبر داد که گروهی که «ورزشکارنماهای نیمه عریان زن ایرانی» خوانده شده‌ بودند، به دادسرا احضار شده‌اند. عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران هم در چهارمین نشست دادستانی تهران، از تشکیل پرونده برای دو ورزشکار زن خبر داد و گفت: «این دو نفر در مسابقات غیررسمی ورزشی خارجی با پوشش نامناسب شرکت کرده بودند که در همین زمینه برای آنها پرونده قضائی تشکیل شد.»

تصاویر حضور این زنان به نوشته خبرگزاری میزان، «به صورت نیمه عریان» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و بعد از انتشار این تصاویر، پرونده‌ای در شعبه ویژه جرایم دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد.

ناصر پورعلی‌فرد، رییس فدراسیون بدنسازی آن زمان گفته بود: «بارها اعلام کرده‌ایم که در زمینه پرورش اندام بانوان فعالیتی نداریم زیرا با ارزش‌های نظام مغایرت دارد. بنابراین اگر موردی وجود داشته باشد و یا در شبکه‌های مجازی با آن مواجه شویم، به دستگاه‌های نظارتی معرفی خواهیم کرد. زمانی که حکم این افراد اعلام شد، خودمان هم جلسه کمیته‌ انضباطی را برگزار می‌کنیم.»

جامعه ایرانی رشته بدنسازی را برای زنان نمی‌پسندد و زنان فعال این رشته با انتقاد و حتی تمسخر مردمی روبه رو می‌شوند که اندام عضله‌ای را برای زنان مناسب نمی‌دانند، با این حال تعدادی از زنان ایرانی سال‌هاست که روی پرورش اندام خود کار می‌کنند.

مشکلات فعالیت زنان در رشته بدنسازی، مانند بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر بیش از هرچیز به موضوع حجاب بر می‌گردد.

ایران به ورزشکاران زن اجازه شرکت در مسابقاتی را که در آنها امکان استفاده از پوشش اسلامی وجود نداشته باشد نمی‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرزاد

    از اسلام و نظام اسلامیه عقب مونده بیشتر از این توقع نمیره