ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفتار «توهين‌آميز» مأموران امنيتی با خانواده زندانيان سياسی

<p>مأموران امنيتی جمهوری اسلامی در تجمعات هر روزه خانواده&zwnj;های دستگيرشدگان اخير با آن&zwnj;ها رفتاری &laquo;توهين&zwnj;آميز&raquo; دارند.</p> <!--break--> <p><br /> يک فعال حقوق بشر به کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران گفته است خانواده&zwnj;های زندانيان سياسی که به اميد آزادی بستگان خود برای پرداخت وثيقه و يا اجازه مرخصی آن&zwnj;ها به زندان اوين مراجعه کرده&zwnj;اند مورد توهين واقع شده و درمواردی نيز با ضرب و شتم مأموران زندان روبه&zwnj;رو گرديده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش بيشتر خانواده&zwnj;ها با تماس از دادسرای اوين برای توديع وثيقه و يا معرفی کفيل به دادسرای اوين مراجعه می&zwnj;کنند اما از ورود آن&zwnj;ها به دادسرای اوين جلوگيری می&zwnj;شود و مسئولان دادسرای اوين از قبول وثيقه و کفيل برای آزادی زندانيان خودداری می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> اين گزارش می&zwnj;افزايد افسران اطلاعات نيروی انتظامی، برخی سربازان و کارکنان دادسرای اوين کسانی هستند که خانواده&zwnj;ها را مورد توهين و ضرب و شتم قرار می&zwnj;دهند.</p> <p><br /> بيش&zwnj;تر افرادی را که مقابل زندان اوين جمع می&zwnj;شوند خانواده&zwnj;های بازداشت&zwnj;شدگان اعتراضات خيابانی روزهای ۲۵ بهمن، اول و دهم اسفند تشکيل می&zwnj;دهند.</p> <p><br /> در اين سه روز مخالفان حکومت به خيابان&zwnj;ها آمدند و بر عليه جمهوری اسلامی شعار دادند. تجمعات روز ۲۵ بهمن گسترده&zwnj;تر بود و طی آن دو جوان به نام&zwnj;های صانع ژاله و محمد مختاری کشته، ده&zwnj;ها نفر زخمی و بيش از هزار نفر بازداشت شدند.</p> <p><br /> خانواده&zwnj;های بازداشت&zwnj;شدگان از همان شامگاه روز ۲۵ بهمن در برابر محل&zwnj;هايی که گفته می&zwnj;شد بستگان&zwnj;شان را در آن&zwnj;جا نگه&zwnj;داری می&zwnj;کنند تجمع می&zwnj;کردند اما هر بار با حمله مأموران انتظامی روبه&zwnj;رو می&zwnj;شدند.</p> <p><br /> به گفته خانواده&zwnj;ها، گروهی از دستگيرشدگان زير ۱۸ سال سن دارند و آن&zwnj;ها را در کانون اصلاح و تربيت زندانی نگه&zwnj;داری می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> اين خانواده&zwnj;ها می&zwnj;گويند قرار وثيقه برای بستگان&zwnj;شان تعيين می&zwnj;کنند اما به&zwnj;هنگام رجوع به دادسرای امنيتی زندان اوين مأموران اين موضوع را انکار می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> &rlm;دادسرای امنيتی زندان اوين بخشی از دادگاه انقلاب است که هشت شعبه بازپرسی دارد و در محدوده زندان اوين قرار دارد.</p> <p><br /> اين دادسرا که پيش از اين از سوی آيت&zwnj;الله محمود شاهرودی رئيس وقت قوه قضائيه ايران تعطيل شده بود در پی اعتراضات خيابانی به نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۸۸ و بازداشت بسياری از معترضان، به دستور آيت&zwnj;الله صادق آملی لاريجانی رئيس کنونی قوه قضائيه بازگشايی شد.</p> <p><br /> پرونده همه زندانيان سياسی شهر تهران در اين دادسرا بررسی می&zwnj;شود.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مأموران امنيتی جمهوری اسلامی در تجمعات هر روزه خانواده‌های دستگيرشدگان اخير با آن‌ها رفتاری «توهين‌آميز» دارند.

يک فعال حقوق بشر به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفته است خانواده‌های زندانيان سياسی که به اميد آزادی بستگان خود برای پرداخت وثيقه و يا اجازه مرخصی آن‌ها به زندان اوين مراجعه کرده‌اند مورد توهين واقع شده و درمواردی نيز با ضرب و شتم مأموران زندان روبه‌رو گرديده‌اند.

بنا به اين گزارش بيشتر خانواده‌ها با تماس از دادسرای اوين برای توديع وثيقه و يا معرفی کفيل به دادسرای اوين مراجعه می‌کنند اما از ورود آن‌ها به دادسرای اوين جلوگيری می‌شود و مسئولان دادسرای اوين از قبول وثيقه و کفيل برای آزادی زندانيان خودداری می‌کنند.

اين گزارش می‌افزايد افسران اطلاعات نيروی انتظامی، برخی سربازان و کارکنان دادسرای اوين کسانی هستند که خانواده‌ها را مورد توهين و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

بيش‌تر افرادی را که مقابل زندان اوين جمع می‌شوند خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعتراضات خيابانی روزهای ۲۵ بهمن، اول و دهم اسفند تشکيل می‌دهند.

در اين سه روز مخالفان حکومت به خيابان‌ها آمدند و بر عليه جمهوری اسلامی شعار دادند. تجمعات روز ۲۵ بهمن گسترده‌تر بود و طی آن دو جوان به نام‌های صانع ژاله و محمد مختاری کشته، ده‌ها نفر زخمی و بيش از هزار نفر بازداشت شدند.

خانواده‌های بازداشت‌شدگان از همان شامگاه روز ۲۵ بهمن در برابر محل‌هايی که گفته می‌شد بستگان‌شان را در آن‌جا نگه‌داری می‌کنند تجمع می‌کردند اما هر بار با حمله مأموران انتظامی روبه‌رو می‌شدند.

به گفته خانواده‌ها، گروهی از دستگيرشدگان زير ۱۸ سال سن دارند و آن‌ها را در کانون اصلاح و تربيت زندانی نگه‌داری می‌کنند.

اين خانواده‌ها می‌گويند قرار وثيقه برای بستگان‌شان تعيين می‌کنند اما به‌هنگام رجوع به دادسرای امنيتی زندان اوين مأموران اين موضوع را انکار می‌کنند.

‏دادسرای امنيتی زندان اوين بخشی از دادگاه انقلاب است که هشت شعبه بازپرسی دارد و در محدوده زندان اوين قرار دارد.

اين دادسرا که پيش از اين از سوی آيت‌الله محمود شاهرودی رئيس وقت قوه قضائيه ايران تعطيل شده بود در پی اعتراضات خيابانی به نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۸۸ و بازداشت بسياری از معترضان، به دستور آيت‌الله صادق آملی لاريجانی رئيس کنونی قوه قضائيه بازگشايی شد.

پرونده همه زندانيان سياسی شهر تهران در اين دادسرا بررسی می‌شود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>من به نظرم حرکت بعدی مردم می تونه رفتن به دید و بازدید عید به منزل موسوی و کروبی است. همین طور می توانند همه یک روز عید را به عنوان دید و بازدید عیدی زندانیان سیاسی، در برابر زندان اوین جمع شوند.</p>