ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسمومیت ۴۹ دانش‌آموز در زنجان

صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ دی، ۴۹ دانش‌آموز پسر از شهر میانه در «اردوگاه امام خمینی» زنجان دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ دی، ۴۹ دانش‌آموز پسر از شهر میانه در «اردوگاه امام خمینی» زنجان دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

از ابتدای امسال تا آبان‌ماه ۲۲۷ نفر به دلیل تنفس گاز منوکسید کربن در ایران جان باخته‌اند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، علیرضا زراعتچی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت این رویداد ساعت شش و ۱۰ دقیقه صبح روز پنج‌شنبه به این مرکز خبر داده شد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت دستگاه آمبولانس نیز از پایگاه‌های مختلف زنجان، به محل حادثه اعزام شدند و دانش‌آموزان را به دو بیمارستان شهر منتقل کردند.

یک نفر از مسئولان دانش‌آموزان نیز مسموم شد.

به‌گفته علیرضا زراعتچی سن این دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال است و علائم مسمومیت ازجمله سردرد، سرگیجه و تهوع داشتند.

هنوز دلیل اصلی مسمومیت به‌طور رسمی اعلام نشده اما گفته می‌شود که این دانش‌آموزان بر اثر تنفس گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند.

جواد نوفرستی، رئیس کارگروه پیشگیری از حوادث و مرگ‌های خاموش در انجمن جامعه ایمن در دی‌ماه جاری اعلام کرد که از ابتدای امسال تا آبان‌ماه ۲۲۷ نفر به دلیل تنفس گاز منوکسید کربن در ایران جان باخته‌اند که این میزان ۳۳ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال گذشته است.

گاز منواکسید کربن افزون بر مرگ افراد، آثار زیانباری همانند مسمومیت، نابینایی و ناشنوایی برای سایر مبتلایان در طول زندگی ایجاد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.