ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت شش نفر از حمله‌کنندگان به سفارت ایران در دانمارک

پلیس دانمارک شش ایرانی را که به سفارت ایران در کپنهاگ حمله کرده بودند، دستگیر کرد. چهار نفر از این ایرانی‌ها در سوئد پناهجو هستند و دو نفر از آن‌ها اجازه اقامت سوئد را دارند.

پلیس دانمارک شش ایرانی را که روز پنج‌شنبه ۱۹ ژانویه / ۳۰ دی به ساختمان سفارت ایران در کپنهاگ حمله کرده بودند، دستگیر کرد.

ساختمان سفارت ایران در کپنهاگ

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، هنریک استورمر، رئیس پلیس کپنهاگ جمعه ۲۰ ژانویه / یکم بهمن گفت: «شش شهروند ایرانی که روز پنج‌شنبه از نرده‌های سفارت جمهوری اسلامی بالا رفته، وارد محوطه آن شده و شعارها و پوسترهایی علیه رژیم ایران نصب کرده بودند، دستگیر شدند.»

رئیس پلیس کپنهاگ افزود: «آن‌ها همچنین سیم میله پرچم را کشیده و پرچم را پایین آوردند.»

چهار نفر از این ایرانی‌ها در سوئد پناهجو هستند و دو نفر از آن‌ها اجازه اقامت سوئد را دارند. اتهام آن‌ها ورود بدون مجوز به داخل سفارت عنوان شده است.

عصر روز پنج‌شنبه وزارت خارجه ایران به‌دلیل این رویداد سفیر دانمارک در ایران را احضار کرد و خواستار برخورد دولت دانمارک با حمله‌کنندگان به سفارت ایران در کپنهاگ شد.

در سال‌های گذشته نیز مخالفان ایرانی چند بار به سفارت ایران در کپنهاگ حمله کرده بودند، از جمله در آذرماه ۱۳۹۱ که نزدیک به ۵۰ نفر شیشه‌های سفارت را شکستند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی بر روی دیوار سفارت نوشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    کلا دوست داریم از دیوار سفارتها بالا بریم. اعتیاد ملیه