ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی آمریکا به ادلب: کشته‌شدن ۱۰۰ عضو احتمالی القاعده

پنتاگون مدعی شد که در بمباران یک اردوگاه نظامی القاعده در ادلب سوریه بیش از یکصد شبه‌نظامی این گروه را کشته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در آخرین ساعات ریاست‌جمهوری باراک اوباما در حملات هوایی در ادلب سوریه بیش از ۱۰۰ عضو احتمالی القاعده را کشته است.

پنتاگون از بمباران یک اردوگاه تمرینی القاعده در ادلب خبر داد - عکس آرشیوی

به گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردین»، جف دیویس، کاپیتان نیروی دریایی آمریکا و یکی از سخنگویان پنتاگون جمعه ۲۰ ژانویه به بمباران یک اردوگاه تمرینی شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه اشاره کرد و مدعی شد که با بمباران این اردوگاه، بیش از ۱۰۰ عضو القاعده کشته شده‌اند.

پس از بازپس‌گیری حلب به دست نیروهای ارتش سوریه و تحت حمایت ایران و روسیه، بسیاری از مخالفان مسلح بشار اسد از آنجا به ادلب منتقل شدند. گفته می‌شد که ادلب هدف حملات گسترده بعدی دولت دمشق خواهد بود.

این حمله هوایی که توسط یک بمب‌افکن B-۵۲  و چندین پهباد نظامی صورت گرفت، در آخرین ساعات ریاست‌جمهوری اوباما و کمتر از ۲۴ ساعت از بمباران مواضع داعش در لیبی انجام شد که ۸۰ تا ۹۰ عضو این گروه را کشت.

یک مقام نظامی دیگر گفت که کشته‌شدگان در بمباران ادلب «اعضای هسته‌ای القاعده» بوده‌اند که از سال پیش وارد سوریه شدند. او گفت که آنها اعضای گروه جبهه النصره نبودند که پیش از این به القاعده وابسته بود.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عشق انسان

    kill the puppets that you created 100 years ago.