ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر مسئول سابق سایت تابناک به اتهام توهین به احمدی‌نژاد مجرم شناخته شد

هیات منصفه دادگاه مطبوعات به ریاست قاضی محمدی کشکولی به اتهامات مدیر مسئول سابق تابناک رسیدگی و در مورد «تبلیغ علیه نظام» و «نشر مطالب خلاف واقع»، رأی به تبرئه او داد.

مدیر مسئول سابق سایت تابناک به اتهام توهین به محمود احمدی نژاد، رئیس‌ جمهوری پیشین ایران و نمایندگان وقت مجلس، با رأی اکثریت اعضای هیأت منصفه، در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد.

روی کیوسک روزنامه‌فروشی‌ها در ایران/ عکس؛ آرشیو

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات با اعلام این خبر به خبرگزاری‌های داخلی گفت که شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد‌رضا محمدی کشکولی به اتهامات سایت تابناک و مدیر مسئول سابق آن (محمدجواد بربریان) رسیدگی کرده است.

به گزارش سایت تبیان، علی‌اکبر کساییان گفت که دادگاه مطبوعات روز یک‌شنبه سوم بهمن با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات برای رسیدگی به اتهام‌های نشریه «جامعه پرستاری» و مدیرمسئول وقت سایت خبری تابناک (در زمان دولت محمود احمدی نژاد) برگزار شده است.

بربریان به عنوان مدیر مسئول وقت سایت خبری تابناک با سه عنوان اتهامی محاکمه شده است: «تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس جمهوری سابق و نمایندگان مجلس و نشر مطالب خلاف واقع.»

بر این اساس هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مدیر مسئول سابق تابناک را در مورد اتهام‌ توهین به احمدی نژاد و نمایندگان مجلس مجرم شناخت اما در مورد تبلیغ علیه نظام و نشر مطالب خلاف واقع، رأی به تبرئه او داد.

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات اما گفت که اعضای هیأت منصفه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانستند.

پس از اعلام نظر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات، قاضی یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دارد تا رأی خود را صادر کند.

هنگامی که محمود احمدی‌نژاد به عنوان رییس دولت بر سر کار بود، درباره یک مورد توهین به رییس جمهوری گفته بود که راضی نیست به خاطر توهین به او یک جوان را شلاق بزنند: «وقتی دانه درشت‌ها آزادانه به ما افترا می‌زنند راضی نيستم يک جوان را به خاطر توهين به ریيس جمهوری شلاق بزنند.»

باید دید که آیا دادگاه مطبوعات مدیر مسئول سابق سایت تابناک را به خوردن شلاق محکوم می‌کند؟

سایت تابناک در حال حاضر با صاحب امتیازی امیرعلی امیری و مدیر مسئولی محمدصادق عرب فعالیت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرزاد

    آخه این انتری نژاد که ارزش توهین نداره.

  • hasani

    سیاستگذاری غرب در ایران بر اساس مشاوره با عوامل داخلی : - وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس سندی منتشر کرده در باره نشست سولیوان سفیر امریکا در تاریخ ۱۸ دی‌ماه سال ۵۷در تهران: در این نشست چند تن از اعضای جبهه ملی از جمله «عابدی و پسرش» گفته‌اند که «از به قدرت رسیدن افراطیون مذهبی در ایران نگرانی ندارند !و خواهان رفتن شاه از کشور هستند.» در بخشی از این سند، مقام آمریکایی با طرح این سؤال که «اگر شاه برود، بعد آن چه اتفاقی می‌افتد» جواب می‌گیرد: «پس از این‌که شاه رفت مردم رهبران خود را انتخاب می‌کنند.» هر چند مقام آمریکایی نگرانی خود را از به قدرت رسیدن کمونیست‌ها در ایران ابراز می‌کند و آن را از «عادت‌های قدیمی» آمریکایی‌ها می‌داند. در بخشی از این جلسه مقرر شد که برای بازگرداندن ایران از «تمدن» به «تحجر»، «چادر» به عنوان یکی از نشانه‌های «عقب افتادگی و عقب ماندگی فرهنگی زنان ایران» ، به عنوان یک لباس ملی درست مانند نماد زنان سرخ‌پوست آمریکا، در نظر گرفته شود. این در حالی بود که در این جلسه، دو زن جوان بدون چادر حاضر بودند و در حال نوشیدن مشروب «براندی» بودند. در بخشی از این سند آمده که «در این جلسه، یک روحانی - بهشتی ؟ - نیز حضور داشته که از دیدن این دو زن جوان مست، به حالت نعوظ درآمده بود.» سولیوان در پایان ضمن ابراز نظر خود نوشته که: «شاه باید از ایران برود، نگران به دست گرفتن قدرت توسط تندروهای مذهبی نباشیم ! و از سنت‌های ایرانیان نباید بترسیم.» وی در ادامه نوشته: «يكي از انها عكسي از سگي نشان داد كه ايرانيان ترسي از سگ ندارند و آنها نيز مانند آمريكايي‌ها عاشق سگ‌ها هستند! - اخیرا - دسامبر ۲۰۱۶ - دکتر زیباکلام بدعوت پارلمان امپراطوری ٬ در پارلمان بریتانیا ! درباره انقلاب اسلامی و اقتصاد ایران سخنرانی کرده و میگویدزمان شاه ۵۰۰۰ زندانی سیاسی وجود داشت و حالا با وجود ۱۰۰ زندانی سیاسی ؟! و وجود نشریات نیمه مستقل! و نبودن آلترناتیوو به اینده کشور وگذر به دموکراسی دروضعیت فعلی ( حکومت ولایت فقیه) امیدواراست حتی اگر ۷۰ سال طول بکشد!!او گفت اگر نمره دموکراسی حکومت فعلی ۱۲! از ۲۰ است ٬ درحکومت جایگزین نمره ۲ خواهد بود!؟ عده ای روشنفکر دولتی در سال ۸۸ در حالیکه حکومت درحال حمله گازنبری و کف خیابان کردن جنبش اعتراضی بودند٬ بغرب پیغام دادند از مردم حمایت نکنید!