ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ايران نسبت به حمله نيروهای ائتلاف بين‌المللی به ليبی

<p>جمهوری اسلامی ايران حمله نظامی کشورهای ائتلاف بين&zwnj;المللی به ليبی را به ديده شک و ترديد می&zwnj;نگرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران پس از حمله نظامی ائتلاف بين&zwnj;المللی به ليبی آخرين واکنش&zwnj; سال ۱۳۸۹ جمهوری اسلامی را نسبت به رويدادهای جهان، اعلام کرد.</p> <p><br /> سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت: &laquo;سوابق و عملکرد کشورهای سلطه&zwnj;گر در اشغال کشورهای تحت ستم همواره نيات آن&zwnj;ها را در اين&zwnj;گونه اقدامات با شک و ترديد همراه می&zwnj;سازد.&raquo;</p> <p><br /> مهمان&zwnj;پرست افزود: &laquo;اين کشورها معمولأ با شعارهای اغواکننده حمايت از مردم وارد شده ولی در اصل منافع خود را در سيطره بر کشورهای مورد نظر و ايجاد پايگاه&zwnj;های نظامی و ادامه استعمار و سلطه به شکلی نوين دنبال می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p><br /> سخنگوی وزارت امور خارجه ايران از مردم کشورهای در حال تحول خواست &laquo;با حفظ هوشياری، مطالبات حقه خود را دنبال کرده و اجازه تسلط کشورهای بيگانه را بر خاک خود ندهند.&raquo;</p> <p><br /> رامين مهان&zwnj;پرست افزود: &laquo;موضع جمهوری اسلامی ايران همواره حمايت از مردم و دفاع از خواسته&zwnj;ها و مطالبات مشروع آن&zwnj;ها در هر کشوری است.&raquo;</p> <p><br /> حمله نظامی نيروهای ائتلاف بين&zwnj;المللی به خاک ليبی در پی نشست روز گذشته پاريس انجام گرفت. در نشست پاريس، کشورهای اروپايی، کشورهای عربی و کشورهای شمال آفريقا که با ممنوع کردن پرواز هواپيماها بر آسمان ليبی موافق هستند گرد آمدند تا در مورد مجبور ساختن رهبر ليبی به پذيرش قطع&zwnj;نامه شورای امنيت سازمان ملل صحبت کنند.</p> <p><br /> قطع&zwnj;نامه شورای امنيت سازمان ملل که پنج&zwnj;شنبه شب تصويب شد برای دفاع از غيرنظاميان ليبی اجازه حمله نظامی را داده است.</p> <p><br /> هدف اين قطع&zwnj;نامه محافظت از &laquo;غيرنظاميان و مناطق با جمعيت غيرنظامی&raquo; اعلام شده و در آن آمده است &laquo;تمامی تدابير لازم&raquo; در اين راه بايد صورت گيرد.</p> <p><br /> اين قطع&zwnj;نامه با ۱۰ رأی موافق در برابر پنج رأی ممتنع به تصويب رسيد. آلمان، چين، روسيه، برزيل و هند به اين قطع&zwnj;نامه رأی ممتنع دادند.</p> <p><br /> در حملات نيروهای ائتلاف بين&zwnj;المللی، جنگنده&zwnj;های فرانسه، بريتانيا و آمريکا بيش از ۲۰ نقطه ليبی، از جمله طرابلس، پايتخت اين کشور را بمباران کردند.</p> <p><br /> روسيه، چين و ونزوئلا از جمله کشورهايی هستند که با حمله نيروهای ائتلاف بين&zwnj;المللی به ليبی مخالفت کرده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

جمهوری اسلامی ايران حمله نظامی کشورهای ائتلاف بين‌المللی به ليبی را به ديده شک و ترديد می‌نگرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران پس از حمله نظامی ائتلاف بين‌المللی به ليبی آخرين واکنش‌ سال ۱۳۸۹ جمهوری اسلامی را نسبت به رويدادهای جهان، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت: «سوابق و عملکرد کشورهای سلطه‌گر در اشغال کشورهای تحت ستم همواره نيات آن‌ها را در اين‌گونه اقدامات با شک و ترديد همراه می‌سازد.»

مهمان‌پرست افزود: «اين کشورها معمولأ با شعارهای اغواکننده حمايت از مردم وارد شده ولی در اصل منافع خود را در سيطره بر کشورهای مورد نظر و ايجاد پايگاه‌های نظامی و ادامه استعمار و سلطه به شکلی نوين دنبال می‌کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران از مردم کشورهای در حال تحول خواست «با حفظ هوشياری، مطالبات حقه خود را دنبال کرده و اجازه تسلط کشورهای بيگانه را بر خاک خود ندهند.»

رامين مهان‌پرست افزود: «موضع جمهوری اسلامی ايران همواره حمايت از مردم و دفاع از خواسته‌ها و مطالبات مشروع آن‌ها در هر کشوری است.»

حمله نظامی نيروهای ائتلاف بين‌المللی به خاک ليبی در پی نشست روز گذشته پاريس انجام گرفت. در نشست پاريس، کشورهای اروپايی، کشورهای عربی و کشورهای شمال آفريقا که با ممنوع کردن پرواز هواپيماها بر آسمان ليبی موافق هستند گرد آمدند تا در مورد مجبور ساختن رهبر ليبی به پذيرش قطع‌نامه شورای امنيت سازمان ملل صحبت کنند.

قطع‌نامه شورای امنيت سازمان ملل که پنج‌شنبه شب تصويب شد برای دفاع از غيرنظاميان ليبی اجازه حمله نظامی را داده است.

هدف اين قطع‌نامه محافظت از «غيرنظاميان و مناطق با جمعيت غيرنظامی» اعلام شده و در آن آمده است «تمامی تدابير لازم» در اين راه بايد صورت گيرد.

اين قطع‌نامه با ۱۰ رأی موافق در برابر پنج رأی ممتنع به تصويب رسيد. آلمان، چين، روسيه، برزيل و هند به اين قطع‌نامه رأی ممتنع دادند.

در حملات نيروهای ائتلاف بين‌المللی، جنگنده‌های فرانسه، بريتانيا و آمريکا بيش از ۲۰ نقطه ليبی، از جمله طرابلس، پايتخت اين کشور را بمباران کردند.

روسيه، چين و ونزوئلا از جمله کشورهايی هستند که با حمله نيروهای ائتلاف بين‌المللی به ليبی مخالفت کرده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جاویدان

    <p>شما را کسی جزو آدم و حتا بشر نمیداند که به شکتان توجه کند. اصلا شما سر پیازید تا ته کون خیار. شما کسی کجا صدا زد که شما غاری می کنید. شما را بخدا نگاه کنید معلم شهیدتان چقدر ضد ایرانی ست. لطفا این سخنرانی احمقانه و خیانکارانه و توهین آمیز مردک مزدور اجنبی مطهری معلم شهید اصلحطلبان و اصولگرایان را گوش کنید و از این توهین عمامه پاک برخود بلرزید. که آبا و اجداد ما را احمق می داند و بر این احمق دانستن چنان اصرار می ورزد که پیامبرش و علی او و خیلفه اش در سربریدن ما ایرانیان به وقت فتح پارس. اگر قرار است آنها پدران و مادران و نیکان ما را احمق بنامند و این شعار دهنده ثمره عمر خمینی باشد و معلم شهید انقلاب پس ما هم حق داریم بگوییم که اسلام دین حماقت و احمق پروری ست و مرگ بر این اسلام. حالا گوش کنید. و برای دیگرا هم آنرا بفرستید.<br /> http://www.youtube.com/watch?v=B9OENv-WUSU </p> <p>http://www.youtube.com/watch?v=2ra_xQJRU_A&amp;NR=1</p>

  • josr

    <p>‫هدف جنبش سبز براندازی نظام نبوده است بلکه خواهان اصلاحات میباشد، هر چند اگر به صحت ۲۴ میلیون رأی جنبش سبز اعتقاد داشته باشد بدون شک با بافت و سابقه این جنبش ، اگر به قدرت میرسیدند در کمتر از یک سال دچار بحرانهای بسیار شدیدتر از بحران فعلی شده و شرایط را برای دخالت ارگانهای جهانی فراهم می کردنند، وعده های جنبش سبز به هیچ وجه نمیتواند نیازهای گروه های خارج از کشور را تامین کند واختلافات عقیدتی و ‫تعهداتی که گروههای خارج از کشور دارنند تنها با ایجاد اصلاحات کفاف نمی کند.<br /> ‫به عبارتی جنبش سبز از ۴ میلیون رأی گزوههای و مقداری از رأهی های اعتراضی مخالف برای رسیدن به قدرت استفاده کرد و گروههای خارج از کشور که سوابق بسیار خوبی در اذهان عمومی ندارنند ولیکن از حمایت خارجی بر خوردار هستند میدانستند که با ارائه ۴میلیون رأی جنبش سبز را به پیروزی رسانده و با توجه به شناخت آنها و حمایتهای خارجی در کوتاه مدت زمینه برای نابودی رژیم را فراهم و در موقعیت مناسب با هزینه کمتری رژیم را سر نگون میکردنند.<br /> ‫ولیکن واقعیت بر این است که ۱۲ درصد کشورمان دچار بیماری اعتیاد هستند و ۱۸ درصد بیکاری و ۳۰ درصد تورم و ۳۰ سال محاصره اقتصادی و ۸ سال جنگی تحمیلی با حمایت آمریکا و اروپا و حتی حمایت همین گروهائيکه دم از حقوق میزنند که علیرغم فجایع انسانی ۴۵۰ میلیارد دلار هزینه برای ملت ایران داشت<br /> ‫و بیش از دو دهه جنگ روانی و حمایت کشورها و ارگانهای حقوق انسانی در فرار از سرمایه های ملی توسط تجار فاسد تحت حمایت در دبی و بانکهای اروپايئ و آسیایی، نشان دهنده اینست که این کشور و این مادر که ایران نام دارد در غزا بسر<br /> ‫میرود با داشتن فرزندان نادان ، فرزندان ناباب و فرزندان قدرت پرست ، فرزندان وطن فروش به دشمنان تاریخی به این سرزمین فرزندانی که شبانه ‫روز با جان خود ‫تمام همت خود را فدا می کند ‫تا حداقل نیازهای خود را تامین کند .<br /> آنهائيکه خواستار اصلاح هستند میدانند که برای رسیدن به این هدف میبایستی ‫درداخل کشور با اتحاد و بدون دخالت خارجی اقدام کرد .<br /> آنهائيکه که خواهان نابودی سپاه و بسیج هستند هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت که خاطره های ویتنام و عراق و افغانستان را برای طراحان این رویا زنده خواهد کرد وهیچ سودی برای استقلال کشور نخواهد داشت و در نتیجه فقر و بدبختی، هر چند برای طراحان این پروژه هزینه ای ندارد چرا که اکثرأ در خارج از کشور زندگی می کنند.<br /> در دل یک شهروند عادی ،بدون هیچ گونه وابستگی حزبی و گروهی </p> <p>‫ </p>

  • ایراندوست

    <p>اگر سران جنبش سبز، توان و لیاقت, هدایت شورش مردم ایران را داشته بودند، حوادث امروز مصر و در بدترین شکل آن، لیبی&zwnj; در ایران اتفاق میفتد و در کوتاه&zwnj;ترین مدت زمانی&zwnj;، قدرت نظامی پاسداران و شبه نظامیان بسیجی سرکوب و ج- ا سرنگون میشد ! حیف از این اپوزیسیون ناتوان و متشتت که متاثر از رژیم ج- ا، منتظر امداد غیبی، توی صف درجا میزند !</p>

  • نادر

    <p>آقاى مهمانپرست يكبار در عمر كارى خود حرف درستى زده است نگثاريم داخل حرف هاى ديگر لوث شود. هيچ كس در اين جهان براىانسانيت هزينه نمى كند. والا پول پوت، ويتنام ، رواندا و كوسوو اتفاق نمى افتاد</p>