ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی فدراسیون بدن‌سازی: عکس‌های آن زن «نیمه‌عریان» بود

فدراسیون بدن‌سازی زنی را که چند روز قبل به دلیل انتشار عکس‌هایش در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد نمی‌شناسد اما سخنگوی این فدراسیون گفته که انتشار این نوع عکس‌ها خلاف موازین اسلامی است.

به دنبال بازداشت زن بدن‌سازی که به دلیل انتشار عکس‌هایش در شبکه‌های اجتماعی تحت تعقیب قرار گرفته بود، سخنگوی فدراسیون پرورش اندام توضیحات بیشتری درباره بازداشت او داده است.

سخنگوی فدراسیون پرورش اندام و بدن‌سازی گفته است که این زن بدنساز بخش عمده فعالیت‌هایش در زمینه بدن‌سازی را در یكی از كشورهای خارجی انجام می‌داده است. او عکس این زن را «نیمه‌عریان» توصیف کرده است.

رضا سلطانی‌نژاد گفته: «ما هم اطلاع دقیقی از نام و نشان این ورزشكار در اختیار نداریم اما به نظر می‌رسد او در ایران حضور دائمی نداشته و در رفت و آمد بوده است. این ورزشكار در زمره ورزشكاران و مربیان فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام ایران نبوده و كارت مربیگری او از سوی فدراسیون صادر نشده است زیرا اگر اینطور بود، اطلاعات دقیق او را در اختیار داشتیم و نامه یا اخطاری را از مراجع قانونی دریافت كرده بودیم.»

سخنگوی فدراسیون بدن‌سازی انتشار تصاویر زنان ورزشكار این رشته در شبكه‌های مجازی را حاصل «فرهنگ اشتباهی» دانسته كه  به هیچ عنوان «در چارچوب موازین اسلامی و در شان یك بانوی ورزشكار مسلمان و ایرانی» نیست.

او گفته که فدراسیون از همان روزهای ابتدایی، ورزشكارانی را كه مرتكب این خطا شده‌ بودند فراخوانده و «تذكرات لازم» را به آن‌ها داده است.

به گفته سلطانی‌نژاد، در مرحله اول در حضور نماینده حراست وزارت ورزش به آن‌ها تذكر شفاهی داده می‌شود و در صورت ادامه این روند كمیته انضباطی تشكیل می‌شود. و آخرین اقدام فدراسیون، ابطال كارت مربیگری‌ افراد است.

سخنگوی فدراسیون بدن‌سازی بخش عمده فعالیت‌های این فدراسیون در زمینه زنان را آموزش اعلام کرده و گفته: «به دلیل موازین و چارچوب‌هایی كه در كشور ما و در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، ما هم مانند هر كشور مسلمان دیگری شرایط حضور ورزشكاران‌مان در مسابقات بین‌المللی را نداریم.»

سلطانی نژاد انتشار عکس‌ها را به دلیل تبلیغات برای سالن‌های بدن‌سازی زنان دانسته و گفته مربیان بدن‌ساز زن برای تبلیغ كار خود راهكارهای بسیار مناسب‌تری از انتشار «تصاویر نیمه‌عریان» خود دارند.

 عبدالصمد خرمشاهی، كارشناس حقوقی برخورد با مربیان بدنسازی به دلیل انتشار عکس را قانونی دانسته و به روزنامه «قانون» گفته است: «كمیته انضباطی می‌تواند به رفتار افراد در فضای مجازی بپردازد. فدراسیون می‌تواند مجوز فعالیت این بانوان را باطل كند ولی براساس آیین‌نامه باید بررسی شود كه اقدامات فدراسیون قابل اعتراض در مراجع بالاتر هست یا خیر.»

این حقوقدان درباره قانونی بودن تصمیم فدراسیون برای باطل كردن كارت مربی‌گری گفته: «به نظر می‌رسد در وهله اول تصمیمات فدراسیون قانونی است و مرجع دیگری نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری كند البته اگر عناوین مجرمانه وجود داشته باشد، سایر مراجع هم در این زمینه می‌توانند تصمیم بگیرند.»

خرمشاهی درباره احتمال برخورد فدراسیون بدن‌سازی با سایر زنانی كه مجوز ندارند و در این زمینه فعالیت می‌كنند، گفته: «فدراسیون فقط می‌تواند با آن‌هایی كه قرارداد یا تعهدی دارند، برخورد كند. در غیر این صورت نمی‌تواند با سایر بانوانی كه تصویرشان را در باشگاه بدن‌سازی منتشر می‌كنند، برخورد كند. این وظیفه دادستانی و مقامات قضایی است و هیچ ارتباطی به فدراسیون نمی‌تواند داشته باشد.»

مشکلات فعالیت زنان در رشته بدن‌سازی، مانند بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر بیش از هرچیز به موضوع حجاب بر می‌گردد.

ایران به ورزشکاران زن اجازه شرکت در مسابقاتی را که در آنها امکان استفاده از پوشش اسلامی وجود نداشته باشد نمی‌دهد.

رییس فدراسیون بدن‌سازی ایران پیش‌تر گفته بود: «بارها اعلام کرده‌ایم که در زمینه پرورش اندام بانوان فعالیتی نداریم زیرا با ارزش‌های نظام مغایرت دارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.