ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقتدی صدر: انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، جنگ علیه اسلام است

در بیانیه‌ای که این رهبر شیعه منتشر کرده، خواهان ایجاد یک سپاه برای آزادی بیت‌المقدس شده و از دولت عراق خواسته که فوراً سفارت آمریکا در این کشور را تعطیل کند.

مقتدی صدر، یکی از رهبران شیعیان عراق هشدار داده است که انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به بیت‌المقدس به معنای اعلان جنگ علیه اسلام است.

سفارت آمریکا در تل‌آویو، پایتخت کنونی اسرائیل

در بیانیه‌ای که مقتدی صدر سه‌شنبه ۲۴ ژانویه منتشر کرده، خواهان ایجاد یک سپاه برای آزادی بیت‌المقدس شده و از دولت عراق خواسته است که فوراً سفارت آمریکا در این کشور را تعطیل کند.

دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش وعده داده بود که بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل کند. این موضوع در جامعه جهانی که خواهان راه حل دو کشور است نگرانی‌هایی به وجود آورده بود. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در دیدار و گفت‌و‌گو با پاپ فرانیسس تهدید کرده بود که اگر سفارت آمریکا به بیت‌المقدس منتقل شود، از به رسمیت شناختن اسرائیل خودداری می‌کند.

کاخ سفید اما یکشنبه ۲۲ ژانویه گمانه‌زنی درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس (اورشلیم) را رد کرد. شان سپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفته بود: «بحث درباره این موضوع هنوز در مراحل اولیه است.»

ملک عبدالله، پادشاه اردن هم اعلام کرده است که انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس خط قرمز این کشور است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    مقتدا صدر اول برو به بشار اسد بگو که کشتن یک انسان حکمش قصاص است و عدالت رو درباره اون اجرا کن تا حالا هزاران نفر رو کشتن بعدش بیا بگو انتقال پایتخت جنگ است اصلا دوس دارن پایتخت رو بیارن بیت المدس بتو چه تو اول باغچه خودت رو بیل بزن بعد اول باید مالکی رو بگیرید و محاکمه کنید بعد بشار اسد حکومت ایران و ......... هیچ کس گناه دیگری را بر دوش نخواهد گرفت اگه راست میگی به خودت بپرداز