ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیا «حسین فریدون» بازداشت می‌شود؟

دادستان تهران از اعتراف بدهکار بانکی بازداشت شده به ارتباط با برخی از مسئولان و مقامات خبر داد. سخنگوی دولت از قوه قضائیه خواست که به پرونده حسین فریدون رسیدگی کند.

دادستان تهران از اعتراف بدهکار بانکی بازداشت شده به ارتباط با برخی از مسئولان و مقامات خبر داد. سخنگوی دولت از قوه قضائیه خواست که به پرونده حسین فریدون رسیدگی کند.

جنگ لفظی رئیس دولت و رئیس قوه قضائیه در رابطه با فساد مالی به مرحله عمل رسیده است. حسین فریدون به ارتباط مالی با بدهکاران بانکی متهم است.

بازداشت رسول دانیال‌زاده که از او به عنوان یکی از بدهکاران بزرگ بانکی و متهمان به فساد اقتصادی نام برده می‌شود، احتمال برخورد قضایی با حسین فریدون را افزایش داده است.

پس از آنکه غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ارتباط دانیال‌زاده با حسین فریدون را تائید کرد، عباس جعفری دولت آبادی نیز از اعتراف «بدهکار بانکی بازداشت شده» به ارتباط با برخی از افراد خبر داد.

دادستان تهران شامگاه سه‌شنبه پنجم بهمن گفت که «متهم مطالب قابل توجهی در خصوص ارتباط مالی با برخی افراد اظهار نموده است.»

جعفری دولت‌آبادی اگرچه نامی از متهم بازداشت شده و افرادی که با او در ارتباط بوده‌اند، نبرد اما به صورت تلویحی فریدون را به بازداشت تهدید کرد و گفت: «مفسدان اقتصادی در هر موقعیت و مقامی که باشند، باید وجوه تحصیل شده را بازگردانند».

حسین فریدون برادر رئیس جمهوری ایران از سوی نمایندگان عضو جبهه پایداری و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران به حمایت از برخی متهمان به فساد اقتصادی متهم شده است.

او  پیش از این ارتباط با برخی از مفسدان اقتصادی را «خبرسازی برای تحت فشار قرار دادن دولت روحانی» عنوان کرده است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هم صبح سه شنبه ۵ بهمن خبرهای مرتبط با حسین فریدون را « اتهام‌افکنی» عنوان کرد.

او گفت که «قوه قضائیه مستقل است و انگیزه کافی در برخورد با هر کسی که جرمی را مرتکب می‌شود، دارد و نیازی به زحمت فرد یا نماینده‌ای نیست که نامه بنویسد و درخواست کند».

۴۶ نماینده مجلس شورای اسلامی ۱۵ دی در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواسته بودند که برادرش را به خاطر فساد مالی به قوه قضائیه معرفی کند.

جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی و یکی از امضاء کنندگان این نامه در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت گفت که «پرونده حسین فریدون در مجلس بسته نشده است».

او اتهامات برادر رئیس جمهوری را «غیرقابل چشم‌پوشی» خواند  که باید پیگیری شود و از قوه قضائیه خواست «به موضوع پرونده فریدون رسیدگی و نتایج آن را به مردم اعلام کند».

ابطحی پیش از این هم از تشکیل کمیته ویژه‌ای در مجلس به منظور رسیدگی به پرونده دانشگاهی برادر رئیس جمهوری خبر داده بود.

حسین فریدون علاوه بر ارتباط با برخی از مفسدان مالی و اقتصادی به سوء استفاده از رانت ویژه برای تحصیل در مقطع دکترا نیز متهم شده است.

محسنی اژه‌ای دی امسال از تشکیل پرونده قضائی برای برادر رئیس دولت خبر داد و گفت که این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

در همین زمینه

درباره پرونده «فساد اقتصادی» برادر رئیس جمهوری اسلامی چه می‌دانیم؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.