ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان بهزیستی: آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است

محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی می‌گوید نسبت به هر شش مرد، یک زن معتاد در ایران وجود دارد.

محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی می‌گوید نسبت به هر شش مرد، یک زن معتاد در ایران وجود دارد.

عکس از آرشیو

‌رئیس سازمان بهزیستی کشور که در شهرستان بیجار سخن می‌گفت از افزایش آسیب‌های اجتماعی در ایران خبر داد و گفت: «در حال حاضر اعتیاد از سنین ۱۴ و ۱۵ سالگی شروع شده و نسبت به هر شش مرد، یک زن معتاد وجود دارد.»

آمار رسمی در ایران نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون و ۳۲۰‌هزار نفر به طور مرتب مصرف‌کننده انواع مواد مخدر هستند و ۱۰ درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران پیشتر گفته بود که تعداد زنان درگیر با مواد مخدر روبه افزایش است و نسبت به گذشته دو برابر شده است. او همچنین اعلام کرد که ۵۰ درصد از زنان معتاد در سن ۱۵ تا ۱۹ سالگی مصرف مواد را آغاز کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی در رابطه با ازدواج‌های ناموفق نیز گفت: «خوشبختانه آمار ازدواج‌های ناموفق نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و دولت هم در این زمینه کمک کرده است.»

این در حالی است که در شهریورماه سال جاری شهیندخت مولاوردی گفته بود کاهش ۲۵ درصدی طلاق تا پایان برنامه ششم توسعه «بسیار خوش‌بینانه» است.

او همچنین افزوده بود: «از هر چهار مورد ازدواج در کشور، یک مورد به طلاق می‌انجامد» و اگر دولت بتواند روند کنونی را ثابت نگهدارد، کار مهمی کرده است.

در مردادماه سال جاری علی اکبر محزون، مدیرکل آماری سازمان ثبت احوال گفته بود که این سازمان دیگر آمار طلاق در ایران را اعلام نخواهد کرد. او توضیح داده بود که تکرار مکررات در بیان این آمار موجب آسیب می‌شود و از این به بعد آمار طلاق تنها به برنامه‌ریزان، اطلاع داده خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.