ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تناقض‌گویی وزیر ارشاد اسلامی درباره سانسور فیلم‌های جشنواره فیلم فجر

رضا صالحی امیری می‌خواهد فیلم فجر بی‌سر و صدا برگزار شود. در جمع مراجع تقلید از حذف فیلم‌های فمینیستی خبر می‌دهد،در هیأت دولت از استقلال هیأت انتخاب.

وزیر ارشاد اسلامی در جلسه هیأت دولت اطمینان داده که جشنواره فیلم فجر بدون حاشیه‌های دوره پیشین در زمان صدارت علی جنتی برگزار شود. او در همان حال خاطرنشان کرده که وزارت ارشاد اسلامی در سیاست‌های این جشنواره سینمایی مداخله نمی‌کند. پیش از این رضا صالحی امیری در دیدار و گفت‌و‌گویش با ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در قم از حذف ۱۰ فیلم سینمایی با مضامین فمینیستی از بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر خبر داده بود.

رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) رضا صالحی‌ امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفته است: «از مجموع ۲۲۰ فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر، ۱۷۰ فیلم بلند حضور دارد و حدود ۳۰ فیلم نیز مربوط به گروه فیلم اولی‌ها است که مضامین ارزشی و انقلابی در آن مطرح می‌شود.»

وزیر ارشاد اسلامی اطمینان داده که دولت در سیاست‌های جشنواره فیلم فجر مداخله نمی‌کند.

به گفته صالحی امیری «هیأت انتخاب در جشنواره فیلم فجر به ‌صورت مستقل و بر اساس آیین‌نامه عمل می‌کند.»

قرار است که از میان فیلم‌های یاد شده ۳۳ فیلم برای بخش اصلی این جشنواره سینمایی و ۱۱ فیلم برای بخش جشم‌انداز جشنواره فیلم فجر انتخاب شوند.

رضا صالحی امیری ۳۰ دی برای ملاقات مراجع شیعه به قم سفر کرده بود. او در دیدار با ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه خبر داده بود که ۱۰ فیلم با مضامین فمینیستی از رقابت در جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده‌اند.

وزیر ارشاد اسلامی در سفرش به قم با لطف‌الله صافی گلپایگانی، عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی که آن‌ها هم از مراجع تقلید شیعه‌اند دیدار کرده بود. صالحی امیری در این سفر از طرح دولت برای «پالایش و سالم‌سازی فضای مجازی از فسادها» خبر داده بود.

«کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری، «لِرد» ساخته محمد رسول‌اف، «ملی و راه‌های نرفته» به کارگردانی تهمینه میلانی، «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری، «شعله‌ور» ساخته حمید نعمت‌الله، «بوف کور» اثر احمدرضا معتمدی و «خانه کاغذی» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده از فیلم‌های حذف شده در جشنواره فیلم فجرند.

محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرده بود که فیلم «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری برای اکران عمومی نیازمند فتوای مراجع دینی‌ست. بازیگران زن در این فیلم موی سرشان را تراشیده‌اند و کلاه‌گیس به سر گذاشته‌اند که در نماهایی از این فیلم که در منزل و در حریم شخصی اتفاق می‌افتد، حجاب به سر نکنند.

ناصر مکارم شیرازی در گفت‌و‌گو با وزیر ارشاد اسلامی، خواستار نظارت بیشتر بر فیلم‌ها شده و گفته بود که این وزارتخانه نباید از «اصول دینی» کوتاه بیاید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.