ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس جمهوری مکزیک: پول دیوار نمی‌دهیم

انریکه پینا نیه‌تو در یک پیام ویدیویی ساخت نوار مرزی آمریکا با مکزیک را محکوم کرد. به گفته او دیوار، مکزیکی‌ها را از آمریکایی‌ها دور می‌کند.

انریکه پینا نیه‌تو، رییس‌جمهوری مکزیک، فرمان دونالد ترامپ برای ساخت دیواری در نوار مرزی آمریکا با مکزیک را محکوم کرد. او در یک پیام ویدیویی که در توئیتر منتشر شد گفت: «از تصمیم دولت آمزیکا برای ساخت دیوار مرزی متأسفم و این تصمیم را محکوم می‌کنم. دیوار به جای آنکه ما را به هم نزدیک کند، ما را از هم دور می‌کند.»

انریکه پینا نیه‌تو، رییس‌جمهوری مکزیک

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فرمان ساخت دیوارمرزی را امضاء کرد. دولت آمریکا می‌گوید هدف از ساخت چنین دیواری مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ورود غیر قانونی مهاجران است. ترامپ اعلام کرده که نیروهای مرزبانی در این منطقه تقویت می‌شوند و بازداشتگاهی هم برای مهاجران غیر قانونی در نزدیکی مرز مکزیک ساخته می‌شود.

ترامپ در گفت‌و‌گو با شبکه «ای بی سی» گفته است که در طی ماه‌های آینده ساخت دیوار مرزی آغاز می‌شود. به گفته ترامپ ابتدا مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه ساخت دیوار را پرداخت می‌کنند، اما بعداً مکزیک همه هزینه دیوار را می‌پردازد. دولت مکزیک اما با صراحت اعلام کرده که هیچ پولی برای ساخت چنین دیواری پرداخت نمی‌کند.

هزینه ساخت دیوار مرزی ترامپ را ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

انریکه پینا نیه‌تو و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور مکزیک و آمریکا هفته آینده ۳۱ ژانویه با هم ملاقات و گفت‌و‌گو می‌کنند.

مارگاریتا زاوالا، رهبر حزب دموکرات مسیحی مکزیک از پینا نیه‌تو خواسته است که در اعتراض به ساخت دیوار مرزی قرار ملاقاتش با ترامپ را لغو کند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، از رهبران حزب انقلاب دموکراتیک مکزیک و ار رقبای انریکه پینا نیه‌تو هم از رئیس جمهوری مکزیک خواسته که علیه ساخت دیوار مرزی ترامپ به سازمان ملل شکایت کند: « من از دولت مکزیک می خواهم تا شکایتی علیه آمریکا برای نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی تسلیم سازمان ملل کند.»

پنیا نیِه‌تو پیش از این درباره ساخت دیوار مرزی گفته بود: «ما هرگز چنین چیزی را که بر خلاف کرامت‌مان به‌عنوان یک کشور و عزت‌مان به‌عنوان مکزیکی باشد نمی‌پذیریم.»

قرار است ترامپ و پنیا نیه‌تو هفته آینده درباره توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (Nafta) هم با هم مذاکره کنند. رئیس جمهوری مکزیک گفته است کشورش مشتاق توافقی است که «امنیت سرمایه‌گذاری» را تأمین کند. یکی دیگر از موضوعات مورد بحث قاچاق سلاح از آمریکا به مکزیک و قاچاق مواد مخدر از مکزیک به آمریکاست.

آمریکا بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با مکزیک دارد. ساخت دیواری در این نوار مرزی وسیع، یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.