ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میدل ایست آی: مانور نظامی قدرت‌های غربی در خلیج فارس برای تمرین مواجهه با ایران

ناوگانی از کشتی‌های جنگی سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا قرار است در مانوری نظامی مشترکاً به تمرین نابودکردن جنگنده‌ها، کشتی‌ها و پایگاه‌های موشکی ساحلی ایران بپردازند.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» در یک گزارش اختصاصی نوشت آمریکا، فرانسه و بریتانیا یک مانور نظامی مشترک در خلیج فارس برگزار خواهند کرد.

قایق‌های تندروی سپاه در خلیج فارس - عکس آرشیوی

ناوگانی از کشتی‌های جنگی سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا به رهبری نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا هفته آینده در خلیج فارس مانور نظامی مشترک برگزار خواهند کرد. این مانور یک «مواجهه شبیه‌سازی‌شده با ایران» در خلیج فارس است.

دریادار لرد وست، رئیس سابق نیروهای دریایی بریتانیا درباره این مانور به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفت که زمان برگزاری آن «نگران‌کننده» است و فرماندهان ارتش از «بالاگرفتن تنش‌ها» در منطقه پس از قدرت‌گرفتن ترامپ «به دقت آگاه هستند.»

اگرچه این مانور از مدتی پیش برنامه‌ریزی شده است، اما نخستین بار خواهد بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا همراه با بریتانیا ناوگان نظامی بزرگی از نیروهای دریایی خود را به خلیج فارس اعزام می‌کنند. تعدادی از کشتی‌های حاضر در این مانور پیشتر با نیروهای دریایی ایران درگیر شده‌بودند.

در دو سال اخیر بارها ایران و آمریکا بر سر حضور در تنگه هرمز درگیر شدند. آمریکا یک بار در دی/ ژانویه سال گذشته تصاویری از شلیک راکت به سمت چند ناوگان خود منتشر کرد و در همان ماه نیروی دریایی سپاه دو شناور آمریکایی حامل ۱۰ تفنگدار را به عنوان ورود غیرمجاز به ‌حریم ‌آبی ایران در حوالی جزیره فارسی توقیف کرد. با وجود آزادی سریع این ملوانان، موجی از تبلیغات برای تحقیر آمریکا به راه افتاد.

آخرین مواجهه آمریکا و ایران در خلیج فارس ۱۹ دی‌ماه رخ داد که طی آن کشتی‌های جنگی آمریکا با شلیک هشداردهنده چهار قایق تندروی سپاه پاسداران را نزدیک‌شدن به ناوشکن آمریکایی ماهان بازداشتند.

مانور نظامی آمریکا، فرانسه و بریتانیا در خلیج فارس که با نام «تمرین سه‌گانه متحد» برگزار خواهد شد، شامل ناوشکن بریتانیایی اچ‌ام‌اس اوشن (L۱۲)، ناوشکن‌های یو‌اس‌اس هاپر و یو‌اس‌اس ماهان و نیز ناوشکن فرانسوی اف‌اس فوربین می‌شود. بریتانیا هدف از برگزاری این مانور را نمایش «قوه بازدارندگی و تضمین امنیت» دانسته است.

در جریان این مانور، قرار است ناوگان نظامی این سه کشور در عملیاتی مشترک به تمرین نابودکردن جنگنده‌ها، کشتی‌ها و پایگاه‌های موشکی ساحلی ایران بپردازند. روزنامه‌های محافظه‌کار ایران و اسرائیل نیز این خبر را پوشش داده‌اند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرزاد

    ایران یکی از بدترین دوران تاریخ خودشو سپری میکنه. حتی در دوران ننگین قاجار هم ایران و ایرانیا این قدر خوار و ذلیل نبودن. ولی همیشه اینطور نمیمونه. استعداد ایرانیان در بهبود اوضاعشون و در زنده شدن دوباره شگفت آور و در دنیا بی ماننده.

  • سه‌پا بهتر است در دوران ترامپ از راست کردن پای سومش درحریم آبهای جهانی و کشورهای که جزو نوامیس آمریکا هستند اجتناب کند.

  • ایرانی

    یادمه چند سال پیش در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پسر، آمریکا قصد حمله به ایران را داشت، سران نظام و فرماندهان گردن کلفت (البته فقط برای مردم ایران) کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفتند. تا اینکه یه بنده خدائی رفت و آقای جک استراو را به ایران آورد. (خدا می داند چه منافعی از کشورم را به نام این شخص و به کام انگلیس کردند)، تا اینکه آمریکا را منصرف از جنگ کردند. حالا این دفعه هر سه کشور با هم اومدن که لقمه بزرگتری بردارند! ببینیم این بار رهبران با بصیرت! و فرماندهان شجاع مان! از ترس به آغوش چه کسی پناه می برند! شماها (از صدر تا ذیل نظام) مایه شرم مردم ایرانید.