ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران؛ تأکید بر تعهد اروپا به برجام

سه‌شنبه هفته آینده بیش از ۵۰ شرکت فرانسوی در نشست اقتصادی فرانسه و ایران شرکت خواهند کرد و قراردادهای تجاری جدیدی بین این دو کشور امضاء خواهد شد.

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه برای تأکید بر تعهد اروپا به برجام به ایران سفر می‌کند.

انتقادهای ترامپ از برجام دیگر طرفین این توافقنامه را نگران کرده

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، آیرو دوشنبه ۳۰ ژانویه به تهران سفر خواهد کرد تا از نگرانی‌های ایران نسبت به احتمال عدم تعهد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به برجام بکاهد.

برجام نام توافقی است که از دل مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های ۱+۵ حاصل شد. این توافق در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید و از پی آن، ایران با خلاصی‌یافتن از تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای، امکان عقد قراردادهای تجاری با کشورهای اتحادیه اروپا را بازیافت. با انتقادهای ترامپ از برجام و دولت ایران، طرفین دیگر این توافق نگران لغو آن هستند.

فرانسه که یکی از سخت‌ترین مواضع را طی مذاکرات هسته‌ای نمایندگی می‌کرد، به سرعت برای برقراری روابط تجاری با ایران دست به کار شد. شرکت هواپیماسازی ایرباس، شرکت نفتی توتال و خودروسازهایی همچون پژو و رنو همگی با تهران قراردادهایی را به امضا رسانده‌اند.

سه‌شنبه هفته آینده نیز بیش از ۵۰ شرکت فرانسوی در نشست اقتصادی فرانسه و ایران شرکت خواهند کرد و قراردادهای جدیدی بین این دو کشور امضا خواهد شد.

رومن نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه شنبه ۲۸ ژانویه در نشستی خبری گفت که «ژان مارک آیرو قرار است تا بر اهمیت تعهد اکید تمام طرفین توافقنامه به مفاد آن تأکید کند.»

اتحادیه اروپا اعلام کرده‌است که همسو با روسیه و چین، محافظت از برجام را ضروری می‌داند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو شهرستان رشت (۱۰۵ جزایی سابق)، به ریاست قاضی مهرانی، آقایان مصطفی براری و آرش شعاع شرق، مدیران مسئول دو سایت «گیلان نوین» و «گیلان نو» رابا شکایت یکی از نمایندگان مجلس با اتهامات «نشر اکاذیب» و «انتشار نشریه بدون پروانه»، به ترتیب به ۱۱۴ و ۴۰ ضربه شلاق و با اتهام “توهین” هر یک را به پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده است.! عفو بین‌الملل در بیانیه ای با اشاره به شلاق زدن به یک خبرنگار در ایران نوشت: حکومت ایران بی‌ رحمی و وحشیگری را قانونی کرده است. در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است: استفاده از مجازاتهای بی‌رحمانه و غیرانسانی شامل شلاق و قطع عضو و کور شدن اجباری، برداشتی کاملا بی‌رحمانه از عدالت و عفو را به نمایش گذاشته است. صدها نفر به‌عنوان امری عادی در ایران سالانه شلاق می‌ خورند که بعضا در ملاعام هم انجام می‌ شود. در یک مورد اخیر که عفو بین‌الملل مطلع شده که اخیرا یک خبرنگار در نجف آباد 40 ضربه شلاق خورده است. اتهام این خبرنگار این بود که تعداد موتورسیکلتی که پلیس مصادره کرده بود را دقیق گزارش نکرده بود!.