ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با حکم قاضی فدرال، اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ موقتاً متوقف شد

یک قاضی فدرال طی حکمی دستور داد تا اجرای فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ جزئاً متوقف شود و مسافران سرگردان در فرودگاه‌های آمریکا که تحت این قانون بازداشت شدند، داخل آمریکا باقی بمانند.

با حکم یک قاضی فدرال، اجرای فرمان دونالد ترامپ برای ممنوع‌کردن ورود شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان به ایالات متحده جزئاً متوقف شد.

اعتراض در فرودگاه جان اف کندی - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک قاضی فدرال شنبه ۲۸ ژانویه طی حکمی دستور داد تا فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ متوقف شود و مسافران سرگردان در فرودگاه‌های آمریکا که تحت این قانون بازداشت شدند، داخل آمریکا باقی بمانند. این دستور برای جلوگیری از اخراج افراد بازداشت‌شده در فرودگاه‌ها یا ترانزیت با توجه به فرمان ترامپ بود.

پس از آنکه ترامپ دستور داد برای ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری شود، عده از ساکنان قانونی آمریکا از این هفت کشور در فرودگاه‌ها گرفتار شدند و برخی از آنها حتی از خاک این کشور اخراج شدند.

آخرین گزارش از حاشیه‌های این دستور اجرایی را اینجا بخوانید.

«اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» در واکنش به دستور دونالد ترامپ و برای حمایت از ساکنان قانونی مانده پشت مرزها شکایتی را طرح کرده است. این اتحادیه اعلام کرد که دستور قاضی فدرال برای توقف اخراج مشمولان فرمان ترامپ، به ۱۰۰ تا ۲۰۰ مهاجر با کارت اقامت قانونی یا وضعیت پناهجویی کمک کرده‌است. این افراد پیش از آن یا هنگام ترانزیت به آمریکا گرفتار شده‌بودند یا در فرودگاه‌های خود این کشور.

مقام‌های مسئول در وزارت امنیت داخله آمریکا در گفت‌و‌گو با رویترز از جزئیات حکم قاضی فدرال اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و گفته‌اند که بر اساس قانون اقدام‌های متناسب اتخاذ خواهد شد.

خبر صدور حکم از سوی این قاضی به شادی معترضان در فرودگاه‌ها انجامید. چندین فرودگاه آمریکا به صحنه اعتراض به این دستور ترامپ بدل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.