ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخریب کامل مسجد تگزاس بر اثر آتش‌سوزی پس از فرمان مهاجرتی ترامپ

بر اثر آتش‌سوزی یک مسجد تگزاس ساختمان این عبادتگاه مسلمانان آمریکایی کاملاً تخریب شد. این آتش ساعاتی بعد از صدور فرمان ترامپ برای منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان رخ داد.

یک مسجد در تگزاس بر اثر آتش‌سوزی کاملاً تخریب شد. این اتفاق ساعاتی پس از صدور دستور مهاجرتی ترامپ مبنی بر ورود برخی شهروندان کشورهای عمدتاً مسلمان به آمریکا رخ داد.

اعتراض به دستور ترامپ - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بر اثر آتش‌سوزی یک مسجد تگزاس در روز شنبه، ۲۸ ژانویه ساختمان این عبادتگاه مسلمانان آمریکایی به طور کامل تخریب شد. این آتش ساعاتی بعد از صدور فرمان ترامپ برای منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان از جمله ایران رخ داد.

مسجد آتش‌گرفته در تگزاس «مرکز اسلامی ویکتوریا» است و در ژوئیه سال ۲۰۱۳ نیز هدف دیوارنویسی نفرت‌پراکنانه قرار گرفته‌بود. در آن سال یک مرد آمریکایی روی دیوارهای ساختمان نوشته‌بود «H8» که مخففی است برای کلمه «hate» به معنای «نفرت».

هنوز دلیل این آتش‌سوزی اعلام نشده‌است. با این حال، بسیاری از فعالان حقوق بشر و کارشناسان سیاسی هشدار داده‌بودند که ادبیات اسلام‌ستیزانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا می‌تواند به بروز خشونت علیه مسلمانان آمریکایی منجر شود.

این آتش‌سوزی نیز ساعاتی پس از صدور فرمان مهاجرتی ترامپ رخ داد که بر اساس آن، به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری می‌شود. با این حال، ترامپ شنبه تأکید کرد که فرمان او معادل آنچه در دوران کارزار انتخاباتی به «منع ورود مسلمانان» (muslim ban) مشهور شد، نیست.

آخرین گزارش از حاشیه‌های این دستور اجرایی را اینجا بخوانید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.