ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال گسترده از کنسرت «کماکان» در برلین

مهدی ساکی و گروه کماکان از عرب‌زبانان جنوب ایران‌اند. آنها در دومین آلبومشان تلفیقی از موسیقی ایرانی، عرب و آفریقایی را به علاقمندان عرضه کردند.

کنسرت مهدی ساکی از گروه «کماکان» در برلین با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به حضور در آن پشت درها ماندند.

کماکان آلبوم دوم خود را در برلین اجرا کرد

شنبه‌شب ۲۸ ژانویه در سالن فرهنگی «سایلنت گرین» در منطقه ودینگ، مهدی ساکی به همراه عده‌ای دیگر از هنرمندان ایرانی از جمله سیمین سماواتی، خواننده و آهنگ‌ساز ایرانی‌ـ‌آلمانی کنسرت موسیقی برگزار کردند و دومین آلبوم گروه کماکان را برای نخستین بار اجرا کردند.

مهدی ساکی و گروه کماکان از اقلیت عرب‌زبان در جنوب ایران می‌آیند. آنها در دومین آلبوم خود سنت‌های موسیقیایی ایرانی، عرب و آفریقایی منطقه خودشان در جنوب را با یکدیگر درآمیخته‌اند.

ساکی در این کنسرت علاوه بر ترانه‌های عربی، اشعاری از مولانا، عارف قزوینی و هوشنگ ابتهاج را خواند. سازهای پیانو، کلارینت، ویولنسل، پرکاشن و گیتار قطعات مختلف این کنسرت را همراهی می‌کردند. پیش از ساکی نیز سیمین سماواتی قطعاتی را اجرا کرد.

سالن «سایلنت گرین» که یک مرده‌سوزخانه قدیمی در برلین بوده و اکنون به محل برگزاری رویدادهای فرهنگی بدل شده، در آگهی خود درباره این کنسرت می‌نویسد: «می‌گویند آینده جهان تیره‌و‌تار است. شاید، ولی ما هنوز اینجاییم و با موسیقی پلی می‌سازیم تا به مردمی که خواهان جهانی بهتر هستند، امید ببخشیم.»

استقبال از کنسرت کماکان به حدی بود که علاقه‌مندان زیادی به دلیل پایان‌یافتن صندلی‌ها در سالن کنسرت از ورود به آن بازماندند و بسیاری در سالن کنسرت ایستاده نظاره‌گر این رویداد بودند.

این کنسرت بخشی از برنامه فرهنگی یک‌ماهه «مدرنِ ایرانی» بود که با تلاش موسسه گوته برگزار می‌شود. در این برنامه فرهنگی یک‌ماهه نشست‌های مختلفی برگزار خواهد شد و در آن به فلسفه، هنر و فرهنگ مدرن ایران معاصر پرداخته می‌شود. تا کنون جلساتی با حضور هنرمندان و فیلسوفان و پژوهشگران ایرانی و آلمانی دراین‌باره برگزار شده‌است.

علاوه بر گروه کماکان که از فرهنگ جنوب ایران می‌آیند، هنرمندان موسیقی الکترونیک ایران نیز در هفته جاری رویدادی فرهنگی را در برلین اجرا خواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.