ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امکان توقف دائم صدور ویزا برای ایرانیان

اگر پس از ۹۰ روز ایران اطلاعات مورد نیاز آمریکا را برای ارزیابی تقاضای ویزای شهروندانشان ارائه ندهد، واشنگتن می‌تواند پس از مهلت مجدد ۶۰ روزه، برای همیشه صدور ویزا برای آنها را متوقف کند.

در صورت امتناع ایران از دادن اطلاعات شهروندانش به واشنگتن که متقاضی ویزای آمریکا هستند، شاید روند صدور ویزا برای ایرانیان کلاً متوقف شود.

اعتراض علیه ترامپ در فرودگاه‌ها - عکس: AFP

خبرگزاری ایلنا یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه نوشت که در صورت عدم همکاری دولت ایران با دولت آمریکا برای دادن اطلاعات شهروندان متقاضی ویزای ایالات متحده، امکان توقف کلی صدور ویزا برای شهروندان ایرانی وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا فرمانی اجرایی صادر کرده که بر اساس آن، به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری می‌شود.

بر اساس فرمان ترامپ، اگر پس از ۹۰ روز هفت‌ کشور عمدتاً مسلمان ذکرشده از جمله ایران اطلاعات مورد نیاز آمریکا را برای ارزیابی تقاضای ویزای شهروندانشان ارائه ندهند، واشنگتن می‌تواند پس از مهلت مجدد ۶۰ روزه، برای همیشه صدور ویزا برای آنها را متوقف کند.

ایلنا می‌نویسد که ارسال اطلاعات به آمریکا از سوی ایران «بر خلاف ایدئولوژی‌های حاکم است».

حمیدرضا ترقی از حزب موتلفه اسلامی ایران نیز گفته است که ما در مورد ارسال اطلاعات شهروندانمان به آمریکا هیچ تعهدی نداریم.

وزارت امور خارجه ایران هم در بیانیه شدیداللحنی که علیه فرمان ترامپ منتشر کرد، چیزی در مورد ارسال اطلاعات شهروندان خود نگفت. وزارت خارجه در بیانیه خود نوشت که «دولت جمهوری اسلامی ایران برای پاسداری از حرمت و شأن تمامی آحاد ملت بزرگ ایران در داخل و خارج از کشور، با رصد دقیق آثار کوتاه و میان مدت تصمیم دولت ایالات متحده بر اتباع ایران، اقدامات متناسب حقوقی، کنسولی و سیاسی معمول خواهد داشت.»

بر اساس آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا، در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰ هزار ایرانی با ویزای غیرمهاجرتی به آمریکا سفر کرده‌اند که از میزان سفر شهروندان هر یک از شش‌ کشور دیگر مشمول این طرح بیشتر است.

آخرین گزارش از حاشیه‌های این دستور اجرایی را اینجا بخوانید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیرزاد

    تصور میکنم این که دولت ها چه در مقام میزبان (مهاجر پذیر ) و چه در مقام مهاجر فرست (مثلا کشوری که نیروی کار صادر میکند ) قادر باشند به سوء پیشینه یا عدم سوء پیشینه افراد متقاضی دسترسی داشته باشند امر معقول و قابل فهمی است. لیکن رویکرد دولت جدید ایالات متحده و تبلیغات پیرامون این سیاست به گونه ای در شبکه های اجتماعی و رسانه ای بازنمود یافت که متاسفانه جنبه " هفت کشور مسلمان " آن برجسته شد و گویی که این "منع " صرفا سویه ای ضد اسلامی و مسلمان ستیز دارد...شاید این رویکرد دنباله ء همان نظریه جنگ تمدن ها و پایان جهان است که میکوشد نظم نوینی را بر مبنای باورهای حاکم بر "تی پارتی " به سرانجام رساند!

  • نوری

    امکان داشته باشه یا نه، لغو بشه یا نه ، اثر مدیاتیک اونه که مهمه. تبلیغات علیه ایرونی ها و دماغ اونها را مثل پلاسکوشون سوزوندن. مسئله واقعا ضد نژادیه.خود اون یارو هم گفته مسئله اسلام نیست. چی میمونه غیر از نژاد؟