ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه هم به حوزه علوم انسانی وارد می‌شود

فرمانده سپاه می‌گوید با انقلاب فرهنگی علوم انسانی، اسلامی نشده. با ورود سپاه به این عرصه، اسلامی‌سازی می‌بایست تحقق پیدا کند. الگوی آن: اقتصاد.

فرمانده سپاه پاسداران از «عدم تطابق علوم انسانی اسلامی با حوزه‌های مدیریتی در جامعه» انتقاد کرد.

محمدعلی جعفری به مدت سه سال رئیس مرکز تحقیقات راهبردی سپاه بود

محمدعلی جعفری گفت که بعد از انقلاب فرهنگی تحولی در علوم انسانی انجام نشد و دانشگاه‌ها با همان علوم قبلی به کار خود ادامه دادند و این موضوع باعث شد تا پس از انقلاب «در مسیری انحرافی حرکت کنیم».

در بین سال‌های ۶۲-۱۳۵۹، وقایعی مانند تعطیلی دانشگاه‌ها، پاکسازی شماری از دانشجویان و اساتید و تغییر بودجه‌های درسی دانشگاه‌ها در ایران رخ‌ داد که از آن با عنوان انقلاب فرهنگی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها یاد می‌شود. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در طول یک دهه گذشته کوشید تا پروژه اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها را دوباره پیش ببرد.

اما به گفته جعفری، همچنان ملاک برخی افراد برای علمی بودن نظریات تطابق آن با کتاب‌های غربی و ماتریالیستی است.

به باور فرمانده سپاه اکنون تفکر و اندیشه‌ورزی به شدت مورد نیاز سپاه و انقلاب است.

فرمانده سپاه می‌گوید بر مبنای طرحی از آیت‌الله خامنه‌ای، در سال ۱۳۸۹ معاونت دانش و پژوهش در سپاه ایجاد شد و ۸۵۰ تن در این نهاد مشغول کار شدند.

سپاه پاسداران اعلام کرده بود که هدف از تأسیس این معاونت تقویت و هدایت اعضای این نیرو به سمت دانشگاه‌ها و مراکز علمی است تا در مرحله بعد آنها «به بدنه مدیریت کشور تزریق شوند».

سپاه و ارائه الگوهای اقتصادی

فرمانده کل سپاه در سخنرانی‌اش در جشنواره دانش و پژوهش درباره دلایل حضور سپاه در اقتصاد گفت منظور این نیرو از این فعالیت‌ها ارائه الگویی برای حل مشکلات اقتصادی است و نه کار اقتصادی.

او علاوه بر این با انتقاد از سوءاستفاده از عنوان «اقتصاد مقاومتی» گفت چون این عنوان «شعار روز» است برخی کارها امروز به نام اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود اما نسبتی با آن ندارد.

جعفری در این سخنرانی بوروکراسی را معضلی خواند که امروز سپاه پاسداران را تهدید می‌کند.

سپاه پاسداران از دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی وارد فعالیت اقتصادی شد.

در حال حاضر سپاه پاسداران علاوه بر فعالیت‌های نظامی، حضور گسترده‌ای در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی دارد و برخی قرارگاه‌های این نیرو به صورت تخصصی به موضوعات غیر نظامی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ولی وقیح

    آورین گارسون جان. سپاه اصلا کارش فضولیه. حتی تو سوراخ بیت خودمان هم فضولی می کنه. بعد از شوخی گارسون جان سپاه نیروی نظامیه. فرهنگ با نظام دو مسیرند. دخالت نظامیان در حکومت قبلا هم بوده و مثلا در رومانی به فاجعه انجامید. حالا برید جلو تا ببینید چی دستتون میگیره. فقط بقول جاهلا چپ نکنید

  • سید

    سپاه کارش همینه که هرجا لازم بود وارد بشه؛برای حفاظت از انقلاب اسلامی. البته امیدوارم این مطلب رو هم برای دیدن بقیه بدارید بمونه.

  • گارسون

    اتفاقا خیلی خوب است. این ها باید دخالتشان را در همه جا نشان دهند تا مردم حسابی متنبه بشوند که با چه کسانی سر و کار دارند. دلیلش را سال ها پیش مرحوم کسروی گفته است. حسن امین به نقل از یکی از حاضرین در جلسات احمد کسروی، می‌نویسد: 《ما یک حکومت به آخوندها بدهکاریم. یعنی باید قدرت سیاسی به دست روحانیون بیفتند تا بعد ملت ایران دیگر دل از شعائر خرافه آمیز در قالب تشیع صفوی برکند. 》

  • ‌‌

    من نمیدونم چرا پای سوم سه‌پا به همه جا وارد می‌شود