ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیکرهای ۱۶ آتش‌نشانِ کشته‌شده در حادثه پلاسکو تشییع شد

در پی پایان یافتن تشخیصِ هویتِ کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، پیکرهای ۱۶ آتش‌نشانِ کشته‌شده از مصلای تهران به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

در پی پایان یافتن تشخیصِ هویتِ کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، پیکرهای ۱۶ آتش‌نشانِ کشته‌شده از مصلای تهران به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

جمعیت زیادی در مراسم تشییع پیکر ۱۶ آتش‌نشانِ کشته‌شده در حادثه پلاسکو شرکت کردند.

این مراسم قرار بود صبح روز دوشنبه ۱۱ بهمن، ساعت هشت و ۳۰ دقیقه آغاز شود که با تأخیر نیم ساعته شروع شد. در جریان این مراسم پیکرهای بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی‌تبار، علی مستوفی، حسین حسین‌زاده، محمد آقایی‌قادرلو، حسین سلطانی، رضا نظری، مجتبی کوهی، امیرحسین داداشی، محسن روحانی، رضا شفیعی‌اینچه، ناصر مهرورز، محسن قدیانی، علیرضا سفی‌زاده و حامد هوایی، ۱۶ آتش‌نشانِ جان‌باخته، بر دوش مردم به سوی بهشت زهرا منتقل شدند.

در این مراسم جمعیت کثیری از شهروندان تهران شرکت داشتند. همچنین آتش‌نشان‌هایی با دست و پای شکسته در مراسم حاضر شدند و جمعیت شرکت‌کننده با دیدن هر آتش‌نشانی او را در آغوش گرفته و با او ابراز همدردی می‌کرد.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده است که در ابتدای روز کندی حرکت قطارهای مترو موجب درگیری‌هایی در سالن‌های مترو شده بود و مراسم نیز با بسته شدن مسیرهای منتهی به مصلی تهران بسیار بی‌نظم برگزار شد و مردم حاضر و افرادی که قصد شرکت در مراسم را نداشتند اما در میان جمعیت گرفتار شده بودند، به شدت ابراز نارضایتی کرده و از مسئولان خواستند راه را برای عبور و مرور باز کنند.

بنا به این گزارش در هر ۱۰ قدم یک خودرو و چند مداح در حال مداحی بودند که باعث شده بود صداهای مختلفی شنیده شود.

چند تن از هنرمندان و گروهی از مسئولان حکومتی، از جمله محمدباقر قالیباف شهردار تهران؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور؛ علی لاریجانی رئیس مجلس؛ صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و محسن هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در این مراسم شرکت داشتند.

مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان‌های قربانی قرار بود روز پنج‌شنبه گذشته برگزار شود اما اعلام شد که به درخواست خانواده آتش‌نشان‌ها این مراسم به تعویق افتاده است.

در روز ۳۰ دی ساختمان پلاسکو، نخستین بنای تهران مدرن، در ساعت ۸ صبح دچار آتش‌سوزی شد. خبرگزاری‌های داخلی ابتدا اعلام کردند که حریق مهار شده، اما هنوز ساعتی نگذشته بود که ساختمان پلاسکو، در حالی‌که عده‌ای از آتش‌نشان‌ها در درون آن بودند، فروریخت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.