ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه فوری شورای امنیت در مورد آزمایش موشکی ایران به درخواست آمریکا

ایالات متحده آمریکا و اسرائیل، جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اند که یک موشک میان‌برد بالستیک در حوالی سمنان آزمایش کرده. تحریم‌های اقتصادی تازه؟

ایالات متحده آمریکا و اسرائیل، جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اند که یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرده است.

پرتاب موشک میان‌برد بالستیک ایران (عکس از آرشیو)

خبرگزاری رویترز گزارش داده که موشک بالستیک از پایگاهی در سمنان شلیک شده، اما بعد از طی ۶۳۰ کیلومتر در هوا منفجر شده است.

مسئولان جمهوری اسلامی این خبر را تأیید نکرده‌اند.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفته است: «ما می‌دانیم که ایران این آزمایش موشکی را انجام داده. ماهیت دقیق آن اما در دست بررسی‌ست.»

ایالات متحده آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که برای بررسی این موضوع سه‌شنبه، ۳۱ ژانویه جلسه فوری تشکیل دهد.

آزمایش موشک‌های بالستیک ممکن است به معنای تخطئی از قطع‌نامه سازمان ملل علیه ایران تلقی شود و باعث وضع تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای علیه ایران شود.

شواری امنیت با صدور قطع‌نامه شماره ۱۹۲۹ در سال ۲۰۱۵  ایران را از آزمایش موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای منع کرده است.

دنی دانون، نماینده دائمی اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت سازمان ملل خواسته، با برنامه موشکی ایران که به گفته او «امنیت خاورمیانه» را به مخاطره می‌اندازد، مقابله کند.

ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه همراه با یک هیئت ۶۰ نفره اقتصادی برای دیداری دو روزه در تهران به سر می‌برد.

رومن نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته است: «ژان مارک آیرو قصد دارد در این سفر اهمیت پشتیبانی همه طرف ها از توافق هسته‌ای و نیز پایبندی به تعهدهای آن را یادآور شود.»

در گفت‌و‌گوی تلفنی دونالد ترامپ با ملک سلمان، رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان توافق کرده بودند که بر اجرای توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ نظارت بیشتری شود و دو کشور مانع از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.