ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک دانشجوی رشته علوم سیاسی، عامل کشتار مسجد کبک

پلیس کانادا یک دانشجوی فرانسوی-کانادایی به نام الکساندر بیسونت را به قتل ۶ نمازگزار مسلمان در مسجدی در کبک متهم کرده است.

پلیس کانادا یک دانشجوی فرانسوی-کانادایی به نام الکساندر بیسونت را به قتل ۶ نمازگزار مسلمان در مسجدی در کبک متهم کرده است.

آلکساندر بیسونت، دانشجوی علوم سیاسی و متهم به کشتار مسلمانان مسجد کبک

یک مهاجم مسلح شامگاه یکشنبه ۲۹ ژانویه هنگام نماز عصر با یک قبصه کلاشنیکوف به مسجد «مرکز فرهنگ اسلامی» در شهر کبک در کانادا هجوم برد و ۶ نفر از نمازگزاران را به قتل رساند و ۵ نفر دیگر را هم مجروح کرد.

علاوه بر اتهام شش مورد قتل درجه یک و پنج مورد تلاش برای قتل، ممکن است دانشجوی کانادایی فرانسوی به اتهام اقدام تروریستی و تلاش برای به خطر انداختن امنیت ملی نیز محاکمه شود.

متهم یک دانشجوی ۲۷ ساله است که در رشته علوم سیاسی در دانشگاهی در کبک تحصیل می‌کرده است. دانشگاه از مرکز فرهنگ اسلامی کبک چند صد متر بیشتر فاصله ندارد.

الکساندر بیسونت سابقه جنایی ندارد. او متهم است که ۶ نمازگزار مسلمان ۳۹ تا ۶۰ ساله را به قتل رسانده. ۵ نمازگزار دیگر هم مجروح شده‌اند. جان دو نفر از آن‌ها در خطر است.

الکساندر بیسونت بعد از تیراندازی در مسجد مرکز فرهنگ اسلامی کبک با اتوموبیل شخصی‌اش از محل حادثه گریخت، اما پلیس موفق شد او را در ۲۰ کیلومتری مسجد بازداشت کند. پیش از این حمله او به پلیس تلفنی اطلاع داده بود که قصد دارد چنین کشتاری به راه بیندازد.

پلیس کبک اعلام کرده بود که دو نفر در کشتار مسجد کبک دست داشته‌اند. اما در تحقیقات بعدی معلوم شد که الکساندر بیسونت به تنهایی این کار را انجام داده است.

الکساندر بیسونت با اتهام شش مورد قتل درجه یک و پنج مورد تلاش برای قتل روبروست. محمد بلخدیر، فردی که متهم به همدستی با بیسکونت شده بود، در حال کمک به یکی از مجروحان بود که توسط پلیس دستگیر شد. او اکنون اما آزاد شده و قرار است در دادگاه شهادت دهد.

در رسانه‌های خبری کانادا گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه آلکساندر بیسونت از طرفداران مارین لوپن، رهبر راست‌گرای جبهه ملی فرانسه است و عقاید دست‌راستی افراطی دارد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از این حمله به مسجد مرکز فرهنگ اسلامی در کبک به عنوان یک «حمله تروریستی» یاد کرده و گفته بود: «ما حمله تروریستی به مسجد مسلمانان، محلی برای عبادت را محکوم می‌کنیم.»

فیلیپ کوئیار، نخست وزیر استان کبک بعد از این کشتار از مردم خواسته بود که با مسلمانان کبک اعلام همبستگی کنند و با هرگونه اقدام خشونت‌آمیزی مخالفت کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.