ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● دیدگاه

آیا حسن روحانی باید مثل مدونا باشد؟

اکبر گنجی − سرداران سپاه توقع دارند که حسن روحانی سخنان درشتی نثار دونالد ترامپ کند. شاید اگر روحانی سخنان مدونا را تکرار کند، آنان بسیار خشنود شوند.

عمل نژادپرستانه، اسلام‌هراسانه و تاجرمآبانه شخصی دونالد ترامپ در ممنوعیت سه ماهه سفر شهروندان ۷ کشور به آمریکا، از سوی پاپ فرانسیس، رهبران دنیا، شهروندان آمریکا، حقوق دانان برجسته آمریکایی و رسانه‌های این کشور به شدت مورد انتقادهای تند قرار گرفت. حتی جمهوری‌خواهان جنگ‌طلبی چون سناتور مک‌کین و گرام طی بیانیه مشترکی اقدام دونالد ترامپ را محکوم کردند.

سناتور چاک شومر- رهبر دموکرات های سنا- در فرودگاه در کنار یک خانواده مسلمان مهاجر گریست. دونالد ترامپ به شدت واکنش نشان داد و گفت که سناتورهای دموکرات با کارشنکنی مانع تصویب وزرأ شده اند. در مورد چاک شومر هم گفت: دیروز چاک شومر داشت اشک تمساح می ریخت. فکر نمی کنم گریه کن خوبی باشد. من پنج درصد هم مطمئن نیستم اشک های او واقعی باشند.

باراک اوباما طی بیانیه ای از تظاهرات ضد ترامپ- برای دفاع از ارزش های آمریکایی- حمایت به عمل آورده است. باب فرگوسن- دادستان کل ایالت واشنگتن- علیه ترامپ شکایت کرده  و بدین ترتیب او اولین دادستان کل ایالتی در آمریکا شده که یک دعوای حقوقی علیه دولت ترامپ از زمان آغاز به کارش به راه انداخته است. این داستان ایالتی روز یکشنبه هم در مخالفت با ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی، به همراه 15 دادستان ایالتی دیگر در آمریکا بیانیه ای منتشر کرده و این اقدام دولت ترامپ را غیرقانونی خوانده بود.

دونالد ترامپ، سالی یتس، دادستان کل آمریکا را به دلیل مخالفت با طرح او برای جلوگیری از ورود شهروندان ایران و ۶ کشور مسلمان دیگر به خاک آمریکا، برکنار کرد.

توماری که بر روی تارنمای پارلمان انگلیس قرار گرفت، و خواستار لغو سفر ترامپ به بریتانیا شد، در کمتر از ۴۸ ساعت توانست بیش یک میلیون و ۵۰۰ هزار امضا شهروندان این کشور را به دست آورد. مطابق قوانین بریتانیا، اگر امضاها از ۱۰۰ هزار نفر بگذرد، پارلمان موظف به رسیدگی به درخواست شهروندان است.

استفان والت، استاد برجسته دانشگاه هاروارد در توئیتر نوشت: "تقریبا به این باور دارم که ترامپ هرگز این شغل (ریاست جمهوری) را نمی‌خواسته و از بُردش شگفت زده شده و حالا در تلاش است برای انصراف یا خلع شدن از مقامش راهی بیابد. او قطعا دارد این گونه رفتار می‌کند."

سرداران سپاه انتظار دارند و این توقع را ایجاد می‌کنند که حسن روحانی سخنان درشتی نثار ترامپ کند. شاید اگر روحانی سخنان مدونا را تکرار کند، آنان بسیار خشنود شوند.
سرداران سپاه انتظار دارند و این توقع را ایجاد می‌کنند که حسن روحانی سخنان درشتی نثار ترامپ کند. شاید اگر روحانی سخنان مدونا را تکرار کند، آنان بسیار خشنود شوند.

ترامپ به رسانه‌هایی چون نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی ان ان به شدت می‌تازد. او در یکی از توئیت‌های اخیرش نوشت: "یک آدم مستعد و اهل نظر بیاد این نیویورک تایمز بدبختِ فلک زده دروغ پرداز رو بخره و یا درست اداره ش کنه یا محترمانه درش رو تخته کنه."

استفان بانون، مشاور و استراتژیست ارشد دونالد ترامپ که قرار است یکی از اعضای شورای امنیت ملی هم باشد، در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت که بهتر است رسانه‌های بی آبرویی چون نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی ان ان و...خجالت کشیده، شرمنده شده، دهان خود را ببندند. یعنی خفه شوند.

فضای افکار عمومی جهانی علیه دونالد ترامپ و دولت اوست. ترامپ هیچ اهمیتی به این مخالفت‌ها نداده و یک تنه به جنگ همه رفته و سخنان تندی علیه آنها بیان می‌کند. او با خود فکر می‌کند که از همین راه بر همه غلبه کرده است، پس چرا آن راه را ادامه ندهد؟

محافظه کاران افراطی به دنبال سرنگونی حسن روحانی

به ایران برویم: در این شرایط، سپاهیان و محافظه کاران افراطی که از مدتها قبل به دنبال به زیرکشیدن حسن روحانی بودند و هستند، از این اقدام ترامپ نیز استفاده ابزاری کرده و خواستار واکنش‌هایی از سوی حسن روحانی هستند که نه با سیاست‌هایی که او تعقیب می‌کند سازگار است، نه به سود منافع ملی ایران است، نه حسن روحانی چنان خواهد کرد. به چند نمونه مهم زیر بنگرید:

■ صادق لاریجانی- رئیس قوه قضائیه- گفته است: "از دولت، رئیس جمهور و بویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهم که با عبرت از تجربیاتی نظیر تجربه "مهم و تلخ برجام"، به این رفتار نامتعادل، غیر منطقی و غیر انسانی آمریکا واکنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند".

■ سردار عزت‌الله ضرغامی نوشته است: "آقای رئیس جمهور! ترامپ، بی‌اخلاقی و گستاخی نسبت به ملت بزرگ ایران را از حد گذرانده است! او معنای پاسخ‌های کنایه‌آمیز مثل دیوار برلین را نمی‌فهمد. پیشنهاد می‌کنم چند کلام درشت مشابه آنچه برخی مواقع در مورد منتقدان داخلی می‌فرمایید نثارش کنید شاید سرجایش بنشیند".

■ سرلشکر محسن رضایی خطاب به حسن روحانی در توئیتر خود نوشت: "اگر برای انتقادات خودی‌ها عصبانی شویم و برای کارشکنی خارجی‌ها لبخند بزنیم، این یعنی یک اشکالی هست."

■ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اصول گرای مجلس گفت: "قانون منع صدور ویزا برای اتباع ایرانی نقض صریح برجام است."

مدونا در تظاهرات اعتراضی چند صد هزارنفری روز بعد از مراسم تحلیف ترامپ در واشنگتن سخنان بسیار درشت و هتاکانه جنسی نثار ترامپ کرد. معترضان هم استقبال کردند و استفاده از این گونه الفاظ حداقل در کلیه فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی امری عادی به شمار می‌رود.

اینک سرداران سپاه انتظار دارند و این توقع را ایجاد می‌کنند که حسن روحانی سخنان درشتی نثار ترامپ کند. شاید اگر روحانی سخنان مدونا را تکرار کند، آنان بسیار خشنود شوند.

اما روحانی چنین نخواهد کرد و محافظه کاران قصد دارند که از او چهره‌ای ترسو، بزدل، "نوکر کدخدای جهان"، و کسی که با امضای توافق هسته‌ای به کشور خیانت کرده، بسازند. به گمانشان، از این طریق او یا از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری صرف نظر خواهد کرد و یا در انتخابات شکست خواهد خورد.

سرلشکر محسن رضایی به سپاه بازگشته و نه تنها مطابق فرامین آیت الله خمینی و قانون انتخابات، بلکه مطابق سیاست‌های کلی نظام که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده، حق فعالیت سیاسی به سود گروه‌ها و احزاب را ندارد. با این حال، او رسماً حمایت خود را از "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" - که اخیراً برای انتخاب و معرفی نامزد رقیب حسن روحانی از سوی اصول گرایان تشکیل شده- اعلام کرد. به نوشته وب‌سایت رجانیوز- متعلق به اصول گرایان افراطی- محسن رضایی در ۱۱ بهمن ۹۵ به نمایندگی از طرف "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" در قم با آیت الله مصباح یزدی دیدار کرد. فعالیت‌های حزبی سرلشکر رضایی مورد اعتراض رسمی هم قرار گرفته، با این همه او به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

سردار محمدباقرذوالقدر- که در سال ۱۳۸۴ در به قدرت رساندن محمود احمدی نژاد نقش مهمی بازی کرد- نیز به همراه محسن رضایی از سوی این جبهه با مصباح یزدی دیدار کرد.

ایران و آمریکای ترامپ

جهانی سازی؛ "بحران هویت"، "شکاف طبقاتی شگرف" و موج مهاجرت، مسائل و مشکلات بسیار دیگری برای همگان آفریده است. ترامپ در چنین بستری با وعده‌های محقق نشدنی و با "معجزه الکترال کالج"-رئیس جمهور شد، در حالی که هیلاری کلینتون حدود ۳ میلیون رأی بیشتر از او به دست آورد. ترامپ در همین چند روز دست به اقداماتی زد که برخی به عضویت درآوردن آمریکا به کلوپ دولت‌های عربی را به وی خوشامد گفته اند.

ترامپ ادعا می‌کند که در انتخابات ۳ تا ۵ میلیون رأی به سود هیلاری کلینتون تقلب شد است. وقتی از سوی همگان مورد اعتراض قرار می‌گیرد که همه شواهد نشان می‌دهند که دروغ می‌گوید، دولتش از "حقایق آلترناتیو" سخن می‌گوید و بدین ترتیب همه به یاد رمان ۱۹۸۴ جرج ارول افتاده و فروش آن یک دفعه بالا می‌رود. آری این دولتی است که برای رسیدن به اهدافش "حقایق آلترناتیو" جعل می‌کند.

اعضای دولت ترامپ اگر در موضوعی اختلاف نظر داشته باشند، در دشمنی با ایران وحدت نظر دارند. جمهوری‌خواهان که اینک اکثریت کنگره را هم در دست دارند، در دشمنی با ایران اگر جلوتر از ترامپ نباشند، عقب تر از او نیستند. همه آنها در مخالفت با توافق هسته‌ای اتفاق نظر دارند.

بنجامین نتانیاهو که بیش از دو دهه وعده می‌داد که ایران در ظرف شش ماه آینده اولین بمب اتمی اش را تولید خواهد کرد، با توافق هسته‌ای گرفتار مسئله اساسی شد. اینک همه از او می‌خواهند تا از سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان خارج شده و با بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ صلح را امکان پذیر سازد. او که از این نظر تحت فشار جهانی است، قصد دارد تا با علم کردن دوباره ایران، اسرائیل و فلسطین را از نظر‌ها خارج کرده و همه نگاه‌ها را به ایران معطوف سازد. چون آنان قصد ندارند یک سانتی متر از سرزمین‌های اشغالی را هم با صاحبانشان پس دهند.

نتانیاهو علاوه بر جایگاه ویژه استراتژیک قبلی اش در آمریکا، ترامپ عزیز و داماد عزیزترش را به دست آورده است. اگرچه ترامپ وعده داده بود که به محض رسیدن به کاخ سفید، در همان روز نخست توافق هسته‌ای را پاره کرده و به سطل آشغال بیندازد، اما مشاوران آمریکایی و اسرائیلی به او گفته‌اند که این عمل به سود ایران و موجب انزاوی آمریکا و اسرائیل خواهد شد. باید کاری کرد که ایرانی‌ها خودشان برجام را فسخ کنند.

باید ایران را از همه نظر- خصوصاً تصویب انواع تحریم‌های اقتصادی جدید- تحت فشار قرار داد تا زمامدارانش برجام را پر هزینه و بی فایده به شمار آورند و آن را لغو سازند. متأسفانه خامنه‌ای و نیروهای افراطی طرفدار او نیز برای زدن حسن روحانی در همین دام افتاده و نمی‌دانند که این امر چه پیامدهای وحشتناکی برای ایران دارد.

خطر جنگ‌های موردی

اگر چه ترامپ وعده داده که سیاست "تغییر رژیم" آمریکا را رها خواهد کرد، به جای تعهدات جهانی به داخل خواهد پرداخت تا آمریکا را به بزرگترین قدرت جهانی تبدیل سازد. اما وعده‌های او دست نیافتنی‌اند. مکزیک هزینه ۱۴ تا ۲۰ میلیارد دلاری دیوارکشی تحقیرآمیز او را پرداخت نخواهد کرد. افزایش هزینه‌های نظامی آمریکا، از جایی باید تأمین شود؟ از کجا؟ دولت فدرال آمریکا اینک ۲۰ تریلیون دلار بدهی دارد. ناچار جمهوری خواهان مانند همیشه خواهند گفت که هزینه‌های اجتماعی را باید کاست. لغو "اوباماکر" یکی از آنهاست.

ترامپ نیامده است تا کاری برای اقشار فقیر و صدمه دیده از جهانی شدن انجام دهد. دولت او، دولت سیفیدپوستان به شدت ثروتمند متعلق به یک درصد جامعه است. اساساً سیاست‌های اقتصادی مقبول جمهوری خواهان، بر فاصله طبقاتی به شدت خواهد افزود. هر کس این مدعا را باور ندارد، به روند افزایش نابرابری‌های اقتصادی آمریکا در دوره ۲۰۱۷- ۱۹۷۰ بنگرد.این هم یکی از دستاوردهای نئو لیبرالیسم برای آمریکا بود. در مورد کشته شدن افراد با اسلحه نیز دقیقاً معکوس عمل خواهد کرد. برای این که او حامی کمپانی‌های اسلحه سازی است و با هرگونه محدودیت در فروش سلاح مخالف است.

سخنان، مواضع و سیاست‌های ترامپ، جامعه آمریکا را به شدت دو قطبی ساخته است. هر روز که بگذرد، او با سخنان تازه و فرامین تازه، جامعه آمریکا را قطبی تر خواهد ساخت. تظاهرات علیه تصمیمات او به عملی روزه مره تبدیل شده است. دانشگاهیان، رسانه‌های اصلی، و ایالت‌های پیشرفته‌ای چون نیویورک، واشنگتن، کالیفرنیا، بستون، شیکاگو، و...علیه او هستند. زنان، مهاجران و اقلیت‌ها هم هستند.

او نیازمند پشتیبانی ملی است. در صورتی که همه مواضع و سیاست‌های او ضد چنین سودایی هستند. فقط و فقط یک راه برای تولید "اجماع ملی" باقی می‌ماند. به راه انداختن جنگ خارجی و متحد کردن همه آمریکائیان پشت سر فرمانده کل قوا در برابر دشمن خارجی. اگر ترامپ و یارانش به این نتیجه برسند که راهی جز جنگ ندارند، بر سر ایران توافق خواهند داشت. نتانیاهو و برخی از کشورهای عرب منطقه هم پشتیبان این امرند. برای این که ایران- مستقل از این که نظام سیاسی اش دموکراتیک یا غیر دموکراتیک باشد- برای برخی دولت‌ها و قومیت‌های منطقه کشوری بزرگ به شمار می‌رود که باید از طریق تجزیه به کشورهای کوچک در حال جنگ تبدیل شود.

در این شرایط فقیهان و سپاهیان چه بر سر ایران و ایرانیان خواهند آورد؟ آیا آنان با ترامپ و نتانیاهو همراه خواهند شد یا به دامی نخواهند افتاد که ایران را به سوریه و عراق دیگری تبدیل می‌سازد. شاید هم وضعیتی بدتر از سوریه و عراق در انتظار ایران و ایرانیان باشد. جمهوری اسلامی نظامی دیکتاتوری است که تبعیض را نهادینه کرده است. با این که دیکتاتوری بد است و باید از آن به دموکراسی گذر کرد، با این همه، همه دیکتاتوری‌ها کشورشان را به سوی جنگ سوق نمی‌دهند. آنان که دل در گرو ایران و ایرانیان دارند، نباید اجازه دهند که کوچکترین قدمی به سوی جنگ برداشته شود. شکاف اصلی ایران، شکاف دیکتاتوری و دموکراسی است. جنگ آرمان‌هایی چون آزادی، دموکراسی و حقوق بشر را نابود و دست نیافتنی خواهد کرد.

از همین نویسنده:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    - علی موحدی کرمانی که از روند گزینش و رد صلاحیت اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان دفاع کرده بود! -موحدی کرمانی امام جمعه موقت در تهران در عکس‌العمل نسبت به ممانعت از سخنرانی مطهری در مشهد با بیان این‌که «سخنان علی مطهری به مصلحت کشور نیست!?» گفت: «متأسفانه مطهری مراعات نمی‌کند. در مورد این سخنرانی حرف دادستانی باید پذیرفته شود.. ما باید در برابر.. رهبری و برای خدا دهانها را ببندیم ! - موحدي تو ليست اميد بوده - موحدی کرمانی در سخنرانی افتتاحیه همایش شورای ائتلافی اصولگرایان برگزار شد، آرزو کرد که لیست جامعتین مورد اعتماد رهبری قرار گیرد و خامنه‌ای به آن رای دهد.!! خامنه ای گفت: اگر عنصر نفوذي به ‌شکلي وارد مجلس و خبرگان و ديگر ارکان شود، مثل موريانه از داخل، پايه‌ ها را مي‌ جود!! صلاحیت بیش از ۶۰ درصد نامزدهای انتخابات از سوی شورای نگهبان تأیید نشد!! ۹۰ درصد حتی اصلاح طلبها رد شدند و فقط سی نفر توبه ۸۸ کرده از فیلترشان رد شده اند. خامنه‌ای، روز چهارشنبه گفت که « گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رای بدهند، نه این که کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس»!!. - معنی دموکراسی و انتخابات آزاد ولایی را فهمیدیم ؟!

  • nader

    علی مطهری، گفت اکبر هاشمی رفسنجانی سال 84 شمسی معتقد به «مهندسی» شدن انتخابات بود، شکایت کرد و براساس این شکایت «110 نفر از فرماندهان نظامی» در دادگاه به دلیل «دخالت در انتخابات» محکوم شدند. مطهری در گفت‌وگویی با وب‌سایت جماران، اضافه کرد که هاشمی‌رفسنجانی به او گفته است: «ما دیدیم اگر بخواهد حکم اجرا شود خیلی برای نظام بد می شود و گذشتیم.»! به گفته مطهری، دلیل نامزدی هاشمی‌رفسنجانی در سال 84 «قدرت‌طلبی» نبود، بلکه او به دلیل «احساس خطر» از حضور احمدی‌نژاد وارد اتخابات شد. او تاکید کرد که «احمدی نژاد با هوش بود و خیلی زود فهمید که تمایل بخشی از نظام این است که آقای هاشمی به حاشیه رانده شود». علی مطهری در ادامه افزود «خیلی از نیروهای انقلاب و نهادهای حکومتی» حامی محمود احمدی‌نژاد بودند و به همین دلیل و «علی‌رغم این‌که ظاهر قضیه نشان می‌داد که آقای قالیباف می تواند برنده شود، در نهایت آقای احمدی‌نژاد تقریبا در یک هفته آخر حمایت شد و به دور دوم راه یافت».! مطهری با اشاره به این‌که هاشمی‌رفسنجانی «معتقد بود که انتخابات سالم نبوده»، اضافه کرد: «در واقع اختلاف نظر هاشمی با رهبری از همان موقع یعنی از ورود احمدی‌نژاد شروع شد»، چرا که «رهبری، احمدی‌نژاد را کاملا قبول داشت و از او حمایت بسیار جدی کرد، ولی هاشمی او را یک خطر برای انقلاب می‌دانست و طبعا اینجا اختلاف نظر شد

  • میر ز ا رضا

    مقصود از «اولیایش» در کامنت بالا اولیای شیطان است بر روی زمین که یاجوج و ماجوج هم شامل حالشان میشود. با عرض معذرت.

  • هاشمی

    تندروی شیعه آخوندی = کُندروی اصلاحجو آخوندی = هر دو از یک چوب فرسوده به دوسر آلوده

  • میر ز ا رضا

    مقاله را نخوانده ام اما یک یاد آوری: خامنه ای (یاجوج کنونی) بعد از مرگ رفسنجانی (ماجوج کنونی) از «شیطان اکبر» سخن راند!!! به جهت اثبات اینکه نیش عقرب نه از ره کین است بلکه اقتضای طبیعتش این است!!! چرا که تنها و تنها خالق عالمیان «اکبر» است و نه شیطان و نه هیچیک از اولیایش بر روی زمین همچون یاجوج و ماجوج ذکر شده در قرآن (آیه ۹۴ در سوره ۱۸)

  • مهرزاد

    البته همه کسانی که این جا نظر میدن فردا مرگ بر فلان نمیگن آقا یا خانم مسافر. اول این که رژیم دینی الان بدترین نوع حکومته. دوم این که تغییر این رژیم باید به موقع و به دست مردم ایران باشه تا پای دشمنان خونی و همیشگی ایران به این خاک باز نشه. این رژیم برای ایرانیان ساده اندیش یه تجربه خوب و البته بسیار گران قیمت داشت و اینه که ماهیت هولناک یه رژیم دینی و ایدئولوپ آشکار شد . مطمئن هستیم که این آخرین حکومت دینی در ایران خواهد بود. فقط مردم با آگاهی و فرهنگ درست باید تاوان و زیان های وارده پس از سرنگونی رژیمو به حداقل برسونن

  • مسافر

    همین کسای که میان اینجا نظر میدن فرداش میرن بیرون میگن مرگ بر فلان و فلان خیلی مضحک هستن ملت

  • Farid

    دیپلمات ها را برای ۴۴۴ روز گروگان گرفتند و سران حکومت جمهوری اسلامی ایران این عمل را تایید و حمایت کردند، پرچم آمریکا در مراسم حکومتی ایران آتش زده میشود؟! در رسانه کشور و درنماز جمعه و شعار نمایندگان مجلس آن کشور و گردهمایی مختلف حکومتی بارها و بارها مرگ بر آمریکا سر داده میشود، در دانشگاه و مکان های دولتی و تحت حمایت حکومت فرم عملیات استشهادی ( انتحاری ) به بهانه های مختلف از ترور نویسنده ای به نام سلمان رشدی تا عملیات استشهادی در جنوب لبنان یا حمایت از شیعیان بحرین پخش میشود،بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و کشته شدن ۲۴۱ آمریکایی،منفجر کردن برج های الخبر عربستان و کشته شدن ۱۹ آمریکایی، انفجارهای آمیا در آرژانتین، ترورهای داخل و خارج از کشور همانند ترورهای میکونوس آلمان،قاچاق موشک به نروژ،کشف محموله موشکی در هواپیمای ایرانی در فرودگاه اوکراین،کشف سیزده کانتینر حاوی اسلحه و مواد منفجره در نیجریه، کشف کشتی های ارسالی موشک و تسلیحات نظامی به یمن،مراوده و بده و بستان با طالبان و القاعده٬ کمک به مین گذاری در جاده های عراق و افغانستان برای کشتن سرباز آمریکایی ٬ اهدای موشک به غزه ٬ کمک در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا٬حمایت از شبه نظامیان تروریستی همانند شاخه نظامی حزب الله لبنان+…خوب با این سابقه سیاه جمهوری اسلامی و خرابکاری و حمایت از گروه های تروریستی در سطح منطقه معلوم است که جمهوری اسلامی را دارای امکان بالقوه انجام ترور ازطریق استفاده از شهروندان ایرانی بدانند...

  • hasani

    دعای امروز: «خدایا! کشور ما را از شر اسید پاشان، فقر، بیکاری، درد تورم، فساد، اعتیاد، طلاق، جهل و تعصب بیجا، اختلاف طبقاتی، امواج پارازیت، پراید، روغن پالم، نمایندگان رشوه گیر ، مداحان هفت تیر کش، مسئولین بی‌کفایت، قاتلین شهرداری، برادران قاچاقچی، مشروبات تقلبی، سریال‌های مزخرف صدا و سیما، اینترنت مخابرات، مزاحمت‌های ایرانسل، آقازاده‌های اختلاس کننده، بنزین سرطان‌زا، ترافیک خر تو خر، آلودگی هوا، گشت ارشاد و سایر بستگان در پناه خودت مصون بدار! الهی آمین.» واکنش ملائکه: «به همین خیال باشید!

  • naseem

    سه‌شنبه ٣١ ژانویه/١٢ بهمن، پلیس ایتالیا اعلام کرد که در پی تحقیقات در یک پروندۀ مربوط به قاچاق اسلحه به مقصد ایرانی و لیبی، حد اقل سه نفر بازداشت شده‌اند. روزنامه‌های ایتالیایی «لا رپوبلیکا» عکس دو نفر از بازداشت شدگان را در کنار محمود احمدی نژاد منتشر کرده‌اند. به گزارش راديو فرانسه، بازداشت‌شدگان یک زن و شوهر اهل شهر ناپل هستند که شوهر، قبلاً مسلمان شده و ارتباطات زیادی با ایران دارد. اسم کوچک وی «جعفر» نقل شده است. نفر سوم، یکی از مسئولان یک شرکت فروش هلی‌کوپتر در رُم است. مطبوعات ایتالیایی عکس‌هایی را منتشر کرده‌اند که زوج ناپلی را در کنار محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین، نشان می‌دهد. اما تاریخ عکس‌ها معلوم نیست. سه نفر متهم هستند که با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و به واسطۀ شرکت‌هایی که خارج از ایتالیا قرار دارند، وسائلی به ایران و لیبی فرستاده‌اند که می‌توان استفادۀ نظامی هم داشته باشند. به نوشتۀ روزنامۀ ایتالیایی «لا رپوبلیکا»، در این معاملات، هلی‌کوپترهایی که در اصل برای حمل زخمی‌ها (هلی‌کوپتر – آمبولانس) طراحی شده به هلی کوپتر جنگی تبدیل شده است. اما گفته نشده که خریدار این هلی‌کوپترها از کدام کشور بوده است. دادسرای ناپل حکم جلب یک تبعۀ لیبی را نیز در ارتباط با همین پرونده صادر کرده است. تحقیقات مقامات قضایی ایتالیا دربارۀ این شبکۀ قاچاق از سال ٢٠١١، در پی شنود مخفی مکالمات تلفنی اعضای مافیای ناپل (کامورا) آغاز شد

  • شاهد

    اکبر گنجی که خود روزگاری عضوی از جنبش شبه توتالیتر شیعی و زمانی نیز عضوی از این حکومت بوده است اکنون به صف " عادی سازان " حکومت اسلامی ایران پیوسته است . اکبر گنجی در اینباره که باید از روحانی و جناح عادی ساز حمایت کرد درست می گوید اما او نادیده می گیرد که این حمایت باید مشروط باشد و از جناح عادی ساز حکومتی باید خواسته شود که بکوشند دست ارگان های ایده لوژیک - امنیتی از اقتصاد و سیاست کوتاه شود وگرنه رویایی جناح عادی ساز همواره در خطر بیداری با کابوس است : پس از ماجراجویی خسارت بار اتمی و برجام بسیاری از محمد جواد ظریف سردار ملی ساختند و رویایی ریاست جمهوری او را دیدند در همان زمان من نقلی قولی از سردار قاسم سلیمانی عضو و کادر بسیار برجسته جنبش توتالیتر شیعی اوردم که گفته بود " اقای ظریف فقط یک ماموریت دارد که برجام را به سرانجام برساند و پس از ان نقشی در تعیین سیاست خارجی ایران اسلامی نخواهد داشت " . با هژمونی کامل بخش جنبش توتالیتر شیعی ایران و جبونی "جناح عادی ساز " اکنون بار دیگر جناح عادی سازی حکومت اسلامی ایران از رویایی فریبنده ریاست جمهوری ظریف بیدار شده تا با کابوس “جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" و قدرت گیری سردار قاسم سلیمانی و سردار محسن رضایی و سردار عزت‌الله ضرغامی و سردار باقر ذوالقدر روبرو شود . بیاد بیاوریم سخن ان فیلسوف را انکه همواره می کوشد بین بد و بدتر انتخاب کند سرانجام به نیروهای بد برای حاکم شدن بر جهان کمک می کند

  • شاهد

    حکومت شبه توتالیتر اسلامی ایران از دو بخش الف: رهبری جنبش توتالیتر شیعی و ب: دولت بورکراتیک شکل یافته است و در سراسر دوران سی و هشت ساله گذشته تضاد و همکاری بین این دو بخش -مگر دوران جنگ ایران و عراق و بخشی از دوران احمدی نژاد -ادامه داشته است . بخش جنبش برای تداوم حکومت به دولت بورکراتیک نیازمند است و دولت بورکراتیک تحت هژمونی و قدرت رهبری جنبش شیعه گری ولی فقیه انجام وظیفه می کند . در نگاه به قانون رهبری ولی فقیه به قواعد فرا زمانی و فرامکانی اسلام شیعی باور دارد و دولت بورکراتیک بر قوانین موضوعه کشوری تاکید می کند در شیوه حکومت داری ولی فقیه به شیوه جنبشی تاکید دارد و دولت بورکراتیک به بکارگیری شیوه های اداری سعی می کند . تضاد بین این دو بخش نشانه واضح هر حکومت توتالیتر است ( هانا ارنت اکنون به استناد اسناد می توان گفت در المان ناسیونال سوسیالیست انگار دو دولت حاکم بوده است . توتالیتاریسم در قدرت ). جنبش و حکومت توتالیتر همواره حمایت بخشی از " توده های مردم" را در اختیار دارد . ایت الله خمینی در جنبش توده ای سال 57 حمایت توده ای را برای پیش بردن طرح " ساختن انسان نوین شیعی " در اختیار داشت و در تمام دوران جنگ به دلیل اداره جنگ به شیوه جنبشی از این حمایت تا زمان مرگ بهرمند بود . اما بتدریج از دهه هفتاد با فروکش کردن شور جنبش توده ای سازمان های ایده لوژیک امنیتی جای جنبش را گرفتند .با فروکش کردن جنبش توده ای نیاز به دستگاه های بورکراتیک برای حکم رانی روز افزون می شود . در درون حکومت و بیرون ان بر انبوه کسانی که می کوشند شرایط را " عادی " سازند و به تقویت دولت بورکراتیک بپردازند و شعار های ایده لوژیک و اعمال جنبش وار را نفی کرده و بر اساس قوانین موضوعه کشوری و دستگاه بورکراتیک حکم برانند افزوده می شود و بر تضاد بین هواداران جنبش توتالیتر شیعی و وهواداران " عادی سازی حکومت " نیز افزوده می شود

  • REZA

    باشه نزدیک انتخاب هم آقای گنجی یادتون نره مردم رو دعوت به رای دادن به روحانی بکنید مبادا یه وقت جنگ بشه وتندروها در ایران قدرت بگیرند! بلاخره شما از مهره های تثبیت نظام در خارج کشور هستید ما این رو فراموش نمی کنیم