ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسنپ و تپسی پلمب می‌شوند

آژانس‌های موبایلی اسنپ و تپسی در سطح تهران یک سال است که مورد استفاده گسترده شهروندان قرار گرفته‌اند که این استقبال خوشایند آژانس‌ها و سیستم حمل‌ونقل شهری نیست و اعتراض آنها را برانگیخته است.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده که با پلمب واحدهای اسنپ و تپسی به دلیل مغایرت فعالیت با جواز صنفی موافقت شده است. او گفته: «مراتب اجرایی این کار در قالب نامه‌ای به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران واگذار شد.»

آژانس‌های موبایلی اسنپ و تپسی در سطح تهران یک سال است که مورد استفاده گسترده شهروندان قرار گرفته‌اند که این استقبال، خوشایند آژانس‌ها و سیستم حمل‌ و نقل شهری نیست و اعتراض آنها را برانگیخته است.

اتحادیه اتومبیل کرایه تهران، آذر ماه گذشته از شکایت این اتحادیه علیه این آژانس‌ها خبر داده بود و گفته بود که این واحدها نه تنها امنیت مالی و جانی مسافران را تأمین نمی‌کنند، بلکه رانندگان‌شان هم صلاحیت‌های اخلاقی لازم را ندارند.

با توجه به میزان استقبال مردم  و اعتراض تاکسی‌داران، مسئولان حمل‌ و نقل شهری در یک برنامه تلویزیونی خبر از راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی حمل‌ و نقل در آینده و زیر نظر تاکسیرانی داده بودند.

اکنون خبر پلمب این دو اپلیکیشن به معنای موفقیت نسبی مخالفان و رقبای این بازار است؛ گرچه خبرهای ضد و نقیضی درباره این ماجرا منتشر می‌شود.

کانال تلگرام سایت خبر آنلاین، ابتدا از قول اتاق بارزگانی این خبر را تکذیب کرد و از قول این اتاق نوشت: «در پی درج خبری در رسانه‌ها که از اعلام مخالفت اتاق بازرگانی ایران نسبت به فعالیت دو آژانس موبایلی "اسنپ و تپسی" و پلمب آن‌ها خبر داده، به اطلاع می‌رساند این خبر صحت نداشته و تکذیب می‌شود. اتاق {بارزگانی} ایران نه تنها هیچ‌گونه مخالفتی نسبت به این نوع فعالیت‌ها ندارد بلکه از کسب‌وکارها و کارآفرینی نوین و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند.»

میرمهدی کمیجانی:

«اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به دلیل اینکه آژانس‌های موبایلی مذکور جواز متفاوتی به نسبت فعالیت خود دارند، طی نامه‌ای درخواست پلمب این واحدهای صنفی را به ما داد که ما هم متقابلاً در پاسخ به این نامه اعلام موافقت کردیم اما انجام روال بستن و پلمب را به خود اتاق واگذار کردیم.»

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه این صنف مخالف فعالیت‌های مبتنی بر تکنولوژی نیست، گفته است: «دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهد این دو کسب‌ و کار به فعالیت خود ادامه دهند.»

پلمب این دو واحد صنفی بر عهده اتاق بازرگانی است و با توجه به نقش نظارتی که در رسته تولید، توزیع یا خدمات فنی بر تمامی اصناف دارد، می‌تواند مانع از فعالیت آنها شود.

میرمهدی همچنین گفته که گرچه فعالیت صنفی این دو آژانس موبایلی با برخی اصناف دیگر تداخل دارد، اما اتحادیه فناوران دوست ندارد به صورت مستقیم وارد ماجرای پلمب شود و عده‌ای را از نان خوردن بیندازد.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تأکید کرده که موافق ۱۰۰ درصد فعالیت‌های اینترنتی در کشور است اما به شرطی که قانون را رعایت کنند. او گفته این دو اپلیکیشن موبایلی باید از اتاق بازرگانی جواز کسب‌ و کارهای مجازی بگیرند.

در روزهای گذشته محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت خود را از فعالیت تپسی و اسنپ اعلام کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    من نمیگویم که مراازقفس آزادکنید قفسم برده به باغی و دلم شادکنید عزیزان اگرسعی کنیم باواقعیت موضوع را بررسی کنیم به وضوح مشخص است که تمامی اعتراضات بخاطرتفاوت نرخ کرایه اسنپ وتبسب بانرخ کرایه ای است که دیگر سرویسها دریافت میکنند.که این ترفندسبب شده است که مردم به استفاده ازاین دوسیستم بیشتر ترغیب بشوند.درنتیجه اگریکی دوپله شاکیان پایین بیایندویکی دوپله متاشاکیان بالابروند..انشاالله پله های بعدی راهمگام باهم برمیدارندوکسی هم ازفعالیت سیستم جدید ناراحتی ندارد.اقایان لطفاکمی به هم بچشم همنوع نگاه کنید.وبفکر چشمهای نمناک ولرزان دوخته به سفره های نان خشک تازه گسترده شده درپیش روی نان خوران این داستان هم باشید

  • مقام معظم

    پول علما را بدهید سر عمامه شون نقاره بزنید .همین

  • مهدی

    در ایران از هرچیزی که بشه پول درآورد عده ای هستند که با رانت بهره ببرند حالا پس از موفقیت این سیستم، برای دست اندازی به آن بصورت قانونی اقدام شده است. در این کشور بی در و پیکر کسی به فکر مردم نیست.

  • بسیبسبیس

    بنظرم اگر تپسی و اسنپ رو تعطیل کنند ،فاجعه و بحران بیکاری در تهران رخ خواهد داد رخ خواهد داد؟؟؟!!!

  • Omid

    آژانس ها و تاکسی ها چه خدمتی به حمل ونقل کردند؟؟بجز گرانی و بی نرخ بودن؟؟ شما کافیه به دبی بروید تا تفاوت تاکسیرانی فشل مارو با تاکسیرانی روز دنیا مقایسه کنید...اسنپ پیشرفت ه ترین و ارزانترین نوع حمل ونقل مسافر در تمام دنیاست که باید در ایران هم باتوجه به ترافیک و مصرف بالای بنزین پیاده شه.

  • Omid

    بنظرم اگر تپسی و اسنپ رو تعطیل کنند ،فاجعه و بحران بیکاری در تهران رخ خواهد داد