ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور مجوز ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری از سوی دولت اسرائیل

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که به دلیل افزایش تقاضای مسکن گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری ضرورت دارد. ۲۰۰۰ واحد می‌بایست بلافاصله آماده شوند.

دولت اسرائیل مجوز ساخت سه هزار واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری را صادر کرد. وزارت دفاع اسرائیل شامگاه گذشته اعلام کرد به دلیل افزایش تقاضای مسکن گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری ضرورت دارد.

صدور مجوز ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری

در دو هفته گذشته، بعد از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا این سومین بار است که دولت اسرائیل مجوز ساخت و سازهای گسترده در کرانه باختری را صادر می‌کند.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی حق اسرائیلی‌هاست.

۱۵ فوریه بنیامین نتانیاهو برای دیدار و گفت‌و‌گو با دونالد ترامپ به آمریکا سفر می‌کند. یکی از موضوعات مورد بحث شهرک‌سازی در کرانه باختری‌ست.

هفته گذشته ۲۵ ژانویه سال جاری سازمان ملل متحد، اسرائیل را به خاطر برنامه‌هایش برای شهرک‌سازی در کرانه باختری محکوم کرد. سخنگوی سازمان ملل گفته بود: «اقدامات یک‌جانبه مانعی برای دست‌یابی به راه‌حل‌ دوجانبه میان اسرائیل و فلسطین خواهد بود.»

در کرانه باختری ۳۵۰ هزار نفر از یهودیان اسرائیل زندگی می‌کنند. ۲۰۰ هزار نفر دیگر از شهروندان یهودی اسرائیل در شرق بیت‌المقدس سکونت دارند. اسرائیل بعد از پیروزی بر اعراب در جنگ سال ۱۹۶۷ این مناطق را اشغال کرده است. علاوه بر شهرک‌هایی که در امتداد نوار مرزی اسرائیل با فلسطین در این مناطق ساخته شده، ۱۰۰ شهرک پراکنده یهودی‌نشین هم در عمق کرانه باختری که در اختیار فلسطینی‌هاست ساخته شده.

فلسطینی‌ها می‌خواهند در کرانه باختری و نوار غزه کشور مستقل خودشان را تشکیل دهند. به همین جهت گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری به معنای فاصله گرفتن از راه حل دو کشور مستقل است.

قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را خلاف قوانین بین‌المللی دانسته است.

پس از اعلامیه استقلال فلسطین در سال ۱۹۸۸ شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی ممنوع شد.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.