ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده آمریکا در سازمان ملل: آزمایش موشکی ایران غیرقابل قبول است

به گفته نماینده آمریکا در سازمان ملل، موشک خرمشهر قادر به طی مسافتی ۳۰۰ کیلومتری بوده و چنین موشکی قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل انجام آزمایش موشکی جدید در ایران را غیرقابل قبول دانسته و گفته دولت آمریکا بر چنین اقدامی چشم نخواهد بست.

نیکی هالی، نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هالی آزمایش موشکی ایران را نقض توافق‌نامه هسته‌ای دانسته و گفته به مردم سراسر جهان درباره این اقدام ایران هشدار می‌دهد.

نیکی هیلی این آزمایش را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شواری امنیت دانسته که در سال ۲۰۱۵ امضا شده است.

به گفته نماینده آمریکا در سازمان ملل، ایران از آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای منع شده و دیگر اینکه بنا به اطلاعات به‌دست آمده، موشک خرمشهر قادر به طی مسافتی ۳۰۰ کیلومتری بوده است.

او گفته که چنین موشکی قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارد.

او پس از جلسه مشورتی روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفته: «ایالات متحده ساده لوح نیست. ما از کنار این مسأله ساده نمی‌گذریم.»

وزیر خارجه ایران محمدجواد ظریف آزمایش موشکی ایران را تأیید یا رد نکرده است.

او گفته: «دولت آمریکا در زمان مذاکرات و در چارچوب برجام به طور رسمی اعلام کرده است که برنامه موشکی ایران جزئی از برجام نیست.»

به گفته وزیر امور خارجه ایران، در قطعنامه ۲۲۳۱ به موشک‌ بالستیکی اشاره شده است که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارد و این نوع موشک‌ها نباید مورد آزمایش قرار گیرند. او گفته موشک‌های ایران با قابلیت‌ حمل سلاح نیستند و برای حمل کلاهک‌های متعارف طراحی و ساخته می‌شوند.

به گفته نماینده بریتانیا در سازمان ملل، قرار است شورای امنیت سازمان ملل موضوع آزمایش موشکی ایران را در سطح کمیته‌های خود بررسی کند.

ماتیو رایکرافت گفته انجام آزمایش موشک‌ بالیستیک در ایران تایید شده است و و احتمال نقض قطعنامه ۲۲۳۱ در این مسأله  وجود دارد.

شبکه فاکس‌نیوز روز دوشنبه ۱۱ بهمن، ۳۰ ژانویه به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ایران یک‌شنبه یک موشک بالستیک دور-برد به نام «خرمشهر» را آزمایش کرده و این آزمایش در یک سامانه موشکی در نزدیکی شهر سمنان واقع در شرق ایران انجام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گارسون

    این ها همه بدبختی ملت ایران نتیجه این است که آقایان می خواهند اسرائیل را نابود کنند. بهای این شهوت رانی های مذهبی و گزافه گویی هایشان را ملت دارند می پردازند. امثال این ملاها باعث تقویت اسرائیل شده اند. همین ها باعث شده اند که اسرائیل با مظلوم نمایی جهانیان را بفریبد و این زرادخانه هسته ای بزرگ را داشته باشد و هر روز و هر روز حق فلسطینیان را بیشتر بخورد. در واقع ملاهای ایران باعث تقویت شیاطین اسرائیلی شده اند. این ها حرف می زنند و خودنمایی می کنند ولی بهایش را ملت از جیبش می پردازد. این ملاها باعث شده اند که یک کشور کوچک اسرائیل این همه جهانیان را فریب بدهد، مانع صلح در منطقه باشد و مشکلات فراوان برای ملت بزرگ ایران ایجاد کند.