ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام همه‌پرسی در اوکراین درباره پیوستن به ناتو

نبردها در اوکراین بار دیگر شدت گرفته‌اند. به همین دلیل پروشنکو می‌خواهد کشورش را هر چه سریعتر وارد ناتو کند. برنامه‌های او چشم‌انداز دورتری دارند. او به سوی اتحادیه اروپا نظر دارد.

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که درباره ورود این کشور به ناتو یک همه‌پرسی برگزار خواهد کرد.

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین: بیش از ۷۰ درصد اوکراینی‌ها از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند

پروشنکو پنج‌شنبه ۲ فوریه / ۱۴ بهمن در گفت‌وگو با مجموعه رسانه‌های «فونکه مدین‌گروپه» که مرکز آن در آلمان است اشاره کرد که ۵۴ درصد مردم اوکراین با عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافق‌اند، در حالی‌که این رقم در چهار سال پیش ۱۶ درصد بود.

پروشنکو گفت: «به‌عنوان رئیس‌جمهور خود را با دیدگاه‌های مردم تطبیق می‌دهم و همه‌پرسی‌ای را درباره عضویت اوکراین در ناتو برگزار می‌کنم.»

او تأکید کرد که اگر مردم اوکراین به این اقدام رأی مثبت دهند همه کار برای تحقق عضویت این کشور در ناتو خواهد کرد.

با هر گام اوکراین به سوی ناتو، تنش این کشور با روسیه نیز بیشتر خواهد شد.

در شرق اوکراین نبردهای میان جدایی‌طلبان و نیروهای دولتی بار دیگر در روزهای اخیر از سر گرفته شده است. طرفین درگیری با توپخانه سنگین و راکت‌ همدیگر را مورد حمله قرار داده‌اند.

سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرده است که در حوالی شهر صنعتی «آودیوکا» سه سرباز ارتش اوکراین کشته و ۲۴ سرباز دیگر مجروح شده‌اند. نیروهای استقلال‌طلب نیز اعلام کرده‌اند که در این درگیری‌ها چهار نفر از آن‌ها کشته و هفت نفر مجروح شده‌اند. از شنبه ۲۸ ژانویه / ۹  بهمن تاکنون دست‌کم ۱۵ نفر از اهالی دونتسک جان خود را از دست داده‌اند.

ناتو این حملات را محکوم کرده و از روسیه خواسته است از نفوذ خود بر شورشیان جدایی‌طلب استفاده کرده و مانع از گسترش درگیری‌ها شود.

اوکراین و ناتو روسیه را متهم می‌کنند که با در اختیار قرار دادن سلاح و سرباز به جدایی‌طلبان از آن‌ها حمایت می‌کند. مسکو این اتهامات را رد می‌کند.

بنا به آماری که سازمان ملل منتشر کرده از سال ۲۰۱۴ که جنگ اوکراین آغاز شده دست‌کم ۱۰ هزار نفر در درگیری بین ارتش اوکراین و استقلال‌طلبان شرق اوکراین کشته شده‌اند.

پترو پروشنکو در مصاحبه خود نسبت به پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا اظهار خوش‌بینی کرد و گفت زمان زیادی طول نخواهد کشید که اوکراین شرایط عضویت در اتحادیه اروپا را برآورده سازد.

او افزود کی‌یف کسری بودجه و تورم خود را به‌شکل قابل توجهی کاهش داده و «اقدامات ویژه‌ای برای کاهش فساد» انجام داده است.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: «بیش از ۷۰ درصد اوکراینی‌ها از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند و این در دوران برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و پوپولیسم راست‌گرا چشمگیر است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.