ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت ۲۲۰ نماینده مجلس ایران از برنامه موشکی جمهوری اسلامی

در حالی‌که آزمایش موشکی ایران در روزهای اخیر واکنش‌های بین‌المللی در پی داشته است، ۲۲۰ نفر از مجموع ۲۹۰ نفر نماینده مجلس ایران با انتشار بیانیه‌ای از برنامه موشکی جمهوری اسلامی دفاع کردند.

در حالی‌که آزمایش موشکی ایران در روزهای اخیر واکنش‌های بین‌المللی در پی داشته است، ۲۲۰ نفر از مجموع ۲۹۰ نفر نماینده مجلس ایران با انتشار بیانیه‌ای از برنامه موشکی جمهوری اسلامی دفاع کردند.

متن بیانیه ۲۲۰ نفر نماینده روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن در مجلس خوانده شد.

امضاکنندگان این بیانیه ضمن مخالفت با «هر گونه سلاح کشتار جمعی» گفته‌اند که «تنها راه بازدارندگی در برابر تهاجم دشمن توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران است.»

آن‌ها همچنین تقویت بنیه دفاعی جمهوری اسلامی را «در چارچوب راهبرد بازدارندگی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای امنیت ملی کشور» دانسته‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که یکشنبه، ۱۱ بهمن ایران یک فروند موشک بالستیک را از پایگاهی در سمنان شلیک کرده، اما بعد از طی ۶۳۰ کیلومتر موشک بالستیک در هوا منفجر شده است.

آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود که برای بررسی این موضوع سه‌شنبه، ۳۱ ژانویه / ۱۲ بهمن جلسه فوری تشکیل دهد. این جلسه تشکیل شد و بررسی برنامه موشکی ایران به کمیته‌های سازمان ملل ارجاع شد.

مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری آمریکا نیز روز گذشته، چهارشنبه ۱۳ بهمن در نشست خبری کاخ سفید در این‌باره به ایران «اخطار رسمی» داد.

کشورهای اروپایی، از جمله آلمان نیز آزمایش موشکی ایران را محکوم کردند.

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روز چهارشنبه آزمایش موشکی ایران را تأیید کرد و این اقدام را نه مغایر با توافق هسته‌ای و نه قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.