ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۱ هزار و ۶۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات شوراها

امنیت آرا یا سرعت رأی‌گیری؟ وزارت کشور خواهان برگزاری انتخابات الکترونیکی بود اما مجلس به این طرح رأی نداد. تلفیقی از انتخابات الکترونیکی و تعرفه کاغذی به بحث گذاشته شده.

قاسم میرزایی‌نکو، عضو هیئت نظارت برانتخابات شوراها اعلام کرده است که ۱۱ هزار ۶۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات شوراها به کار گرفته می‌شود.

دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی در انتخابات شوراها

به گفته میرزایی نکو از این تعداد صندوق ۱۱ هزار در رأی‌گیری‌ها استفاده می‌شوند و حدود ۶۰۰ صندوق الکترونیکی هم به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده‌اند.

عضو هیأت نظارت برانتخابات شوراها به خبرگزاری تسنیم اطلاع داده که کمیته‌ای در مجلس متشکل از کارشناسان IT، حقوقی و فنی با اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس برای مشخص شدن حوزه‌هایی که باید انتخابات در آنجا به صورت الکترونیک برگزار شود، تشکیل شده است.

وزارت کشور خواهان برگزاری انتخابات الکترونیکی در ایران است، اما شورای نگهبان با انتخابات الکترونیکی مخالف است. وزارت کشور خواهان سرعت رأی‌گیری و شمارش آراست، شورای نگهبان استدلال می‌آورد که سرعت به تنهایی کافی نیست و امنیت آرا هم مهم است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه، ۲۲ دی‌، به برگزار نشدن سراسری انتخابات به صورت الکترونیکی رأی دادند.

پیش از این، حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور ایران اعلام کرده بود که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۹ کلان‌شهر و «تعدادی از شهر‌ها»ی ایران به شکل «تمام الکترونیکی» برگزار می‌شود.

بعد از حذف مواد مربوط به رأی‌گیری الکترونیکی از قانون انتخابات قرار شد انتخابات شوراها در چند استان به صورت الکترونیکی و در سایر نقاط کشور با تعرفه کاغذی برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.