ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر راه ایران: قرارداد بوئینگ با فرمان ترامپ لغو نمی‌شود

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران در اظهارنظری کوتاه گفته است قرارداد ایران با شرکت بوئینگ در دوران ریاست جمهوری ترامپ پابرجا خواهد ماند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران در اظهارنظری کوتاه گفته است قرارداد ایران با شرکت بوئینگ در دوران ریاست جمهوری ترامپ پابرجا خواهد ماند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران

عباس آخوندی روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن در این‌باره گفت: «قرارداد با بوئینگ یک قرارداد تجاری است و با فرمان رئیس جمهوری آمریکا لغو نمی‌شود.»

در روزهای گذشته برخی منابع خبری از احتمال لغو قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با شرکت آمریکایی بوئینگ جهت خرید ده‌ها فروند هواپیما به دلیل مغایرت با دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا سخن گفته بودند.

از جمله، روزنامه سیاتل تایمز در گزارشی نوشته بود که فرمان‌ دونالد ترامپ توافقنامه شرکت هواپیماسازی بوئینگ را با ایران در معرض خطر قرار داده است.

در این گزارش آمده بود: «قرارداد هشت میلیارد دلاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا با شرکت ایران ایر به سبب صدور دستور اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع ایرانی به آمریکا در سه ماه آینده با تهدیدی جدی مواجه شده است.»

به‌نوشته این روزنامه ممنوعیت سفر ایرانی‌ها به موانع تدارکاتی موجود افزوده است زیرا خلبان‌ها، مهندسان پرواز و خدمه بخش تعمیر و نگهداری قادر نخواهند بود به‌منظور آموزش در مورد چگونگی پرواز و تعمیر هواپیماهای بوئینگ، وارد آمریکا شوند.

ترامپ روز جمعه ۲۷ ژانویه / ۸ بهمن دستور داد تا به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری شود. این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا با اعتراضات گسترده‌ای هم در آمریکا و هم در برخی دیگر از کشورها روبه‌رو شد.

فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) ۲۱ آذرماه از امضای نهایی قرارداد فروش ۸۰ فروند بوئینگ به ایران خبر داده ‌بود.

شرکت بوئینگ قیمت قرارداد خود با ایران ‌ایر را ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرده ‌بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.