ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه نبردهای سنگین در شرق اوکراین

شرق اوکراین بار دیگر در آتش جنگ می‌سوزد. در طول خط مرزی تیراندازی می‌شود. هر روز کشته یا زخمی‌ای بر جای می‌ماند. روسیه و اوکراین یکدیگر را متهم به آغاز نبرد می‌کنند.

اوکراین و روسیه یکدیگر را متهم به آغاز درگیری‌های نظامی جدید در شرق اوکراین می‌کنند. نبردها در این منطقه ادامه دارد و همچنان قربانی می‌گیرد.

یک تانک اوکراینی در شهر آودی‌یِوکا

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین از افزایش شمار تانک‌ها در شهرهای جنگ‌زده خبر می‌دهند. تنها چهار تانک در شهر آودی‌یِوکای تحت کنترل اوکراین مستقر شده‌اند که توافقنامه مینسک چنین اجازه‌ای را نداده است، و این خوراکی تبلیغاتی برای روسیه است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اوکراین را مسئول نبردها در شرق این کشور می‌داند. او جمعه ۳ فوریه / ۱۵ بهمن در این‌باره گفت: «چرا این حملات در مقطع کنونی رخ داده‌اند؟ یک دلیل آن است که رهبری اوکراین به پول نیاز دارد و اگر خود را قربانی نشان دهد راحت‌تر می‌تواند از اتحادیه اروپا، سازمان ملل و یا مؤسسه‌های بین‌المللی پول دریافت کند؛ دلیل دوم این است که اوکراین در زمینه اقتصادی و اجتماعی ناموفق بوده و دولت این کشور باید حمایت رأی‌دهندگان را بار دیگر به‌دست آورد و این با وجود یک درگیری جدید نظامی راحت‌تر به‌دست می‌آید.»

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از این‌که کی‌یف مسئولیتی در قبال کشتار مردم بی‌گناه نمی‌پذیرد و در عوض با اعمال نیروهای مسلح خود در صحنه شورای امنیت سینه سپر می‌کند خشمگین شد و گفت از آن‌جا که از روز چهارشنبه اوکراین ریاست شورای امنیت را در دست دارد از این موقعیت بهره‌برداری می‌کند.

اوکراین نیز روسیه را مسئول ادامه درگیری‌ها در چند شهر واقع در شرق اوکراین می‌کند. فرماندار منطقه دونتسک ضمن بیان این‌که تیراندازی‌ها در تمام طول خطوط جنگی ادامه دارد، گفته است: «تروریست‌های روسی در درجه نخست نقاط انسانی را زیر آتش گرفته‌اند؛ یک مدرسه که در آن‌جا کمک‌های انسانی دریافت می‌شد از جمله اهداف آن‌ها بود.»

به‌گفته این مقام اوکراینی در این حملات یک مرد جوان از نیروهای امدادگر به‌هنگام رانندگی هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. «همچنین یک ورزشگاه که مکانی گرم برای مردم بود و در آن‌جا مواد غذایی توزیع می‌شد نیز مورد هدف قرار گرفت.»

یک سخنگوی نظامی اوکراین نیز گفته است که از تانک‌ها نارنجک و خمپاره شلیک می‌شود و چهار سرباز و دو ساکن شهر آودی‌یِوکا بر اثر این حملات جان خود را از دست دادند.

آتش‌بس که از نیمه ماه دسامبر به‌اجرا در آمد و به‌تازگی در گفت‌وگوهای گروه تماس مینسک دوباره تعیین شد، در چنین شرایطی ناممکن به‌نظر می‌رسد. این آتش‌بس تاکنون نه تنها موفق نبوده، که برعکس درگیری‌ها گسترش نیز پیدا کرده است.

در «جمهوری خلق لوهانسک» که از آوریل ۲۰۱۴ شکل گرفته است نیز درگیری‌هایی از جمله در شهر کوچک وروبیوکا رخ داده و به خیابان‌های مرکزی شهر آسیب وارد آمده است.

از روز دوشنبه تاکنون در شهر آودی‌یِوکا در نزدیکی دونتسک برق قطع شده و تعمیر آن به‌دلیل درگیری‌ها مداوم امکان‌پذیر نیست.

در دونتسک و چند شهر دیگر سیستم فیلتر آب آشامیدنی از کار افتاده است. بسیاری از ساکنان این شهرها در هوای نزدیک به هفت درجه زیر صفر مجبور شده‌اند خانه‌های ویران‌شده خود را ترک کنند.

به‌رغم فراخوان سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای قطع درگیری‌ها به‌نظر نمی‌رسد که این نبردها به‌زودی پایان یابد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.