ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش خطیب جمعه تهران برای قوت قلب دادن به مسئولان، بعد از هشدارهای ترامپ

لحن و بیان مسئولان جمهوری اسلامی صرف‌نطر از تعلقات جناحی‌شان تا حدی ملایم و یکسان شده است. خطبه نماز جمعه تهران این بار سرشار از ستایش مسئولان بود.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی تهران تلاش کرد به مسئولان قوت قلب دهد.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران

خطیب جمعه تهران با لحن و بیانی نسبتاً ملایم ایالات متحده آمریکا را به بدعهدی و نقض توافق‌نامه هسته‌ای ایران متهم کرد و درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت:

«ما رزمایش موشکی داریم. رزمایش موشکی ما جلوه اقتدار ماست. در برجام هم یک کلمه راجع به موشکی نیست، اما آمریکایی‌ها می‌گویند [موشک‌پرانی] نقض برجام است. ناقض برجام آمریکاست و تجدید تحریم‌های اخیر نقض عهد صریح برجام بود.»

از روز یکشنبه که جمهوری اسلامی یک فروند موشک میان‌برد بالستیک شلیک کرده، مقامات بلندپایه آمریکایی و از جمله رئیس جمهوری آمریکا در چندین نوبت به ایران هشدار داد‌ه‌اند. خبرگزاری رویترز هم از احتمال تحریم چند شرکت وابسته به سپاه پاسداران خبر داده است. در پرتو این تحولات، لحن و خطاب مقامات جمهوری اسلامی، صرف‌نظر از اختلافات جناحی‌شان تا حدی یکسان شده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در هم‌آوایی با خطیب جمعه تهران در پاسخ به رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشته است:

«ایران از تهدیدها جا نمی‌خورد زیرا ما امنیت را از مردممان کسب می‌کنیم. ما هرگز آغازگر جنگ نخواهیم بود اما فقط می‌توانیم به ابزار دفاعی خودمان اتکا کنیم.»

دعوت به هم‌آوایی جناح‌های مختلف حکومت یکی دیگر از مهم‌ترین درونمایه‌های خطبه امام جمعه موقت تهران بود:

«برخی طوری انتقاد می‌کنند که نظام زیر سؤال می‌رود و این ناامیدی ایجاد می‌کند.»

پیش از این اکبر هاشمی رفسنجانی و علی مطهری رزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران بعد از توافق‌ هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ را مصداق تندروی دانسته بودند. یک فرمانده سپاه اما در پاسخ به انتقادات نایب رئیس مجلس او را به بی‌شعوری متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد

    مدیران حکومت اسلامی شیعه ی ایران فقط تصور می کنند که باید در مقابل برجام و تنها همین عهدنامه ی بین المللی را دارند تعداتشان به جامعه ی بین المللی را فقط در این توافقنامه میدانند از اینرو اگر جامعه ی جهانی آنها را بدیل نقض آشکار حقوق بشر تحریم کنند باز می گویند در برجام چیزی در مورد حقوق بشر نبوده و چون نبوده اگر تحریم شویم نقض برجام است اما آقایان شما تعدات بسیاری دارید که هر حرفی از آن ؛چاله گند گاو دهانتان ؛ بیرون می ریزد نقض تعهدات بین المللی شماست .ترامپ با کسی شوخی ندارد و حتی احتیاجی به کمکهای ناتو و دیگران هم ندارد به محض آماده شدن فرماندهانش دستور شلیک می دهد . با توجه باینکه آزمایش موشکهای بالستیک نقض آشکار قطعنامه ی شورای امنیت است . ترامپ حتی مثل جرج بوش نیست که برای حمله بخواهد با سازمان ملل و شورای امنیت تسامح بخرج دهد حواستان را جمع کنید همه ی قولهای انتخاباتی ش که دستوری بوده اند همه را عملی نموده است حمله به ایرا نیاز به برنامه ریزی و اعلام نظر نهائی فرماندهانش دارد او منتظر هیچ کشور دیگری نیست فقط نقشه ی حمله را از فرماندهانش می خواهد و بس . توی این سوراخ تا کنون نرفته بودید ولی امروز آماده باشید اگر فقط یک موشک به سمت ایران فرستاده شود دیگر این مملکت را هیچکس نمی تواند جمع کند بهتر است خودتان قبل از اینکه دودمانتان برباد رود فرمان مجلس موسسان برای تغییر حکومت را بدهید . دوران حکومت آخوندها و سردارن کودن به سر رسیده است خودتان را نجات دهید .