ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر ایران ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به کویت را تکذیب کرد

سفیر ایران در کویت گفت که اخبار منتشرشده درباره منع ورود شهروندان ایران و چهارکشور دیگر به کویت پس از ابلاغ دستور مهاجرتی ترامپ صحت ندارد.

سفیر ایران در کویت ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی به این کشور را تکذیب کرد. پیشتر گزارش‌هایی از وجود یک منع ورود برای شهروندان چند کشور از جمله ایران همچون فرمان مهاجرتی ترامپ در کویت مخابره شده‌بود.

سفیر ایران در کویت

علیرضا عنایتی، سفیر ایران در کویت شنبه ۱۶ بهمن‌ماه  در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا گفت که اخبار منتشرشده درباره منع ورود شهروندان ایران و چهارکشور دیگر به کویت پس از ابلاغ دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صحت ندارد.

او همچنین تأکید کرد که ایرانیان برای رفت‌و‌آمد به کویت هیچ محدودیت یا مشکلی ندارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه گذشته دستور داده‌بود برای ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به مرزهای ایالات متحده جلوگیری شود.

پس از انتشار این خبر، گزارش‌هایی از منع ورود شهروندان پنج کشور ایران، عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان به کویت مخابره شد. خبرگزاری ایلنا نیز به نقل از روزنامه «اکونومیک‌تایمز» هندوستان این خبر را منتشر کرد. این روزنامه در گزارشی به نقل از منابع کویتی خبر داده بود که صدور ویزا برای شهروندان این پنج کشور متوقف شده‌است. منابع کویتی دلیل این امر را «بی‌ثباتی» در این پنج کشور اعلام کرده‌بودند.

همزمان برخی پایگاه‌های خبری عربی دیگر گزارش دادند که منع صدور ویزاهای مسافرتی و تجاری برای شهروندان این کشورها از سوی دولت کویت از ۲۰۱۱ اجرا می‌شده‌است.

دونالد ترامپ نیز در توئیتی روز شنبه نوشت که «جالب است برخی کشورهای خاورمیانه‌ای با ممنوعیت [سفر شهروندان هفت‌کشور عمدتاً مسلمان] موافقند. آنها می‌دانند که اگر بعضی آدم‌ها داخل کشور شوند، معنایش مرگ و نابودی است!»

تا کنون تمام این گزارش‌ها تکذیب شده‌است. روزنامه‌های پاکستانی نیز به نقل از مقام‌های خود این اخبار را تکذیب کردند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.