ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس‌جمهوری لبنان خواهان ایجاد «منطقه امن» در سوریه شد

میشل عون گفت که لبنان از آوارگان سوری تا زمان بی‌ثباتی امنیتی در کشورشان میزبانی خواهد کرد، اما آنها نمی‌توانند تا ابد در لبنان بمانند.

رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل خواهان ایجاد منطقه امن در سوریه شد.

آوارگان سوری

میشل عون در دیدار با فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفت که لبنان از آوارگان سوری تا زمان بی‌ثباتی امنیتی در کشورشان میزبانی خواهد کرد، اما آنها نمی‌توانند تا ابد در لبنان بمانند. او گفت که پناهندگان سوری در لبنان از وضعیت معیشتی دشواری برخوردارند.

یک‌ونیم میلیون پناهجوی جنگ‌زده سوری در لبنان به سر می‌برند. این پناهجویان از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند، چراکه لبنان خود درگیر بحران است. بنا بر گزارش‌ها، ۷۰ درصد لبنانی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

جنگ سوریه پیشتر به بیروت، پایتخت لبنان نیز کشیده شده‌بود و بحران سیاسی در این کشور را تشدید کرد. درگیری‌های بیروت بین حامیان مخالفان اسد با حزب‌الله لبنان روی داد. حزب‌الله لبنان که تحت حمایت ایران قرار دارد، در جنگ سوریه به عنوان نیرویی فعال شرکت کرده و همراه با ارتش دمشق برای حمایت از بشار اسد جنگیده است.

میشل عون در این دیدار خواستار فراهم‌شدن شرایطی برای بازگشت سوری‌ها به کشورشان شد. او گفت که برای ایجاد منطقه امن و هماهنگی با دولت سوریه برای بازگرداندن آوارگان داوطلب همکاری خواهد کرد.

ایجاد منطقه امن یکی از مواردی است که ترکیه از چندسال پیش به دنبال آن بوده است. این کشور نیز تا سه میلیون پناهنده سوری را در خود جای داده‌است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا نیز گفته‌است که ایجاد منطقه امن در سوریه برای جای‌دادن به پناهندگان در دستور کار او قرار دارد. روسیه نیز از این طرح استقبال کرده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.