ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندگی مردم بلوچستان پس از دو سیل پیاپی

دو هفته از سیل در

دو هفته از سیل در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد و اکنون بارش‌های شدید موجب جاری شدن سیلی دیگر شده است. بارندگی از ۱۵ بهمن شروع شده و در برخی مناطق ادامه دارد. غلامرضا اربابی، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان هفته اول بهمن‌ماه گفت که سیل‌زدگان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن از کمک‌های نقدی برخوردار شوند اما هنوز کسی پولی ندیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سپاس

    جناب مهرزاد، خداوند یا به قولی خالق طبیعت، بزرگ ترین نعمت به بشر تا بهترین حکمت ها بیافریند. ان عقل است. عقل انسان طی هزاران سال بر سایر موجودات اعم زنده و نازنده برتری یافته است. عقل انسانی می گوید از مزایای طبیعی چگونه استفاده شود. اکنون سی سال است اقلیم ایران دچار دگرش شده است. منتها سومدیریت و فرصت سوزی های سیاسی از جمله بحران های اخیر سیاسی این چند دهه، موجب شده سرمایه های عظیم ملی ایران هدر برود. در کنار مورد سومدیریت و فرصت سوزی هاف تعصبات قومی هم مزید بر علت است. اصرار به سکونت در مناطق خشک و کم حاصل مثل خراسان رضوی-جنوبی و یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان چرا؟! در مقابل این تعصب قومی واجازه نمی دهد میلیون هخا ایارنی در کشورشان در مناطق شمال و غرب که از اب و هوای مناسب تری برخودراند ساکن شوند چون ادعا می شود ترکیب قومی به هم می ریزد! الان چندین خانوار بلوچ در کپرهای استان قزوین سرگردان هستند!! چند سال پیش اهالی سبزوار اعتراض کردند به کپرنشین های زابلی! در حالی سبزواری و زابلی هر دو فارسی زبان هستند، یعنی تعصب قومی در کنار تعصب محلی، انگار ایران زمین ملک موروثی محلی است و دیگر مردم ایران حق سکونت ندارند! همین مورد رد شمال کشور هم مشاهده می شود. در حالی بایست جمعیت شمال کشور چند بارب رفعلی باشد. سه استان شمالی می تواند تا سی میلیون نفر جای دهد. البته بایست مراکز صنعتی و تولیدی در انجا احداث شود. این می گیوم چون مشابه اش در شرق اسیا چنین تمرکز جمعتی دارند. جزیره جاوه حدود دویست میلیون نفر جمعیت دارد که هم وسعت شمال ایران است! بایست مهاجرت سازمان یافته به مناطق مناسب بخصوص شمال و غرب و نواحی ساحلی جنوب که بشود اب دریا شیرین کرد، جهت دهی شود. چرا داریم با طبیعت جنگ بیهوده می کینم، نیمه شرقی ایران دیگر مناسب حمعیت ملیونی نیست.

  • مهرزاد

    اگه اینا پول ندیدن ولی خیلیا توی سوریه و لبنان و فلسطین ویمن پول مارو دیدن. از اینا گذشته اینم از حکمت خداوندی. یه سال بارون نیومده حالا هم که اومده سیل اومده. یه جایی دارن از تشنگی میمیرن یه جایی سیل خیلیارو میکشه و آواره میکنه. حکمت خداوندی؟؟؟!!!!!