ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سانحه پلاسکو: کمیسیون عمران مجلس استیضاح قالیباف را پیگیری می‌کند

کمیسیون عمران مجلس که مسئولیت بررسی دلایل وقوع سانحه پلاسکو و بررسی سهم قصور هر دستگاه در این سانحه را دارد، هفته آینده استیضاح شهردار تهران را پیگیری می‌کند.

کمیسیون عمران مجلس که مسئولیت بررسی دلایل وقوع سانحه پلاسکو و بررسی سهم قصور هر دستگاه در این سانحه را دارد، هفته آینده استیضاح شهردار تهران را پیگیری می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت از لغو تابعیت ایرانی دوتابعیتی‌ها گفت

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علیم یارمحمدی، نایب اول رئیس کمیسیون عمران مجلس دوشنبه ۱۸ بهمن گفت این کمیسیون در هفته آینده بحث برکناری مدیران شهری در پی سانحه پلاسکو را در مجلس مطرح می‌کند.

یارمحمدی با بیان این‌که «مسئولان اگر مردم را محق می‌دانستند تاکنون باید نسبت به استعفا اقدام می‌کردند» گفت در سایر کشورها برای اتفاقات بسیار کوچک‌تر از این‌ها که تلفات جانی هم ندارند، مسئول مربوطه برکنار می‌شود و یا خودش نسبت به استعفا اقدام می‌کند.

او سهم شهرداری تهران در وقوع سانحه پلاسکو را بیشتر از سایر نهادها دانست و گفت: «شهرداری تهران درباره ایمن‌سازی اماکن عمومی با جدیت برخورد نکرده است و اگر در گذشته به این موضوع ورود می‌کرد شاهد آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو نبودیم.»

در روز ۳۰ دی ساختمان پلاسکو، نخستین بنای تهران مدرن، در ساعت ۸ صبح دچار آتش‌سوزی شد. خبرگزاری‌های داخلی ابتدا اعلام کردند که حریق مهار شده، اما هنوز ساعتی نگذشته بود که ساختمان پلاسکو، در حالی‌که عده‌ای از آتش‌نشان‌ها در درون آن بودند، فروریخت.

پیکر ۱۶ آتش‌نشان جان باخته در حادثه پلاسکو روز دوشنبه ۱۱ بهمن تشییع شد.

هفته گذشته محمدباقر قالیباف، شهردار تهران همراه با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در مجلس حاضر شد تا به ارائه گزارش حادثه پلاسکو در صحن علنی بپردازد. در این جلسه مسئولان از یکدیگر تشکر کردند و از این‌که بحران را کنترل کرده‌اند ابراز رضایت کردند.

قالیباف روز گذشته یکشنبه ۱۷ بهمن نیز در شورای شهر تهران حاضر شد و گزارش خود درباره علل حادثه پلاسکو را ارائه کرد. او انتقادها از شهرداری را نپذیرفت و ادعا کرد که نهاد متبوع او به وظایف خود رسیدگی کرده‌است.

به‌گفته علیم یارمحمدی شهرداری تهران براساس قانون موظف به برقراری ایمنی در ساختمان پلاسکو بوده و باید از وظایف خود آگاهی داشته باشد. او افزود: «دوستان یا به وظایف خود واقف نیستند و یا علاقه‌ای به انجام مأموریت‌ها و وظایفشان ندارند.»

یارمحمدی با تأکید بر اینکه انتظار شنیدن عذرخواهی از شهردار تهران را داشتیم، گفت: «این وظیفه مجلس است که پیگر انجام وظایف نهادها و دستگاه‌های مختلف باشد و از این رو هفته آینده موضوع استیضاح شهردار را از طریق نهادهای مربوطه پیگیری می‌کنیم.»

محمدباقر قالیباف از شهریور ۱۳۸۴ تاکنون شهردار تهران است. پس از حادثه پلاسکو بیشترین انتقادها متوجه شهرداری تهران شد. سوء مدیریت بحران، فقدان امکانات مورد نیاز برای آتش‌نشانی‌ها و نیز رعایت‌نکردن مقررات ساخت‌و‌ساز از مهم‌ترین این انتقادها بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    قالیباف باید بره همین که من میگم غلط میکنه بخواد بمونه اگر بمونه همش بخاطر بی لیاقت مردم اون استانه که غیرت ندارند فردایی اگر این قالیباف بچشون رو مورد تجاوز قرار بده باز هم بی بخار نگاه میکنند شما اندازه مردم کشورهای جهان چهارمم هم نیستید که میجنگن برای خواسته هاشون اگر نجنگیپ بچه هاتون و ارزوهاتون کشته میشن