ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهرک‌های یهودی‌نشین بی‌مجوز در کرانه باختری جنبه قانونی پیدا کرد

دولت اسرائیل با تصویب یک قانون مناقشه‌انگیز در «کنست»، زمین‌های فلسطینی‌ها را مصادره کرد. ۱۶ شهرک بی‌مجوز در کرانه باختری اکنون قانونی شدند.

پارلمان اسرائیل قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شهرک‌هایی که به طور غیر قانونی بر روی زمین‌های متعلق به فلسطینی‌ها در کرانه باختری ساخته شده، جنبه قانونی پیدا می‌کند. از ۱۲۰ نماینده کنست، ۶۰ نماینده به مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری رأی مثبت و ۵۲ نماینده رأی ممتنع دادند. عده‌ای از نمایندگان هم در رأی‌گیری شرکت نکرده بودند.

یکی از ۱۶ شهرک بی‌مجوز در کرانه باختری که حالا با مصوبه «کنست» قانونی شد

حدوداً ۴۰۰۰ واحد مسکونی که پیش از این بر روی اراضی فلسطینی در کرانه باختری بذون مجوز ساخته شده، با مصوبه اخیر پارلمان اسرائیل جنبه قانونی پیدا می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از تصویب این قانون استقبال کرده و گفته است با این قانون اکنون می‌توان تکلیف شهرک‌سازی در کرانه باختری را «یک بار برای همیشه» معلوم کرد.

از وقتی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا کارش را آغاز کرده، اسرائیل ساخت پنج هزار واحد مسکونی و احداث یک شهرک تازه در کرانه باختری را آغاز کرده است.

مصوبه کنست شامل ۱۶ شهرک در کرانه باختری می‌شود. در این قانون پیش‌بینی شده که زمین‌هایی که تا پیش از این متعلق به فلسطینی‌ها بوده، توسط دولت اسرائیل مصادره می‌شود. صاحبان زمین‌ها می‌توانند سالانه مبلغی را از دولت دریافت کنند یا اینکه اگر امکانش فراهم باشد، زمین‌های دیگری در مناطق دیگری را به جای زمین‌های مصادره‌شده‌شان از دولت اسرائیل دریافت کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین به شهروندان فلسطینی اجازه فروش زمین به شهروندان اسرائیلی را نمی‌دهد. برای فروش زمین به اسرائیلی‌ها مجازات اعدام پیش‌بینی شده.

نیکلای ملادنوف، نماینده ویژه سازمان ملل، چند ساعت پیش از تصویب این قانون مناقشه‌انگیز به دولت نتانیاهو هشدار داده بود. او گفته بود که تصویب چنین قانونی، ممکن است پیامدهای حقوقی برای دولت اسرائیل داشته باشد و علاوه بر این صلح در خاورمیانه و راهکار دو دولت مستقل را به خطر می‌اندازد.

۶۰۰ هزار نفر از شهروندان اسرائیلی در شهرک‌هایی در کرانه باختری زندگی می‌کنند. دو گونه شهرک در این مناطق احداث شده: شهرک‌هایی با مجوز دولت و شهرک‌هایی بی‌مجوز. دولت نتانیاهو قصد دارد به شهرک‌های بی‌مجوز جنبه قانونی بدهد و به این ترتیب مانع از تخریب آن‌ها شود.

اوایل فوریه دولت اسرائیل تلاش کرده بود شهرک عمونه، یکی از شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری را تخلیه کند، اما ساکنان آن اعتراض کردند و تخلیه این شهرک به خشونت کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.