ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن رضایی: روسیه به حوثی‌های یمن موشک داده نه ما

محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک‌های نظامی ایران به شیعیان حوثی در یمن را تکذیب کرد.

محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک‌های نظامی ایران به شیعیان حوثی در یمن را تکذیب کرد.

محسن رضایی: توانایی‌های شیعیان حوثی روز به روز بیشتر می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری میزان، محسن رضایی سه‌شنبه ۷ فوریه / ۱۹ بهمن حمله موشکی اخیر شیعیان حوثی یمن به ریاض، پایتخت عربستان سعودی را «طبیعی» خواند و گفت: «این اقدام مانند همان اقدامی است که لبنانی‌ها با صهیونیست‌ها انجام می‌دادند.»

رضایی با بیان این‌که شورشیان یمن «توانایی‌هایشان روز به روز بیشتر می‌شود»، افزود: «این‌که گفته می‌شود ایران به یمن اسلحه و مهمات داده است دروغی بیش نیست.»

او گفت: «یمنی‌ها از قدیم و قبل از جنگی که سعودی‌ها به آن‌ها تحمیل کند موشک داشته‌اند، آن‌ها از گذشته تعداد زیادی موشک از روسیه گرفته بودند.»

خبرگزاری‌های محلی به‌نقل از حوثی‌های یمن شامگاه یکشنبه ۵ فوریه / ۱۷ بهمن از حمله آن‌ها با موشک‌های بالستیک به یک پایگاه نظامی در غرب ریاض خبر دادند. عربستان سعودی در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

روزنامه رأی الیوم در پی این حمله نوشت: «حمله موشکی حوثی‌ها به ریاض پیام تهران به عربستان بود. ایران اولین قدرت موشکی خاورمیانه است و توان موشکی آن از کشورهای عربی و حوثی‌ها بالاتر است به همین دلیل این کشور از طریق حمله حوثی‌ها به ریاض این پیام را داد که سعودی در تهدید کردن ایران تجدید نظر کند.»

در جنگ یمن ایران از شیعیان و عربستان از نیروهای دولتی یمن حمایت می‌کنند. بسیاری معتقدند که جنگ یمن به آوردگاه قدرت ایران و عربستان سعودی در منطقه تبدیل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    شوروی شما حکومت اخوندا رو به قدرت رسوند و به شما میگه شما هم به یمن کمک کنید و بوجود آورنده احزاب مسلح و سازمان اازادی بخش فلسطین نیز شوروی و سازمان کا گ ب بود و یاسر عرفات نیز در شوروی اموزش دیده بود پس با تمام قوا چنین گروه هایی رو در هم بکوبید و اجازه ندید قد علم کنند