ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای دو زندانی سياسی در ايران

<p>فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور و محمد نوری&zwnj;زاد در زندان دست به اعتصاب غذا زدند. خانم محتشمی&zwnj;پور پس از چند روز به بيمارستان منتقل شده است.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای کلمه فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور و محمد نوری&zwnj;زاده، دو زندانی سياسی در بند دو ـ الف زندان اوين دست به اعتصاب غذا زدند.</p> <p><br /> فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور، عضو جبهه مشارکت و همسر مصطفی&zwnj;تاج&zwnj;زاده از رهبران اين حزب که وی نيز هم&zwnj;اکنون در زندان است؛ در آستانه نوروز اعتصاب غذا کرد.</p> <p><br /> وی اعلام کرده بود که در صورت ندادن ملاقات با همسرش از سوی مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا می&zwnj;زند.</p> <p><br /> اين گزارش می&zwnj;افزايد محتشمی&zwnj;پور در ملاقات با خانواده خود از اين اعتصاب غذا خبر داده بود.</p> <p><br /> وی پس از چند روز به دليل وضعيت بد جسمانی به بيمارستان منتقل گرديد و با اين&zwnj;که به ادامه اعتصاب اصرار می&zwnj;ورزيد، بی&zwnj;هوش شد. تنها پس از بی&zwnj;هوشی و انتقال به بيمارستان، پزشکان توانسته&zwnj;اند جان وی را نجات دهند.</p> <p><br /> فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور در جريان بازداشت&zwnj;های دهم اسفندماه گذشته دستگير شد و در اين مدت در سلول&zwnj;های انفرادی دو ـ الف به&zwnj;سر برد.</p> <p><br /> همسر وی مصطفی تاج&zwnj;زاده نيز نزديک به شش ماه است که در قرنطينه زندان اوين است.</p> <p><br /> از سوی ديگر کلمه از اعتصاب غذای محمد نوری&zwnj;زاد، فيلم&zwnj;ساز و نويسنده، در زندان خبر داد.</p> <p><br /> وی با انتشار چند نامه به عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران اعلام کرده است که نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترض است و اعتصاب غذا می&zwnj;کند.</p> <p><br /> نوری&zwnj;زاد که در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ به اتهام توهین به مسئولان و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد در زمستان گذشته برای مداوای پزشکی به مرخصی آمد اما از روز هفتم اسفند بدون اتمام اقدامات درمانی و برخلاف وعده مأموران امنيتی، به زندان اوين بازگشت.</p> <p><br /> وی در نامه خود به دادستان تهران نوشته است: &laquo;تا رسيدن به خواسته&zwnj;هايم، نه غذا دريافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی يا ملاقات يا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتيجه ادامه خواهد داشت و مسئوليت عواقب هرآن&zwnj;چه بر سر من بيايد، متوجه همه آنانی خواهد بود که در احکام صادره عليه من و بازداشت غيرقانونی من در بند دو - الف، سهم و نقش داشته&zwnj;اند.&raquo;</p> <p><br /> نوری&zwnj;زاد در نامه خود تأکيد کرده است: &laquo;تداوم بازداشت من در بند دو - الف، غيرقانونی است. من بايد به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شوم.&raquo;</p> <p><br /> وی در نامه ديگری به تاريخ ۱۶ اسفندماه، با بيان &laquo;توهين&zwnj;های&raquo; يکی از بازجويان به نام &laquo;کريمی&raquo;، از آغاز اعتصاب غذای خشک خود نوشته است.</p> <p><br /> نوری&zwnj;زاد در اين نامه از بازجوی خود به&zwnj;خاطر &laquo;توهين&zwnj;هایی&raquo; که کرده شکايت نموده است.</p> <p><br /> نوری&zwnj;زاد پیش از اين به اتهام &laquo;توهین به مسئولان&raquo; و &laquo;فعالیت تبلیغی علیه نظام&raquo; به تحمل سه سال و نیم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.</p> <p><br /> او يک بار ديگر نيز در اعتراض به آن&zwnj;چه بدرفتاری مأموران امنیتی و زندانبان&zwnj;ها ناميد در زندان اعتصاب غذا کرده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

فخرالسادات محتشمی‌پور و محمد نوری‌زاد در زندان دست به اعتصاب غذا زدند. خانم محتشمی‌پور پس از چند روز به بيمارستان منتقل شده است.

به گزارش تارنمای کلمه فخرالسادات محتشمی‌پور و محمد نوری‌زاده، دو زندانی سياسی در بند دو ـ الف زندان اوين دست به اعتصاب غذا زدند.

فخرالسادات محتشمی‌پور، عضو جبهه مشارکت و همسر مصطفی‌تاج‌زاده از رهبران اين حزب که وی نيز هم‌اکنون در زندان است؛ در آستانه نوروز اعتصاب غذا کرد.

وی اعلام کرده بود که در صورت ندادن ملاقات با همسرش از سوی مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا می‌زند.

اين گزارش می‌افزايد محتشمی‌پور در ملاقات با خانواده خود از اين اعتصاب غذا خبر داده بود.

وی پس از چند روز به دليل وضعيت بد جسمانی به بيمارستان منتقل گرديد و با اين‌که به ادامه اعتصاب اصرار می‌ورزيد، بی‌هوش شد. تنها پس از بی‌هوشی و انتقال به بيمارستان، پزشکان توانسته‌اند جان وی را نجات دهند.

فخرالسادات محتشمی‌پور در جريان بازداشت‌های دهم اسفندماه گذشته دستگير شد و در اين مدت در سلول‌های انفرادی دو ـ الف به‌سر برد.

همسر وی مصطفی تاج‌زاده نيز نزديک به شش ماه است که در قرنطينه زندان اوين است.

از سوی ديگر کلمه از اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد، فيلم‌ساز و نويسنده، در زندان خبر داد.

وی با انتشار چند نامه به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرده است که نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترض است و اعتصاب غذا می‌کند.

نوری‌زاد که در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ به اتهام توهین به مسئولان و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد در زمستان گذشته برای مداوای پزشکی به مرخصی آمد اما از روز هفتم اسفند بدون اتمام اقدامات درمانی و برخلاف وعده مأموران امنيتی، به زندان اوين بازگشت.

وی در نامه خود به دادستان تهران نوشته است: «تا رسيدن به خواسته‌هايم، نه غذا دريافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی يا ملاقات يا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتيجه ادامه خواهد داشت و مسئوليت عواقب هرآن‌چه بر سر من بيايد، متوجه همه آنانی خواهد بود که در احکام صادره عليه من و بازداشت غيرقانونی من در بند دو - الف، سهم و نقش داشته‌اند.»

نوری‌زاد در نامه خود تأکيد کرده است: «تداوم بازداشت من در بند دو - الف، غيرقانونی است. من بايد به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شوم.»

وی در نامه ديگری به تاريخ ۱۶ اسفندماه، با بيان «توهين‌های» يکی از بازجويان به نام «کريمی»، از آغاز اعتصاب غذای خشک خود نوشته است.

نوری‌زاد در اين نامه از بازجوی خود به‌خاطر «توهين‌هایی» که کرده شکايت نموده است.

نوری‌زاد پیش از اين به اتهام «توهین به مسئولان» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل سه سال و نیم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

او يک بار ديگر نيز در اعتراض به آن‌چه بدرفتاری مأموران امنیتی و زندانبان‌ها ناميد در زندان اعتصاب غذا کرده بود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.