ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروگاه خورشيدی همدان

در هفته‌ای که گذشت بزرگترين نيروگاه خورشيدي ایران با ظرفيت ۱۴ مگاوات به بهره‌برداري رسید. نیروگاه خورشيدی همدان توسط بخش خصوصی احداث شده است

در هفته‌ای که گذشت بزرگترين نيروگاه خورشيدي ایران با ظرفيت ۱۴ مگاوات به بهره‌برداري رسید. نیروگاه خورشيدی همدان توسط بخش خصوصی احداث شده است. یک نیروگاه هفت مگاواتی نیز در مزرعه احیایی در ۳۵ کیلومتری شهر همدان با سرمایه گذاری شرکت دایسک آلمان و مشارکت یک شرکت ایرانی احداث و هفت میلیون یورو برای احداث این نیروگاه سرمایه گذاری شده است. گفته میشود  ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این دو نیروگاه، تولید شرکت های خارجی است و ۲۰ درصد تجهیزات آن از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.

[sliderpro id="307"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مــــــــــــــــــهران

    بنا بر گزارش صدای آلمان شرکتی آلمانی برای این پروژه 15 میلیون سرمایه آورده که با توجه به فیمت خرید تضمین شده 20 ساله آن (520 تومان برای هر کیلو وات ساعت )در همان یکساله اول حدود 70 میلیارد آورده اش را دریافت مینماید و تا 19 سال بعدش هم خیلی بهش خوش میگذره !

  • سپاس

    قطعا ایران چهار مزیت اصلی برای تولید برق دارد، نخست سوخت فسلی و در راسش گاز طبیعی است. من قبول ندارم ایران که دارنده بزرگ ترین منابع گاز جهان است، از گاز غفلت کند. خوشبختانه و یا متاسفانه لوله کشی وسیعی باری مصرف گار شده به طوری بیش از 90% جمعیت ایران الان برای گرمایش و اشپزی از گاز طبیعی استافده می کنند! خب کاری است شده1 اما خودش یک امتیاز بزرگ داشت و آن حذف سوخت نفت و گازوئیل و نفت کوره بود که موجب کاهش الایندگی شد. در کل مصرف گاز راندمان بهتری از سوخت مایع دارد. این را هر که مقدمات فیزیگ-شیمی بداند می فهمد . اما در اینده بایست نیروگاه های گازی بیشتری احداث شود تا با ارائه برق ارزان کم کم جایگزین گاز شود و گاز را برای نیورگاه و تولدات پتروشمی و با رازش تر مصرف شود. این مال 50 سال اینده است. دوم مزیت خورشید است. چرا اول نگفتم، مسئله هزینه های فناروی است. اما نکته تاسف انگیز در همین خبر همین است که انتخاب درستی نشده در مکان یابی. متاسفانه استقررا صنایع در ایران دچار سیاسی کاری و یا حب و بغض محلی گرایانه است. مناطق جنوبی و مرکزی و شرقی ایران بهترین نقاط باری استقرار سایت های خورشیدی هستند.چراکه این مناطق بالاترین راندمان دارند و نه مناطق ابری غرب و شمال. البته بهترین نقاط/ مناطق مرکزی نزدیک به مراکز پر جمعیت هستند که اولویت دارند. چرا بیش از نیمی جمعیت ایران متاسفانه در حواشی کویر مرکزی هستند. فاصله کم، موجب کاهش اتلاف انتقال برق می شود. استان های مرکزی/اصفهان/قم /یزد و سمنان و فارس و بعدش خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و استان ساحلی جنوب بهترین نقاط هستند. مزیت های سوم و چهارم، باد و زمین گرمایی است. در این دو زمینه ایران مزیت بالایی دارد و در سراسر کشور، مناطق مستعد است.