ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی به ادلب سوریه ده‌ها کشته بر جای گذاشت

شدت حملات به ادلب، مقر شورشیان مخالف حکومت سوریه به حدی بود که دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند. این بالاترین شمار کشته‌شدگان در ماه‌های اخیر در حمله به این شهر بوده است.

در حملات هوایی سه‌شنبه ۷ فوریه / ۱۹ بهمن به شهر ادلب، مقر گروه‌های شورشی مخالف رژیم سوریه در شمال این کشور، دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند. این تعداد کشته بالاترین شمار قربانیان در ماه‌های اخیر بوده است.

آنچه که بعد از بمباران ادلب بر جای ماند

به‌گزارش رویترز، شاهدان عینی جنگنده‌های روسی را عامل این حملات هوایی دانسته و گفته‌اند دست‌کم هشت حمله هوایی به ادلب صورت گرفت.

بنا به این گزارش تعداد زیادی از ساکنان ادلب زخمی شدند و در مناطق مسکونی ساختمان‌هایی ویران شدند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به‌نقل از وزارت دفاع این کشور هرگونه نقش داشتن روسیه در این حملات را رد کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که دو نفر از امدادگران کشته شدن دست‌کم ۳۰ نفر را تأیید کرده‌اند درحالی‌که دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته‌شدن ۲۶ نفر خبر داده و گفته است احتمال دارد این آمار با بیرون کشیدن جنازه‌های دیگر از زیر آوار افزایش ‌یابد.

دو تن از شاهدان گفته‌اند وسعت این حملات هوایی نشان می‌دهد که جنگنده‌های روسی عامل آن بوده‌اند. روس‌ها بارها در این منطقه شهرها و روستاهای متعددی را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در گزارشی از حملات نیروهای مسلح سوریه به استان لاذقیه در مجاورت استان ادلب خبر داده و نوشته است که در حال حاضر گروه «النصره» در حال تلاش برای پیشروی و به دست آوردن مواضع جدید در لاذقیه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.