ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست «سازمان‌های تروریستی»

برخی مقامات آمریکایی این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند. به دلیل فعالیت سپاه در اقتصاد ایران، ممکن است سرمایه‌گذاری خارجی مختل شود. جایگزینی برای گزینه لغو برجام؟

دولت ترامپ در حال بررسی برخی پیشنهادها برای افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی است. خبرگزاری رویترز گزارش داده است که برخی مقامات امنیتی در آمریکا این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند اما هنوز به نتیجه مشخصی دست نیافته‌اند.

رژه سپاه پاسداران

۳ فوریه دولت آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی ایران در سمنان، تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد.

۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند. بیشتر افراد و شرکت‌های تحریم‌شده مرتبط به شبکه‌هایی در ایران، امارات و چین هستند که به «گروه صنعتی شهید همت» از شرکت‌های زیرمجموعه سپاه پاسداران خدماتی ارائه می‌دهند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که پیشنهادها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی به شکل سندی آماده شده، اما رویترز این سند را مشاهده نکرده است. چنانچه پیشنهادها مورد پذیرش دولت ترامپ قرار بگیرد، با امضای سند یاد شده، لازم‌الاجرا می‌شود.

علاوه بر سپاه پاسداران، اخوان‌المسلمین در مصر هم در مظان فعالیت‌های تروریستی قرار گرفته است.

رویترز گزارش می‌دهد که دولت ترامپ از این واهمه دارد که با افزودن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی، بحران در عراق و سوریه و یمن ژرف‌تر شود.

رویترز به فعالیت‌های گسترده سپاه در اقتصاد ایران هم اشاره می‌کند و می‌نویسد که با قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در ایران خودداری کنند.

دونالد ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی خود اعلام کرده بود که توافق هسته‌ای با ایران یکی از «بدترین» توافق‌هاست. برخی از جمهوری‌خواهان نیز در طول کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده لغو توافق هسته‌ای با ایران را داده بودند. اما بعد از روی کار آمدن ترامپ، برخی از مقامات آمریکایی، از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرده‌اند که برجام پا بر جای می‌ماند.

رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا می‌نویسد دولت ترامپ در این فکر است که به ‌جای کنار گذاشتن برجام، در پی «تنبیه» جمهوری اسلامی به خاطر حمایتش از حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن و برخی از گروه‌های شیعه در عراق برآید.

کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل از دولت ترامپ خواسته‌اند که مانع از مداخلات ایران در کشورهای خاورمیانه شود.

در سال ۲۰۰۷ دولت آمریکا سپاه قدس را که مسئولیت فعالیت‌های نظامی در خارج از مرزهای ایران را به عهده دارد در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

اتحادیه اروپا هم در سال ۲۰۱۱ سپاه قدس را به خاطر  پشتیبانی از حکومت بشار اسد برای سرکوب معترضان سوری مورد تحریم قرار داد و نام قاسم سلیمانی و حسن چیذری در فهرست تحریم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کامنت گذار ضد تروریست

    اخیرا خاتمی که ممنوع التصویر و خبر بوده، حتی رسانه های حاکیت اسمش را نمی اورند در یک خودشیرینی و باج دهی اشکار به نظام ولایی، خواهان شرکت راه پیمایی 22 بهمن شده است به عنوان آشتی ملی! این جا دم خروس از زیر عبای خاتمی بدجوری زد بیرون. برایم سخت گمان کنم خاتمی از روی نفهمی این درخواست کرده(؟!). شرکت در راه پیمایی تبلیغاتی نشام تروریستی و نظام قتل عام هزاران نفر ملت ایران (از جمله کشتارهای زندانیان سیاسی و ترورهای زنچیره ای) و عامل شش سال اضافی جنگ که مسبب قتل و مجروح شدن میلیون ایرانی و با بحران سازی حداقل دو هزار میلیارد به به ملت ایران خسارت زده، چه معنی دارد؟ جز دادن باج مفت و مجانی و بدون گرفتن هیچ امیتازی! اگر انتخابات بود و کاندیداهای مردمی اجازه حضور داشتند باز می شد دعوت به شرکت کردف چون حداقل با شرکت در انتخابات آزاد شانسی برای گرفتن بخشی از قدتر سیاسی توسط ملت بود، ولی شرکت در راه پیمایی تبلیغاتی رژیم ترویستی ولایی چه امتیازی برای ملت ایران دارد؟!

  • کامنت گذار ضد تروریست

    نظام ولایت فقیه سالار، از ریشه تروریست است. از هم ابتدا با طرح عملیات استشهادی/ انتحار را -که در واقع بدترین نوع عمل تروریستی است- را در جهان تبلیغ و ترویج داد. شاید قبلا هم انتحار بوده و نمونه اش کامی کازی ژاپنی که بر اثر القائات ناسیونالیزم نزادپرستای آن زمان ژاپنی ها متجاوز و جنایتکار متحد نازی های جنایت کار، ولی انتحار اسلامی را باید سردمدارش نظام ولایی دانست. اسناد وشواهد تروریست این رژیم ان قدر روشن است که دیگر نیاز به تکرار نیست. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نظام ولایت فقیه سالار ، یکی از چند سازمان عامل تررو دورنی مرزی و برون مرزی است، بسیج و در کل 16 نهاد اطلاعاتی-امنییت موازی در این سیستم جنایت کار در برنامه ترور نقش دارند، تروریست شامل فقط فرد ترویست نمی شود، تروریست از فرمانده و رهبری که امکان و دستور می دهد تا تدارکچی و تامین کننده مالی و اطلاعاتی و غیره تا می رسد به فردی جلادی که ترور را اجرا می کند. با این حساب کسانی با این اگاهی که این رژیم تروریست است چگو.نه در دستگاه های تروریست پررو و حامی این رژیم فعالیت می کنند؟ بدیهی است برخی نهادهای دولتی مورد نیاز مردم است و نمی شود همه کارکنان این نظام را تروریست خطاب کرد، اتش نشان، کارکنان زحمت کش شهرداری برای نظافت و خدمات عمومی شهری وستایی و امثالهم اینها جز تروریست ها نیستند. منظور کسانی هستند در دستگاه ها اطلاعاتی و امنیتی رزیم فعالیت دارند. اینها گناه کار و شریک جرم و جنایت هستند. حداقل کاری باید بکنند توبه کردن است و البته در ان سازمان ها دو کار کنند یا بیاند بیرون و اقشاگری کنند و یا از این نهادها برای رساندن اسناد جنایت ها و همچینی اخلال در د کار این نظام و همراهی در براندازی نظام استبدادی و ظالم و فاسد فعلی کمک کنند. مثلا افراد در خطر تررو را به نحوی آگاه کنند تا از معرض ترور بگریزند.

  • ﻣﺤﻤﺪ

    ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺎﺭ ﺭا ﺑﺎﺑﺎﻧﺪ ﻣﺠﺎﻫﺪﻳﻦ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭﻟﻲ اﻣﺮﻭﺯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﺘﻲ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﻲ اﻓﺮاﺩ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺧﻮاﻩ ﭘﺒﺮاﻱ ﺳﺨﻨﺮاﻧﻲ ﭘﻮﻝ ﻫﻢ ﺩاﺩﻩ اﻧﺪ,ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ اﺯ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﺑﺮاﻱ ﭘﻴﺸﺒﺮﺩ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎﻳﺶ ﺩﺭ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﻛﺮﺩ