ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هراس از طرفداران مقتدی صدر پارلمان عراق را به تعطیلی کشاند

طرفداران مقتدی صدر تظاهرات کرده بودند. نمایندگان که از تهاجم معترضان به پارلمان وحشت داشتند، پارلمان عراق را تعطیل کردند.

طرفداران مقتدی صدر، یکی از رهبران شیعیان عراق بعد از ظهر چهارشنبه، ۸ فوریه مقابل پارلمان عراق تظاهرات کرده بودند. نمایندگان پارلمان عراق که از تهاجم معترضان به پارلمان وحشت داشتند، پارلمان عراق را تعطیل کردند.

گروهی از طرفداران مقتدی صدر مقابل پارلمان عراق (عکس از آرشیو)

شبکه ان آر تی این خبر را به نقل از آرام شیخ محمد، نایب‌رئیس پارلمان عراق تأیید کرده است.

این نخستین بار نیست که طرفداران مقتدی صدر کار پارلمان عراق را مختل می‌کنند. در آوریل ۲۰۱۶ صدها نفر از طرفداران متقدی صدر با سردادن شعارهایی علیه دولت وارد ساختمان پارلمان این کشور شدند. در آن زمان در پی یورش معترضان به منطقه سبز، نخست وزیر عراق وضعیت اضطراری اعلام کرد.

مقتدی صدر، شناخته‌شده‌ترین روحانی شیعه بازمانده از خانواده صدر است. او همچون پدر خود تحت حمایت ایران قرار دارد. مقتدی صدر در دوران اشغال عراق از سوی ارتش آمریکا با گروه شبه‌نظامی شیعه خود به نام «جیش المهدی» علیه نیروهای ایالات متحده دست به حمله می‌زد. پایگاه اصلی طرفداران صدر شهرک شیعه‌نشین صدر در بغداد است.

او بعد از صدور فرمان ترامپ مبنی بر منع سفر اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران و عراق به آمریکا، خواهان خروج آمریکایی‌ها از عراق شد.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق اما اعلام کرد که به دلیل آنکه آزادسازی موصل در اولویت این کشور قرار دارد، لذا اقدام متقابل و اخراج مستشاران آمریکایی از عراق ناقض منافع ملی این کشور است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    تو هم مثل پدرت که توسط سازمان کا گ ب شوروی آموزش دیده بود آموزشت دادن جوجه؟ شماها هیچ کدوم اون امام علی که میگین نمیشین و نمیتونین بشین شما چیز گاو هم نیستین فقط دنبال سوار شدن بر روی مردم هستید چرا تو ایران از این روحانی ها نیست که علیه حکومت حرف بزنه چرا چون همش با شوروی در ارتباط هستین و گرنه شما جوجه ها کجا این حرفا کجا