ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لایحه روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در مجلس عوام این کشور تصویب شد

پس از بحث‌های طولانی مجلس عوام بریتانیا به لایحه‌ چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) رأی مثبت داد.

پس از بحث‌های طولانی مجلس عوام بریتانیا به لایحه‌ چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) رأی مثبت داد.

مجلس عوام بریتانیا شامگاه چهارشنبه ۸ فوریه / ۲۰ بهمن با ۴۹۲ رأی موافق در برابر ۱۲۲ رأی مخالف، این لایحه را تصویب کرد. نمایندگان مجلس عوام سه روز درباره این لایحه بحث کردند.

در پی تصویب این لایحه در مجلس عوام، مجلس اعیان نیز آن را بررسی خواهد کرد و اگر در این مجلس لایجه اصلاح شود به مجلس عوام باز خواهد گشت. در مجلس اعیان برخلاف مجلس عوام، حزب محافظه‌کار اکثریت را در اختیار ندارد اگرچه در مجلس عوام گروهی از نمایندگان حزب کارگر نیز به این لایحه رأی مثبت دادند.

در صورت تصویب نهایی این لایحه در مجلس اعیان ماده ۵۰ پیمان لیسیون که ناظر بر خروج از اتحادیه اروپاست و مذاکرات برکسیت از سوی دولت بریتانیا آغاز خواهد شد.

دولت بریتانیا پیش از این در نظر داشت که روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را خود رأساً آغاز کند اما  دادگاه عالی بریتانیا اعلام کرد که دولت این کشور نمی‌تواند بدون تصمیم پارلمان روند برکسیت را آغاز کند و پارلمان باید ابتدا به آن رأی مثبت دهد.

در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ (سوم تیرماه ) ۵۱.۹ درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱ درصد آن‌ها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند. اما نتیجه این همه‌پرسی هنوز شکل حقوقی به خود نگرفته است.

بسیاری از موافقان برکسیت بر این نظرند که بریتانیا پول زیادی به اتحادیه اروپا می‌پردازد و مهاجرانی که از اتحادیه اروپا آمده‌اند مسئول مشکل مسکن، کمبود در نظام سلامت و فشارهای رقابتی در بازار کار هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.