ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلیب سرخ جهانی فعالیت خود در افغانستان را متوقف کرد

دلیل توقف فعالیت صلیب سرخ جهانی در افغانستان حمله به نیروهای امدادگر این سازمان و کشته شدن شش نفر از آن‌ها اعلام شده است.

کمیته صلیب سرخ جهانی در پی کشته شدن شش تن از امدادگران خود در شمال افغانستان تا اطلاع ثانوی فعالیت خود در این کشور را متوقف کرد.

صلیب سرخ جهانی از ۳۰ سال پیش در افغانستان فعالیت می‌کند.

شش کارمند صلیب سرخ جهانی صبح چهارشنبه ۸ فوریه / ۲۰ بهمن در ولایت جوزجان، واقع در شمال افغانستان مورد حمله مسلحانه شش مرد ناشناس شدند که گفته می‌شود از اعضای گروه «دولت اسلامی» (داعش) بودند. دو کارمند دیگر مفقود شده‌اند.

توماس گلاس، سخنگوی صلیب سرخ جهانی در کابل گفت: «ما تصمیم گرفتیم فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در آوریم.»

او افزود: «ما از ۳۰ سال پیش در افغانستان هستیم و روشن است که افغان‌ها را تنها نخواهیم گذاشت اما باید ببینیم چگونه می‌توانیم فعالیت خود را در این کشور ادامه دهیم.»

با این حال هفت مرکز اُرتوپدی صلیب سرخ در افغانستان به مداوای بیماران ادامه خواهند داد.

صلیب سرخ جهانی در مجموع همواره از سوی طرف‌های درگیری‌ها در افغانستان از حفاظت ویژه‌ای برخوردار بود. در مدت طولانی حضور این سازمان امدادگر حملات نادری به آن صورت گرفته است. اما در ماه ژانویه سال جاری میلادی در ولایت قندوز، واقع در شمال افغانستان یک همکار اسپانیایی صلیب سرخ ربوده شد.

صلیب سرخ جهانی در افغانستان حدود دو هزار کارمند دارد و در زمینه‌های بهداشت، حقوق بشر و کمک‌های اضطراری فعالیت می‌کند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۶ به نیروهای امدادگر و کسانی که به توسعه افغانستان یاری می‌رسانند بیش از ۲۰۰ حمله صورت گرفت که موجب مرگ ۱۵ نفر از آن‌ها شد.

در سوریه نیز به نیروهای امدادگر حمله شده است. در این حملات چهار کارمند حلال احمر در حلب زخمی شدند. آن‌ها در حال توزیع کمک‌های انسانی در حلب بودند.

حلال احمر گفته است در یک حمله به بخشی از شهر حلب سه نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند که اعضای هلال احمر نیز در بین زخمی‌شدگان بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.